Mittwoch, 24. Oktober 2012

علی خامنه ای: با بدحجابان حامی من با ملایمت برخورد کنید

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در اظهار نظر متفاوتی خواستار برخورد ملایم با افراد بد حجابی که به دیدار او در خراسان امده بودند شد. علی خامنه ای که مورد انتقاد گروه های مختلف جامعه به دلیل سخت گیری های نیروهای تحت نظرش نسبت به طرز پوشش دختران و پسران جوان است در اظهار نظر متناقضی از بدحجاب های حامی خود استقبال کرد.ای
ن گونه رفتار حاکمیت در تظاهرات سالهای گذشته بارها دیده شده بود که هیچ گونه برخوردی در برابر افراد بدحجابی که در تظاهرات حکومتی شرکت میکنند نمیشود. این در صورتی است که گشت های ارشاد در طول سال گذشته در تمامی مناطق شهر اقدام به سلب مزاحمت و دستگیری افراد بد حجاب میکردند. علی خامنه ای در گوشه صحبتهایش میگوید: "بعضی از همینهائی که در استقبالِ امروز بودند خانمهائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟»"

این قضیه وقتی جالب میشود که تقربا یک ماه پیش سردار احمدی مقدم رییس پلیس تهران نیز در اظهار نظری اعلام کرده بود که گشت ارشاد مطلوب ما نیست . احمدی نژاد هم که از قبل خود را از این قافله جدا کرده بود. رفتار دو گانه خامنه ای باز هم نشان میدهد که او حاضر است پایه های اعتقادی خودش را برای حفظ قدرت زیر سوال ببرد اما همچنان در مقابل مخالفان خود سخت بیرحم و گستاخ است.