Mittwoch, 16. März 2011

افزایش تنش‌ها میان حامیان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد

تقابل اصولگرایان انحرافی با اصولگرایان اقتدارگرا



دور تازه تنش‌ها میان حامیان علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد بر سر افشای هواداری فرزند علی فضلی از جنبش سبز و طرح برخی مسائل در خصوص عملکرد این فرمانده سپاه در جریان ناآرامی‌های سال گذشته آغاز شده است.
سایت «باکری آنلاین» و «ابصار‌نیوز» نزدیک به دولت احمدی‌نژاد هفته گذشته در واکنش به این گفته علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین که وقایع ۱۴ خرداد سال گذشته «غیر الهی و تلخ» بود، سئوالاتی مطرح کرده و خواستار پاسخگویی وی شدند.
پرسش از چرایی «سکوت» علی فضلی در خصوص وقایع سال گذشته، هواداری فرزند وی از جنبش سبز که به دستگیری وی نیز منجر شد و پرسش از نقش این فرمانده سپاه در سرکوب خونین اعتراض‌های مردمی اسلامشهر در سال ۱۳۷۳ مهم‌ترین مباحثی بود که طرح آن‌ها با خشم حامیان علی خامنه‌ای مواجه شد.
روزنامه کیهان و بسیاری از سایت‌های حامی رهبر جمهوری اسلامی با حمله به هواداران احمدی‌نژاد و سایت‌های آن‌ها اعلام کردند که «جریان اصولگرای انحرافی» در دور جدید فعالیت‌‌های خود قصد زیر سئوال بردن «خدمات» فرماندهان سپاه را دارد.
اوج این حملات مربوط به خبر روز دوشنبه روزنامه کیهان بود که اعلام کرد دولتی‌ها در سازماندهی ۱۹ ماه گذشته لباس شخصی‌ها نقش داشته و بزودی اسنادی در این خصوص منتشر خواهد کرد.
پس از انتشار این خبر، سایت «باکری ‌آنلاین» اقدام به انتشار گزارشی کرد که رسانه‌های حامی خامنه‌ای در ۱۴ و ۱۵ خرداد سال گذشته از وقایع آرامگاه آیت‌الله خمینی که منجر به نیمه‌تمام ماندن سخنرانی حسن خمینی شده بود، دفاع کرده بودند.
این سایت، در انتقاد از چرخش هواداران خامنه‌ای در نحوه برخورد با وقایع سال گذشته آرامگاه خمینی، آنها را «جریان انحصارطلب اقتدارگرا» معرفی کرد که «همیشه از راه ارعاب، تهدید و بدون ارائه هیچ مدرکی با دیگران سخن» می‌گویند.
«باکری آنلاین» با استقبال از تهدیدات کیهان نوشت اتهاماتی که این روزنامه متوجه حامیان احمدی‌نژاد کرده است «توهین‌ها و تهمت‌هایی بدون مدرک و استدلال بوده و بعدا (یعنی بعد از تکمیل پرونده سازی) برملا خواهد شد.»
این سایت به صراحت حسین شریعتمداری، خبرگزاری فارس و برخی نهاد‌های زیرنظر رهبر جمهوری اسلامی را «انحصار‌طلبانی» معرفی کرده که «طرحی نانوشته را با خون امضا کرده‌اند تا انقلاب را برای خود مصادره کنند و خودی‌ها را از دایره آن بیرون بیاندازند.»
«باکری آنلاین» حامیان خامنه‌ای را جریانی دانسته که تلاش می‌کنند با «با تفکر گشت ارشادی» یا هر وسیله دیگر منتقدان خود را حذف کنند.
این سایت همچنین نوشته که «جریان انحصارطلب می‌داند که جریان حزب‌الله با شناخت از شخصیت‌های منفی آنان، هیچ‌گاه سمت ایشان نخواهد رفت؛ پس ناچار به دنبال بی‌انگیزه کردن و بی‌تفاوت کردن حزب‌الله است.»
اختلاف‌ها و تنش‌‌ها میان حامیان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر همزمان با گسترش فعالیت‌های اسفندیار رحیم‌مشایی که گفته می‌شود هدف آن انتخابات آینده ریاست جمهوری است، بالا گرفته است.
حامیان رهبر جمهوری اسلامی از نزدیکان دولت احمدی‌نژاد با عنوان «اصولگرایان منحرف» یاد می‌کنند که در آینده «فتنه‌ای بزرگ» راه خواهند انداخت و حامیان احمدی‌نژاد نیز در مقابل هواداران خامنه‌ای را «انحصارطلبان اقتدارگرا» می‌خوانند.