Montag, 30. April 2012

نامه دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران به بانکی مون راجع به اشرف و لیبرتی

دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران، درنامه یی به دبیرکل ملل متحد برلزوم جلوگیری از دخالت دادن رژیم ایران در موضوعات مربوط به مجاهدان اشرف و لیبرتی تاکید کرد و خواستار خارج کردن نیروهای مسلح عراقی از داخل کمپ لیبرتی شد.



درنامه کاک بابا شیخ حسینی درتاریخ ۸ اردیبهشت۱۳۹۱, به بان کی مون درباره استقرار نیروهای زرهی در لیبرتی، آمده است: از سوی سازمانمان و جامعه کردهای ایرانی مقیم کردستان عراق، مراتب نگرانی و انزجارخود را نسبت به تحولات اخیر در کمپ لیبرتی به استحضار می رسانم . در یک اقدام تحریک آمیز، اخیرا شاهد حضور نفربرهای زرهی در این کمپ کوچک بوده ایم. این وضعیت برای ما ایرانیان یادآور حوادث خونینی است که منجر به کشته شدن ۳۶ تن از ساکنان اشرف شد و ما اکنون در سالگرد آن هستیم.

دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران هم چنین خطاب به دبیرکل ملل متحد می افزاید: ما هرگونه دخالت از سوی رژیم ایران در موضوع ساکنان اشرف را رد کرده و مشارکت دادن یا گفتگو با این رژیم در این موضوع را مغایر با قوانین و توافقات بین المللی دانسته و رد می کنیم. ما از شما می خواهیم موسسات وابسته به ملل متحد و کارمندانش، از مشارکت دادن رژیم ایران در هرگونه مذاکره یی که به کمپهای اشرف و لیبرتی مربوط میشود، منع شوند.