Freitag, 24. Juni 2011

شرکت فرانسوی به خاطر قاچاق سلاح برای رژیم ایران، تحت تعقیب دادگستری آمریکا قرار گرفت

جمعه، ۰۳ تیر ۱۳۹۰ / ۲۴ ژوئن ۲۰۱۱

یک شرکت فرانسوی به نام "ایرو تکنیک"، رئیس شرکت و مسئول امور بازرگانی آن در آمریکا به اتهام قاچاق اسلحه به ایران تحت تعقیب دادگستری آمریکا قرارگرفته است.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه ضمن اعلام این خبرافزود این شرکت فرانسوی ازطرق غیرقانونی درآمریکا به تجهیزات و قطعات مورد استفاده درهلیکوپترهای تهاجمی وهواپیماهای شکاری دست یافته و به ایران ارسال کرده است.
در مجموع هفت نفر و پنج شرکت مستقر در آمریکا ، فرانسه، امارات عربی متحده و ایران دراین ارتباط ازسوی دادگاهی در ایالت "ویرجینیا" ی آمریکا به "نقض مقررات کنترل و صدور تسلیحات درمعامله با جمهوری اسلامی ایران، توطئه برای کلاهبرداری در آمریکا، پولشویی و شهادت دروغ" متهم و تحت تعقیب قرار گرفته اند.
وزارت دادگستری آمریکا یادآور شده است که رئیس شرکت فرانسوی "ایروتکنیک" و مسئول امور بازرگانی این شرکت در آمریکا نیستند.
یک آمریکائی ایرانی تبار به نام حمید سیفی که به "هنک سیفی" نیز شهرت دارد و مدیر عامل شرکتی به نام "گالاگسی اوییشن سرویسیز" در"ایلینویز" درآمریکاست دستگیر شده است. بازداشت این فرد دراوائل سال جاری در "آتلانتا" صورت گرفته است.
حمید سیفی در ٢٤فوریه به جرم خود اعتراف کرده و به پنج سال زندان و سه سال تحت نظر بودن پس ازگذراندن دوران محکومیت محکوم شده است. شرکتی که سیفی مدیریت آن را به عهده داشت دیگر وجود ندارد.
یک آمریکائی نیز که دارای شرکتی در فلوریدا بوده در "آتلانتا" دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده و درانتظارحکم دادگاه است.
یک شرکت درامارات و یک ایرانی به نام امیراحمد نجفی که برای این شرکت کار می کرده و اکنون فراری است از دیگر متهمان تحت تعقیب هستند.
ژنرال رضا سیفی مدیر و حسن سیفی مدیر عامل شرکتی در تهران به نام "صبانیکان" از دیگر متهمان این پرونده هستند.
سایت رادیو فرانسه ۲ تیر