Freitag, 14. Dezember 2012

حضور پاسداران رژيم ايران در سايتهای شيميايی رژيم سوريه

آمريکا و برخی از متحدان اروپايی می گويند از آموزش رزمندگان سوری برای نظارت بر سايتهای مشکوک شيميايی رژيم اسد حمايت می کنند. يکی از اين سايتهای مشکوک در استان حلب است. رزمندگان ارتش آزادی سوريه خبرنگار سی.ان.ان را به طور مخفيانه به نزديکی اين سايت برده اند. کارشناسان رژيم ايران يعنی همان پاسداران در اين سايت هستند:
در اکثر اين روستاها ما جرأت نمی کنيم توقف کنيم، در حالی که به طور کامل در کنترل دولت قرار ندارد، جاسوسان رژيم هنوز مراقبند، ما بی سر و صدا به تأسيساتی که دولت قطعاً نمی خواهد ما ببنيم می رويم، سايتی که منابع متعددی در صحنه می گويند که رژيم اسد در آن تسليحات شيميايی توليد می کند جايی که آن را تأسيسات تحقيقات علمی می خوانند، در جنوب شرقی حلب در کنار شهر الصفيره Al-safirah يک کارخانه گسترش يافته است که در آن همه چيز از کانتينر گرفته تا موشکهای دوربرد می سازند، اين نزديکترين فاصله ای است که ما می توانيم برويم، جايی که ما صدای هواپيما را بر بالای سر خود می شنويم و به سرعت آنجا را ترک می کنيم.
از اين فاصله، ما می توانيم شعاع بيرونی اين تأسيسات علمی را ببينيم. رزمندگان به ما می گويند که اين مکان به شدت حفاظت می شود و روستايی که در پايين آن قرار دارد مملو از هواداران رژيم است، لذا اين نزديکترين فاصله ای بود که ما می توانستيم برويم.
ابوعبيده فرمانده يک تيپ رزمندگان است که اين تأسيسات را محاصره کرده اند، آنها از جانب فرماندهان خود دستور دارند که اين تأسيسات را زيرنظر بگيرند اما به آن حمله نکنند.
ابو عبيده می گويد، اگر ما تلاش کنيم به آن حمله کنيم، رژيم ممکن است دست به اقدام خارق العاده ای بزند، لذا ما فقط به لحاظ نظامی آن را خفه می کنيم.
سراسر اين تأسيسات توسط تپه ها احاطه شده است. ما توسط سربازی جداشده که سابقاً در داخل آن کار می کرد حفاظت می شويم و رزمندگان در محل به ما می گويند که هويت آنان را افشا نکنيم و ما نيز موافقت می کنيم.
در ميان ارتفاعات دو تپه موانعی مصنوعی ديده می شود. ما بايد در فيلمبرداری بسيار مراقب باشيم زيرا رزمندگان به ما می گويند مکانی که در کنار ارتفاعات قابل رويت است تحت اشغال نيروهای دولتی است و از زمانی که ارتش آزادی وارد اين منطقه شده است نيروهای دولتی عقب کشيده و به تأسيسات نزديکتر شده اند، .
اين مرد اخيراً توسط رزمندگان به اسارت درآمده است وی می گويد او فرمانده واحدی بوده که مسئوليت حفاظت بيرونی را داشته است، توپ ها در ارتفاعات مستقر می باشند، وی به شرط آن که ما، هويت و صدای وی را علنی نکنيم موافقت کرد که مصاحبه کند، او می گويد سربازانی نظير وی مرتباً بازرسی می شدند، و صحبتهای آنان را مانيتور می کردند، وی می گويد برای ما حتی ممنوع بود که در مورد وارد شدگان سؤال کنيم، اگر می کرديم مجازات می شديم، آنان دستور تير برای کشتن هرکسی که نزديک می شد را داشتند، حتی شهروندانی که در فاصله 300 متری بودند.
وی می گويد 5ماه قبل ديگر کارمندان معمولی نيامدند، و آنچه که من شنيدم اين بود که کسانی اجازه خروج داشتند که سوری می بودند و کسانی که در داخل بودند خارجی بودند، . ما می ديديم که هنوز مقادير زيادی مواد غذايی تحويل می دادند، جداشدگان پيش از اين به سی.ان.ان گفته بودند که کارشناسان رژيم ايران غالباً اين جا کار می کردند، بخشی از اين مجتمع در زير زمين قرار دارد، تپه های مرتفع دارای تونل می باشند و با 5000 سرباز حفاظت می شوند. ترس از تسليحات شيميايی مردم را بيشتر خشمگين کرده است، درحلب دکتر حمزه می گويد: حدود 6ماه قبل درخواست تجهيزات احتياطی و حفاظتی کرديم. ما لباس های شيميايی دو قسمتی داريم که خودمان ساخته ايم. ما تلاش زيادی کرديم لباس شيميايی به دست آوريم ولی نتوانستيم“.
در مکانهای مخفی در اطراف شهر تيمهای پزشکی در حال آماده کردن مواد آتروفينATROFIN می باشند که در صورتی که نيروهای دولتی دست به استفاده از تسليحات شيميايی بزنند از آن استفاده کنند، اما مردم کار چندانی بجز دعا که جنگ سوريه به چنين فاجعه ای نينجآمد نمی توانند بکنند. .