Sonntag, 23. Juni 2013

«به سوی آزادی» گردهمايی بزرگ مقاومت ايران پاريس – ويلپنت اول تير ۱۳۹۲ (۲۲ژوئن)

حضور و سخنرانی نخست وزير پيشين اسپانيا، وزيرخارجه قبلی ايتاليا
هيأتهای نمايندگی و برجسته ترين دولتمردان و قانونگذاران از 50 کشور و 5قاره جهان در گردهمايی ويلپنت
پيامهای حمايت از سوی: سناتور رابرت مندز رئيس کميته خارجی سنای آمريکا و سناتور کارل کارلوين رئيس کميته نيروهای مسلح سنا
اهدای حمايتهای اکثريتهای پارلمانی به رئيس جمهور برگزيده مقاومت
اعلام حمايت اکثريت مجلس ملی فرانسه و حمايت12هزار شهردار و منتخب فرانسوی از مقاومت ايران و رزمندگان اشرف و ليبرتی
حمايت فراگير بين المللی از مقاومت ايران برای تغيير دموکراتيک و تحقق برنامه ده ماده يی مريم رجوی


افشای جهانی شعبده انتخابات خامنه ای

حفاظت برای پيشتازان آزادی در اشرف و ليبرتی
فراخوان به بازگشت بلادرنگ به اشرف برای تأمين امنيت
مريم رجوی: شعبده انتخابات خامنه ای در هفته گذشته که با موشک باران و کشتار مجاهدين به انتها رسيد باز نمايی مرحله سرنگونی رژيم است
گردهمايی بزرگ سالانه مقاومت ايران در ساعت 14 و 30دقيقه به وقت پاريس در سالن عظيم ويلپنت پاريس با ادای احترام رئيس جمهور برگزيده مقاومت در برابر نمادها و تصاوير شهيدان برگزار شد. ادای احترام به آخرين شهدای اشرفی در حمله موشکی 25خرداد به زندان ليبرتی تا شهيدان فروغ جاويدان و قتل عام زندان سياسی و اشرف و موسی و شهيدان قيام سی خرداد 1360، سرآغاز مقاومت انقلابی روز شهيدان وزندانيان سياسی و سالروز ارتش آزاديبخش ملی... .
درگردهمايی بزرگ مقاومت نخست وزير پيشين اسپانيا، وزيرخارجه قبلی ايتاليا و هيأتهای نمايندگی و برجسته ترين شخصيتها و دولتمردان و قانونگذاران از 50 کشور و 5قاره جهان شرکت داشتند و پيامهايی از رئيس کميته خارجی سنای ايالات متحده و رئيس کميته نيروهای مسلح سنای آمريکا قرائت و پخش شد.
در اين اين گردهمايی که توسط استراون استيونسون رئيس کميته دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا و سخنانش در حمايت از مقاومت ايران و مجاهدن اشرف و ليبرتی افتتاح شد، رئيس جمهور برگزيده مقاومت سخنرانی کرد.
هيأت شهرداران و منتختبان مردم فرانسه ليست حمايت 12هزار نفره خود از مقاومت ايران و رئيس جمهور برگزيده آن را ارائه دادند.
ژان پير بکه شهردار اورسوراواز: اين جا نمايندگان سازمانهای مختلف هستند که از شما حمايت می کنند. از جمله سازمان حقوق بشر نوين، انجمن مسلمانان دموکرات فرانسه، انجمن فاستی، سازمان مرآپ دوستی با خلقها، و انجمن فرانس ليبرته دانيل ميتران در کنار شما هستند. جنبش شما قوی است و قوی تر می شود. ما در رابطه با انتخابات جديد در ايران ساده لوح نيستيم. انتخاب واقعی برای مردم ايران در اين رژيم وجود ندارد. ما هيچ ترديد و توهمی در رابطه با رئيس جمهور جديد ملاها نداريم.
ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه يک پاريس: مقاومت شما از سالها پيش يک مبارزه خستگی ناپذير عليه رژيم ايران را به پيش می برد. گردهمايی بزرگ امروز، در کنار برنامه درخشان مريم رجوی و مقاومت مردم ايران برای محقق کردن ايران آزاد فردا قرار دارد. ما منتخبان فرانسوی از سالها پيش همواره در پی حمايت از تغيير دموکراتيک در ايران بوده ايم. به عنوان شهردار منطقه يک پاريس مفتخرم که ليست دوازده هزار امضای شهرداران و منتخبان فرانسوی را از مبارزه شما و از رزمندگان اشرف و ليبرتی اعلام کنم و فراخوان آنها به امنيت و حفاظت از ساکنان ليبرتی
دومنيک لوفور نماينده مجلس ملی فرانسه: در فرانسه در سرزمين حقوق بشر برای حمايت از مقاومت ايران کاملاً بسيج شده اند. ما از نخست وزير و رئيس جمهور فرانسه می خواهيم حمله وحشيانه رژيم ايران به ليبرتی را محکوم کرده و از مقاومت ايران حمايت کنند. هيأت کنگره آمريکا در گردهمايی بزرگ ويلپنت حمايت خود را از مقاومت ايران و رئيس جمهور برگزيده آن و مجاهدان اشرف و ليبرتی ابراز کردند.
پاتريک کندی که همراه با شماری از اعضای کنگره و سياستمداران برجستهٴ هموطنش در گردهمايی ويلپنت شرکت کرده بود پيامهای حمايت نمايندگان ارشد کنگره و سنای آمريکا از مقاومت مردم ايران را به اطلاع حاضران رساند.
