Mittwoch, 16. März 2011

سایت کلمه از سوی حامیان علی خامنه‌ای تائید می‌‌شود

توضیح مشاور موسوی در خصوص وضعیت سایت کلمه
۲۲ اسفند ۱۳۸۹

اردشیر امیرارجمند مشاور میرحسین موسوی پس از مدت‌ها سکوت گزارش‌ها در خصوص کنترل سایت کلمه از سوی نهاد‌های امنیتی را تکذیب کرد.
علیرضا نوری‌زاده هفته گذشته پس از آن‌که سایت کلمه در خبری نوشت میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد بازداشت نبوده و در منزل خود به‌سر می‌برند، اعلام کرده بود این سایت تحت کنترل نیرو‌های امنیتی قرار گرفته است.
همزمان با این اظهارات، برخی کار‌شناسان سیاسی و رسانه‌ای نیز نسبت به فعالیت‌های اخیر سایت کلمه ابراز تردید کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان سایت کلمه به این خبر شدند.
در این میان سایت «عماریون» که از سوی گروهی از حامیان علی خامنه‌ای اداره می‌شود در شرایطی که مسئولان کلمه همچنان سکوت کرده بودند به دفاع تلویحی از این سایت برخواست و نوشته که «اخبار و گزارش‌های {سایت کلمه} به روال سابق منتشر می‌شود.»
اصرار این سایت و برخی دیگر از سایت‌های محافظه‌کار بر عادی بودن فعالیت‌های سایت کلمه باعث شد تا گمانه‌ها در خصوص تحت کنترل درآمدن این سایت از سوی نهاد‌های امنیتی تقویت شود.
سایت کلمه روز گذشته (شنبه) متن نامه‌ فرزندان موسوی و رهنورد را منتشر کرد که در این نامه آن‌ها از دیدار با والدین خود خبر داده‌ بودند.
در متن این نامه که محتوای آن با ابهام‌هایی از سوی کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای روبرو شد، به صراحت اشاره شده که میرحسین موسوی در خانه خود اسناد و مدارک دوران نخست وزیری را نگهداری می‌کرده است.
آنچه تردید‌ها درباره صحت این نامه را افزایش داد تاکید بر نگهداری برخی اسناد و مدارک دوران نخست‌وزیری در منزل موسوی بود که گفته شده این اسناد تنها باید در اختیار نخست‌ وزیر وقت باشد.
انتشار این نامه یکی دیگر از مهمترین دلایلی بود که گمانه‌ها درباره تحت کنترل درآمدن سایت کلمه از سوی نهاد‌های امنیتی را تقویت کرد.
به نظر می‌رسد در صورتی که مسئولان سایت کلمه در نخستین روز‌های شکل‌گیری تردید‌ها در خصوص نحوه عملکرد این سایت به مخاطبان خود توضیحاتی می‌دادند، دامنه نگرانی‌ها و تردید‌ها در این خصوص گسترش نمی‌یافت.