Montag, 10. Dezember 2012

پاتريک کندی: رژيم ايران از اسد حمايت می کند زيرا نگران است که در صورت سقوط اسد نوبت آنها فرا خواهد رسيد

تلويزيون فرانس 24 فرانسه
مجری: مهمان من امروز پاتريک جی کندی می باشد. او عضو پيشين مجلس نمايندگان آمريکا و يک فعال برجسته حزب حزب دموکرات و همچنين يکی از اعضای خانواده مشهور آمريکا می باشد.
او فرزند تد کندی فقيد يک سناتور محترم شمرده شده كه هم از جانب جمهوريخواهان و هم دموکراتها می باشد.
از حضورتان در اين مصاحبه سپاسگزارم آقای کندی
شما به پاريس آمده ايد برای شرکت در جلسه اپوزيسيون ايران ، احساس شما اين است که اوضاع به سوی تغيير به نفع مخالفان حکومت مذهبی می باشد.
پاتريک کندی: ما در دوران متحولی به سر می بريم و شاهد بهار عرب در سراسر خاورميانه بوده ايم در حال حاضر توجه ما روی سوريه می باشد. خيليها بر اين نظرند که بشار اسد در ماههای آينده سقوط خواهد کرد، جايگزين شدن او اجتناب ناپذير است. سؤال اين است که از جانب چه کسی اين کار انجام خواهد شد. از سوی ديگر می دانيم که ايران حمايت قابل توجهی از اسد می کند.
رژيم ايران نگران است که در صورت سقوط اسد نوبت آنها فرار خواهد رسيد. من در يک جلسه در مجلس ملی فرانسه شرکت کردم تا درباره مرحله بعدی در ايران صحبت کنيم.
همان طور که در عراق ديدم نمی توان تنها به يک راه حل نظامی اکتفا کرد. بايد جنگ عقايد را نيز به پيش برد. ايده دموکراسی برای مردم ايران جذاب است و سازمانی وجود دارد به نام سازمان مجاهدين خلق ايران که از دهها سال پيش فعاليت داشته، با شاه مبارزه کرده و حالا با خامنه ای و احمدی نژاد مبارزه می کند.
اين سازمان قادر است اپوزيسيون را سازماندهی کند. برای يک تغيير دموکراتيک در ايران و اين از نظر من بسيار اميدوار کننده است.