Freitag, 19. Juli 2013

ايران: فراخوان براي نجات جان زندانيان در معرض اعدام

چهار جوان زنداني در زندان كارون اهواز و شماري از زندانيان در قزل حصار زير اعدام هستند
مقاومت ايران عموم مراجع بين المللي و ارگانهاي مدافع حقوق بشر به ويژه كميسر حقوق بشر و گزارشگران ذيربط ملل متحد را به اقدام عاجل براي نجات جان چهار جوان محكوم به اعدام از اهالي شهرستان شادگان در استان خوزستان و شماري از زندانيان گوهردشت كه براي اجراي حكم اعدام به زندان قزل حصار منتقل شده‌اند، فرا مي خواند.
قضاييه آخوندي در روز 22تير، حكم اعدام چهار جوان زنداني از هموطنان عرب زنداني در زندان كارون به نامهاي عبدالرضا امير خنافره،24ساله؛ غازي عباسي،31ساله؛ عبدالامير مجدمي،33ساله؛ شهاب عباسي،27ساله را به اتهام آخوندساخته «محاربه و فساد في الارض» مورد تأييد قرار داد. آنها براي اعترافات اجباري مدتها زير شكنجه دژخيمان قرار داشته اند. يونس امير خنافره، پدر عبدالرضا امير خنافره، يك معلم بازنشسته نيز ماهها در مقابل ديدگان فرزندش مورد شكنجه قرار گرفت. وي پس از آزادي به خاطر عوارض ناشي از شكنجه و شدت تألمات ناشي از دستگيري و شكنجه فرزندش درگذشت.
در همين حال شماري از زندانيان محكوم به اعدام در زندان گوهردشت به زندان قزل حصار منتقل شده اند. در روز سه شنبه 11تيرماه در يك جنايت تكاندهنده 21زنداني، محروم از كمترين روند عادلانه قضايي، به طور جمعي در اين زندان به دار آويخته شدند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
28تير1392 (19ژوييه2013)