Samstag, 20. Oktober 2012

زنداني سياسي علي معزي به‌خاطر عدم شركت در دادگاه، به سلول انفرادي فرستاده شد

رژيم ضدبشري آخوندي زنداني سياسي علي معزي را به خاطر امتناع از شركت در دادگاه فرمايشي به رياست سردژخيم صلواتي، به سلولهاي انفرادي بند 240 اوين منتقل و ممنوع الملاقات كرده است. او همچنين تهديد شده است كه به شهرستانهاي دوردست تبعيد خواهد شد.
آقاي معزي 63 ساله، روز 19مهر، براي سومين بار از حضور در اين دادگاه فرمايشي سر باز زد. او در مرداد ماه گذشته خطاب به اين بيدادگاه نوشته بود: «به دليل اينکه در سالهاي اخير عده‌يي از هم‌ميهنانم بنا به دستور و رأي ناحق دادگاههاي انقلاب مظلومانه اعدام شده‌اند، اين محاکم فرمايشي با احکام از پيش معين شده را فاقد مشروعيت مي‌دانم چرا که قاضي و پرونده‌سازان اين محاکم خود محکوم هستند».
علي معزي، از زندانيان دهه60 است، در آبان 87نيز صرفأ به خاطر ديدار دو فرزندش در اشرف بازداشت و به دو سال زندان محكوم شد. در خرداد 90، چند روز بعد از عمل جراحي، به جرم شركت در خاكسپاري مجاهد خلق محسن دگمه چي كه بر اثر محروميت از مداوا در زندان زجركش شد، يكبار ديگر دستگير شد. علي معزي از سرطان، نارسايي كليه و آرتروز شديد گردن رنج مي برد، اما از هرگونه رسيدگي درماني به وي خوداري مي‌شود.
مقاومت ايران از عموم مجامع بين المللي و ارگانهاي حقوق بشري به ويژه كميسر عالي حقوق بشر و گزارشگران دستگيريهاي خودسرانه و شكنجه خواستار رسيدگي فوري به وضعيت زندانيان سياسي ايران به ويژه آقاي علي معزي است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
27مهر1391 (18 اكتبر2012)