Montag, 22. Juli 2013

ساندي تلگراف: كوبلر متهم است در توطئه عليه مخالفان ايراني با رژيم ايران همدست شده است

ـ  نقش انگلستان در عمل ننگين خيانت سازمان ملل متحد
ـ ما در رفتار هولناک با هزاران نفر از مخالفان بي دفاع ايراني که در تبعيد در عراق زندگي مي کنند سهيم بوده ايم.
به قلم کريستوفر بوکر
هفته گذشته، در مقابل شوراي امنيت سازمان ملل در نيويورک، جديدترين فصل عجيب و غريب در يکي از فوق العاده ترين ماجراهايي که من تاکنون در اين ستون شرح داده ام باز شد. شهادت دهنده در شورا مارتين کوبلر بود، که به تازگي پس از دو سال به عنوان نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل بان کيمون، در عراق كنار گذاشته شده است. اما آقاي کوبلر متهم است با رژيم ايران در يک توطئه خيانت به هزاران نفر از مخالفان بي دفاع ايراني، که براي سالها در تبعيد در عراق زندگي مي کنند همدست شده است و در نتيجه تعداد زيادي از آنها کشته و صدها نفر زخمي شوند.
مخالفان متعلق به مجاهدين خلق ايران، بخشي از بزرگترين گروه مخالفان ايران، شوراي ملي مقاومت ايران، هستند که مدتهاست براي جايگزيني ديکتاتوري بي رحمانه مذهبي اين کشور، تحت رهبري خامنه اي، با يک دموکراسي مدرن کار کرده است. رژيم تهران به شوراي ملي مقاومت به عنوان سخت ترين دشمن خود نگاه مي کند.
کمپ اشرف مورد حملات مرگبار توسط نيروهاي عراقي که با سپاه بدنام قدس ايران کار مي کردند قرار گرفت. سپس در سال 2011، آنها توسط آقاي کوبلر، به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل متحد فريب خوردند، که به يک پايگاه سابق ارتش ايالات متحده، از قضا با نام "کمپ ليبرتي"، بروند که معلوم شد بيش از يک زندان جهنمي نيست، محاصره شده توسط اراذل و اوباش مسلح، به صورت شبانه روزي، بدون آب يا برق، با وسايل به سرقت رفته، آنها سه بار مورد حملات سنگين خمپاره قرار گرفتند، يکي همين ماه گذشته، که تعداد زيادي کشته و مجروح برجاي گذاشت. ظاهراً همه اينها، توسط آقاي کوبلر، ممکن گرديد به طوري که يکي از دستياران ارشدش آنچنان از اين فريب خشمگين شد که سال گذشته استعفا داد، و شهادت تکان دهنده اي به کنگره آمريکا و پارلمان اروپا ارائه کرد.
آنچه اين ماجرا را باز هم شگفت آورتر مي کند، طيف قابل توجهي از هواداران است که توانسته اند بکار گيرند. ماه گذشته رئيس شوراي ملي مقاومت، مريم رجوي، توانست يک تظاهرات گسترده در پاريس با حضور نه فقط 100000تبعيديان ايراني، بلکه با گستره چشمگيري از چهره هاي سياسي از 47کشور در سراسر جهان، اعم از شهردار سابق نيويورک رودي جولياني تا صاحب منصبان ارشد در پارلمان اروپا - همراه با يک کهکشان از مقامات سابق ارشد، ژنرالها و وکلاي آمريکايي برگزار کند.
نگران کننده تر از همه، نقشي بوده که نه تنها توسط خود سازمان ملل متحد، بلکه توسط وزارت امور خارجه ايالات متحده و وزارت امور خارجه ما که در سرپيچي از شواهد، به حمايت بي چون و چرا از آقاي کوبلر به خاطر همه کاري که براي اين داستان شرم آور کرده، ادامه داده است.
وقتي او سه شنبه گذشته در مقابل شوراي امنيت سازمان ملل متحد ظاهر شد تا سابقه اش در عراق  را پاك كند، به درستي به سرعت توسط خانم رجوي - با پشتوانه فراواني از شواهد مستند - به عنوان «دروغهاي ساختگي مضحک»، خيانت عمده به حقوق بشر، و «لکه اي در سابقه سازمان ملل متحد» محکوم شد. مريم رجوي هشدار داد همه نشانه ها بيانگر اين هستند که طولي نخواهد كشيد تا يک حمله مرگبار ديگر به کمپ ليبرتي صورت بگيرد. اما آنچه که ما در بريتانيا بايد تکان دهنده ترين بيابيم اين است که دولت ما، به نام ما، آماده حمايت کامل از چيزي است كه مسلماً ننگين ترين خيانت سازمان ملل متحد است كه تا به حال به آن دست زده است.
ساندي تلگراف - 29تير
92