Mittwoch, 16. März 2011

گزارشات تکمیلی چهارشنبه سوری در تهران

چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۶ مارس ۲۰۱۱

- در تجریش و خیابانهای اطراف آن خیلی شلوغ بود. مردم شعار مرگ بر دیکتاتور میدادند .
- در خیابان چمران انتهای امیرآباد به سمت شهرک والفجر مردم در خیابان و بالای پشت بام ها شعار مرگ بر خامنه ای میدادند. در این منطقه رژیم برقها را قطع کرده است.
- در خیابان امیر آباد جوانان سرود یار دبستانی خواندند و شعار میدادند. برای جلوگیری از برگزاری چهارشنبه سوری گارد ویژه با موتور رفت و آمد میکردند . اما جوانان با زدن ترقه به سمت گاردی ها با آنها مقابله میکنند.

- در منطقه اکباتان فاز ۲ حدود ساعت ۲۱ مردم از پنجره خانه هایشان و همچنین در خیابان های این منطقه به مدت ۴۵ دقیقه شعار می داده اند
- در منطقه تهرانسر تعداد زیادی موتور سوار به مردمی که آتش روشن کرده بودند حمله کرده و اقدام به خاموش کردن آتشها نمودند و با اعتراض مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور روبرو شدند .
موتور سواران اقدام به تعقیب شعار دهندگان کردند که شعار دهندگان با کمک مردم از منطقه خارج شدند و آنها موفق به دستگیری شان نشدند.
تهران:سه شنبه شب درمیدان تجریش مردم تجمع کرده و آتش روشن کرده و صدای ترقه و نارنجک همه جا را پرکرده بود .
درساعت ۲۱۳۰جلوی پارک نیاوران شلوغ شده بود. مردم وسط خیابان آتش روشن کرده و عکسهای خامنه ای و روزنامه های رژیم را میسوزاندند که مزدوران بسیجی به آنها حمله کرده و آنها را متفرق کردند.
تهران-در سا عت ۱۹۱۵ درمیدان کاج تعداد حدود ۱۰۰ نفر از دختران معاویه را با صورت ماسک زده در داخل مدرسه دخترانه ای که کنار میدان کاج پیاده کردند. تعدادی از مزدوران مردی که همراه این دختران معاویه بودند نیز ماسک به صورت زده بودند. داخل مسجد امام حسن در میدان کاج نیز پر از مزدور بود و مردم را بازرسی میکردند بطورخاص اگر بسته ای دردست داشتند میگشتند .
تهران -ساعت ۲۰۳۰ در شهرک غرب خیابان سپهر مردم جنب پاساز سپهر مشغول آتش بازی بودند که با حمله مزدوران ضد شورش و دستگیری دو نفر مردم پراکنده شدند.
تهران-ساعت۲۱ در سعات اباد بالای میدان کاج، مزدوران به مردم حمله کرده و چندین نفر را دستگیر نمودند.

شهرکرد - دستگیری گسترده جوانان در شهرکرد
از ساعت ۱۸ روزسه شنبه نیرو های انتظامی به شکل وحشیانه ای به خیابان ها آمدند و جوانان را دستگیر میکردند. یک جمع ۵ نفره از فعالترین دانشجویان استان به شکل وحشیانه ای دستگیر شدند اسامی این افراد به شرح زیر است
۱- افشین نظری
۲- محمد مهدی حیدری
۳- شیرزاد بهادری
۴- علیرضا ربیعی
۵-مصطفی اسماعیلی

- سه شنبه شب مردم در شهر کرد بانگ الله اکبر سر دادند .

گزارشات تکمیلی چهارشنبه سوری از سایر شهرهای ایران
ارومیه - در روز چهارشنبه سوری در خیابان استادان شهر ارومیه علیرغم وضعیت امنیتی شدید جوانان به ماموران و نیروهای بسیجی تهاجم میکردند و به آنها میگفتند که بیایید مارا بگیرید اما ماموران میترسیدند و فرار میکردند و توان تهاجم به جوانان را نداشتند . سمت آپارتمانهای فدک بسیار شلوغ بود و جوانان شعار مرگ بر دیکتاتور میدادند . ماموران سعی در پراکنده کردن جوانان داشتند ولی نمیتوانستند و جوانان ایستادگی میکردند.
مشهد - در مشهد وضعیت حکومت نظامی اعلام نشده حاکم بود ولی کوچه ها پر از جمعیت بود و در بین آتش بازی مردم شعارهای ضد حکومتی میدادند.
کرمانشاه - در خیابان نوبهار کرمانشاه مردم جمع شدند و شعار مرگ بر دیکتاتور و الله واکبر دادند
اهواز - در محله ی زیتون کارمندی دراهواز مردم تجمع گسترده ای داشتند. نیرو های امنیتی و بسیج به مردم حمله ور شده اند و با باتوم برقی جوانان را مورد ضرب و شتم قرار میدهند
اصفهان - تجمع مردم در خیابان چهار باغ بالا در ساعت ۱۰ شب شروع شد , بین مردم و مزدوران درگیری شده و مردم تابلو های خیابانها را کندند
رشت- شلوغ ترین جای رشت خیابان ۱۰۴ گلسار بود که جوانان تجمع کرده و آتش روشن کردند و شعار دادند .
در منظریه رشت هم جمعیت زیادی تجمع کرده بودند و یک موتور بسیجی ها را آتش زدند.