Sonntag, 28. Juli 2013

اعتصاب غذاي 5 زنداني سياسي و شرايط غيرانساني و دهشتناك زندانهاي كرج



با ورود به گرمترين روزهاي تابستان شرايط زندان گوهردشت بيش از پيش غيرقابل تحمل شده است.
كثرت زندانيان در هواي گرم و بسته و كمبود هواي تنفسي زندانيان را دچار مشكلات حاد قلبي، تنفسي و ريوي كرده است. سه كولر آبي كه با هزينه خود زندانيان تهيه شده است كفاف تعداد زندانياني را كه در فضاي محدود رويهم تلمبار شده اند، نميدهد و نبودن فضاي كافي زندانيان را وادار كرده است كه در راهرو و مقابل سرويسهاي بهداشتي استراحت كنند.
در زندان قزلحصار كرج نيز وضعيت مشابهي وجود دارد. در روزهاي اخير 5 زنداني سياسي كه از روز پنجشنبه 3 مرداد از زندان مركزي تبريز به اين زندان منتقل شده اند به دليل نبودن جا در مقابل سرويس بهداشتي استراحت ميكنند. اين در حالي است كه آنها در اعتراض به صدور حكم 9سال حبس، در يازدهمين روز اعتصاب غذاي خود به سر مي‌برند.
از سوي ديگر بنا به گزارش فعالين حقوق بشر و دموكراسي براي ايجاد فشار هر چه بيشتر بر زندانيان زن در زندان قرچك ورامين، داروي اعصاب اين زندانيان را قطع كرده اند. به چند صد زنداني زن كه از اين داروها استفاده ميكنند گفته شده كه منبعد خانواده‌ هايشان اين داروها را خريداري كنند، اين در حالي است كه بسياري از آنها يا سرپرستي ندارند يا خانواده‌ هاي آنها توانايي تهيه اين داروها را ندارند.