Dienstag, 15. November 2011

 وزرای خارجه اتحادیه اروپا:تحریمهای سخت تر و احتمال گزینه نظامی

دوشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۰ / ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

اظهارات وزرای خارجه اتحادیه اروپا:تحریمهای سخت‌تر و احتمال گزینه نظامی علیه برنامه اتمی دیکتاتوری آخوندی

رویتر۲۳آبان، گزارش کرد : چند وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا امروز پیش از شروع نشست بروکسل و یک هفته پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تلاش رژیم ایران برای ساختن بمب اتمی، در این باره موضعگیری کردند.

ویلیام هیگ وزیرخارجه بریتانیا گفت: در صورتی که پیشرفت در مورد برنامه بحث‌انگیز اتمی رژیم ایران شکست بخورد، بریتانیا اقدام نظامی علیه این رژیم را منتفی نمی‌داند. ما می‌گوییم همه گزینه‌های باید باقی بمانند.

اوری روزنتال، وزیر امور خارجه هلند، نیز در پاسخ به امکان به کار گیری گزینه نظامی گفت: من هیچ گزینه ای را مستثنی نمیکنم. وی افزود: ما مطمئنا درباره افزایش تحریمها از طریق سازمان ملل متحد مذاکره می کنیم.

آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه، گفت: ضروری است اتحادیه اروپا موضعی بسیار قاطع علیه رژیم ایران اتخاذ کند. برای جلوگیری از هر حرکت غیرقابل بازگشتی، ضروری است تحریمها علیه این رژیم تشدید شوند.

گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان گفت: تحریمها اجتناب ناپذیر هستند و در صورتی که رژیم ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نکند مجازاتهای سخت تر نیز اجتناب ناپذیر هستند. رژیم ایران موظف است تمامی راههای دستیابی به تسلیحات اتمی را کنار بگذارد و این موضوع را در برابر جامعه بین المللی روشن سازد.