Donnerstag, 18. Juli 2013

مريم رجوي: عملكرد كوبلر، خيانت به حقوق بشر

ـ مريم رجوي: عملكرد كوبلر ، خيانت به حقوق بشر و مسئوليت حفاظت (آرتوپي) و لكه سياه در تاريخچه ملل متحد
ـ دبيركل به عنوان نگهبان بين المللي آرتوپي بايد به تجارت خون و سرنوشت پناهندگان زنداني در ليبرتي خاتمه دهد
روز سه شنبه 25تير (16ژوييه) مارتين كوبلر در اجلاس شوراي امنيت در پايان مأموريتش در عراق، براي خنثي كردن شكايت ثبت شده وكيل ساكنان ليبرتي و اشرف از عملكرد مجرمانه خود، به شيطان سازي از قربانيان به سود حكومت عراق و فاشيسم ديني حاكم بر ايران روي آورد. او با دروغهاي تكراري، كه مرغ پخته را هم به خنده مي اندازد و بارها در نامه هاي انفرادي و مشترك بيش از 3000نفر افشا شده است، تقصيرات را بر دوش قربانيان و رهبري كمپ انداخت و آنها را به نقض حقوق ساكنان و حتي ممانعت از دسترسي آنها به خدمات پزشكي متهم كرد!
علاوه بر اين، تشكرات غليظ آقاي كوبلر از حكومت مالكي و تبرئه آن از شراكت و همدستي در حملات موشكي، كه ويدئوي آن توسط مقاومت ايران افشا شده است، يك چراغ سبز آشكار به حملات بعدي بود. به ويژه آن كه او ليست نيازمنديها و الزامهاي مبرم امنيتي در ليبرتي را هم كه پنج ماه است دولت عراق از تأمين آنها به هزينه ساكنان ممانعت مي كند، مسكوت گذاشت. 
كوبلر از سلب مالكيت از ساكنان اشرف توسط حكومت عراق و گزارش سفر سناتور توريسلي، نماينده قانوني ساكنان در موضوع اموالشان، به عراق نيز هيچ حرفي نزد و به جاي آن به اين دروغ متوسل شد كه گويا ساكنان اشرف نماينده قانوني خود را براي فروش دارايي هايشان هنوز معرفي نكرده اند!
كوبلر شكست پروژه غيرقانوني «مكان موقت عبور» (TTL) را هم مسكوت گذاشت و بدون ارائه هيچ راه حلي در مورد مسأله مبرم امنيت، با اشاره به اينكه در سالهاي 2011 و 2012 و 2013 تا امروز در مجموع 135نفر باز اسكان شده اند، اذعان كرد جستجو براي «جابه‌جايي  90درصد ساكنان باقيمانده» همچنان ادامه دارد!
خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، در پايان مأموريت دو ساله كوبلر در عراق، عملكرد كوبلر را به‌طور خلاصه، خيانت به حقوق بشر و اصل آرتوپي (مسئوليت حفاظت) و لكه سياهي در تاريخچه ملل متحد توصيف كرد.
خانم رجوي در پايان مأموريت كوبلر، نقش گمراه كننده او در ارائه گزارشهاي دروغين به شوراي امنيت و دبيركل ملل متحد را قوياً محكوم كرد و از دبيركل بان كي مون، به عنوان نگهبان بين المللي اصل حفاظت، خواست با اعزام يك هيأت حقيقت ياب بين المللي به ليبرتي و بازگشودن درهاي اين كمپ به روي خبرنگاران و وكلا و پارلمانترها، به تجارت خون و سرنوشت پناهندگان در مكاني كه گروه كار بازداشتهاي خودسرانه ملل متحد آن را يك بازداشتگاه شناخته است، خاتمه دهد.
او هشدار داد كه پس از زمينه سازي مجدد كوبلر، حل مسأله مبرم امنيت براي ساكنان ليبرتي در گرو بازگشت بلادرنگ آنها به اشرف است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
26تير1392 (17 ژوييه2013)