Mittwoch, 16. März 2011

هشدار بین المللی درباره افزایش اعدامها در ایران

چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۶ مارس ۲۰۱۱

مجمع عمومي ملل متحد

شمار اعدامهای اعلام شده در ایران در ماه ژانویه۲۰۱۱ به نود رسید که چهار برابر مدت مشابه در سال است. مجازات اعدام در ایران به یک ابزار اعمال سلطه در برابر ناآرامیها و بحرانهای اجتماعی تبدیل شده است.

مجمع عمومی ملل متحد
شورای حقوق بشر
اجلاس شانزدهم
ثبت بیانیه مشترک سه سازمان دارای رتبه مشورتی درملل متحد
بنیاد حقوق بشر و حقوق زنان،
انجمن بین المللی حقوق
و انجمن بین المللی پیشرفت علوم
هشدار بین المللی درباره افزایش اعدامها در ایران

علی صارمی و جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی که در زندان اوین در تهران بدار آویخته شدند، هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران، جنبش اصلی اپوزیسیون بودند. آنها متهم به ”تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی” و «محاربه »و سفر به کمپ اشرف محل استقرار اعضای این سازمان شده بودند. صارمی جمعا ۲۴ سال در زندانهای شاه و دیکتاتوری مذهبی بسر برده بود. جعفر کاظمی یازده سال و محمد علی هفت سال بخاطر هواداری از مجاهدین توسط حکومت آخوندها زندانی شده بودند. هر سه نفر ماههای متوالی برای ”اعترافات تلویزیونی” علیه مجاهدین مورد شکنجه قرار گرفته بودند، ولی در مقابل این فشارها مقاومت کردند.
حسین خضری زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه به اتهام محاربه اعدام شد.
خانم زهرا بهرامی مادر دو فرزند که تابعیت هلند را نیز داشت، و در قیام مردم ایران در روز عاشورا درسال گذشته دستگیر شده بود، در ژانویه ۲۰۱۱ اعدام شد.
اشرف محل استقرار ۳۴۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران جنبش اصلی اپوزیسیون ایران است که منبع امید ایرانیان در داخل کشور در مبارزه برای آزادی است.
عفو بین الملل اعلام کرده است که ساکنان کمپ اشرف به طور مستمر در معرض اذیت و آزار و فشارهای گوناگون و در معرض محاصره از سوی مقامات عراقی قرار دارند.
عوامل دولت ایران در عراق با نصب بلندگوهای قوی در اطراف اشرف به شکنجه روانی و تهدید آنان بویژه زنان مشغول هستند.
بنیاد حقوق بشر، انجمن بین المللی حقوق، وانجمن بین المللی پیشرفت علوم با تاکید بر قطعنامه مجمع عمومی ملل متحد، بر این خواستها اصرار می ورزد:
- آزادی کلیه زندانیان سیاسی درایران و لغو همه احکام اعدام درمورد زندانیان سیاسی
-پایان دادن به شکنجه روانی ساکنان اشرف و برچیدن تمامی بلندگوها
-پایان دادن به دستگیریهای خودسرانه و شکنجه و اعدام اعضای خانواده های ساکنان اشرف
-انجام یک تحقیق مستقل از طرف کمیسر عالی حقوق بشر در مورد اعدامهای اخیر و سایر اشکال نقض وخیم حقوق بشر در ایران