پاتريک کندی: ما بر مارتين کوبلر پيروز شديم. ما در مبارزه برای خنثی کردن ليست تروريستی آمريکا پيروز شديم و از اين فريب روحانی و مالکی هم پيروز بيرون خواهيم آمد.
سناتور کارل لوين رئيس کميته نيروهای مسلح سنای آمريکا در پيام خود می گويد: آمريکا بايد برای فشار آوردن روی دولت عراق برای تضمين امنيت و حفاظت کمپ ليبرتی تأکيد بکند. يک ضرورت فوری برای کمک به انتقال ساکنان ليبرتی به اشرف وجود دارد
در پيام ديگری سناتور برانت، نمايندهٴ ايالت ميسوري ضمن حمايت از مقاومت مردم ايران، خواستار تأمين امنيت ساکنان ليبرتی و بازگشت آنان به اشرف شد.
پيام ويدئويی سناتور رابرت منندز رئيس کميته روابط خارجی سنای آمريکا: من در محکوميت آخرين حمله مرگبار موشکی به کمپ ليبرتی، که دوتن را کشت و تعداد بسيار بيشتری را زخمی کرد، به شما می پيوندم. اين اعمال خشونت بار غيرقابل بخشش هستند. رژيم ايران تهديدی برای امنيت ملی ايالات متحده است
قاضی تدپو رئيس زيرکميته تروريسم و منع تکثير و تجارت در کنگره آمريکا: به فرزندان آزادی و دختران دموکراسی در ايران درودهای اعضای کنگره آمريکا را تقديم می کنم. کسانی می گويند رژيم در ايران تغييراتی کرده. به آنها می گويم زياد تند نرويد. اسم آنچه که در ايران اتفاق افتاد انتصاب است نه انتخاب. تصادفی نبود که در روز انتخابات رژيم به ليبرتی حمله می کند. ساکنان ليبرتی بايد به اشرف بازگردانده شود. ديگر نبايد اجازه داد که رژيم ايران جنايات خود را مرتکب شود. ما آنچه را که بايد انجام خواهيم داد. تحقق آزادی کار دشواری است و بهای زيادی می طلبد. شما فداکاری زيادی برای آزادی کرده ايد، اما بدانيد که روز آزادی دور نيست.
ويليام ليسی کلي عضو کميته خدمات مالی کنگره آمريکا: ما بايد يک راه حل پايدار برای تضمين امنيت ساکنان ليبرتی باشيم. ما از مبارزه شجاعانه شما حمايت خواهيم کرد و شانه به شانه با شما خواهيم بود در حالی که شما برای پيروزی آزادی در ايران به پيش می رويد برای پايان دادن به ستم و استبداد،
باب فيلنر شهردار شهر سن ديه گو ـ کاليفرنيا: ما اين جا آمده ايم از رئيس جمهور منتخب شما خانم مريم رجوی که مبارزه خستگی ناپذير عليه تروريسم و بنيادگرايی و مبارزه عليه ستم و استبداد و مبارزه برای آزادی در ايران را هدايت می کند حمايت کنيم. من به عنوان شهردار سن ديه گو از همه مقامهای آمريکايی و دولت آمريکا می خواهيم که از برنامه ده ماده ای خانم رجوی برای آينده ايران حمايت کنند.
شيلا جکسون لي عضو کميته امنيت داخلی و امور قضايی کنگره آمريکا: ما با هم در اين رزم حضور داريم و هرگز کوتاه نخواهيم آمد ما به عنوان آمريکايی هم جمهوريخواه و هم دموکرات با شما در کنار شما هستيم و هرگز کوتاه نخواهيم آمد. من به خواهرم يک زن والامقام خانم رئيس جمهور برگزيده مقاومت مريم رجوی می گويم چقدر خوشحالم که در کنار شما هستم. می خواهم به آزاديخواهان کمپ ليبرتی بگويم که آنها بايد سريعاً به کمپ اشرف منتقل شوند ما به بی عدالتی که در ليبرتی و در ايران وجود دارد فائق خواهيم آمد.
هيأت کنگره آمريکا نماد کنگره و حلقه طلايی، سمبل وحدت آمريکا و فرزندان آن را به خانم مريم رجوی تقديم کرد. همچنين نماد شهر س ديه گو کاليفرنيا به رئيس جمهور برگزيده مقاومت تقديم شد.
ليندا چاوز مدير پيشين روابط عمومی کاخ سفيد: هفته پيش همه دنبال نشانه ای از دموکراسی در ايران بودند اما فکر می کنم که جای اشتباهی را می گشتند زيرا که نشانه واقعی آزادی در اين سالن قرار دارد. شما آينده ايران هستيد و هيچ کس که توسط ملاها انتخاب شود ايران را نمايندگی نمی کند. آينده آزادی و دموکراسی در ايران در اين سالن است.
رودی جولياني شهردار سابق نيويورک: اميد ما بايد کجا باشد؟ کجا بايد سرمايه گذاری بکنيم؟ آيا روی ملاها؟ روی آخوندها؟ روی قاتلی به نام روحانی؟ نه اميد ما شما هستيد، خانم رجوی، سازمان مجاهدين است، و همه آزاديخواهان و دموکراتهايی که معتقد به يک ايران عاری از بمب اتمی هستند.
مايکل موکيزي وزير دادگستری سابق آمريکا: من از حمايت از ساکنان ليبرتی دست نخواهم کشيد من به شما قول داده بودم و به آنها هم وعده داده بودم که متوقف نخواهم شد. تا زمانی که ساکنان ليبرتی آزاد نشده اند تا زمانی که آنها بتوانند به مبارزه خود برای ايران آزاد ادامه بدهند در همين مسير گام بر می دارم.
ميشل آليو ماري وزير ارشد در دولت فرانسه و وزير دفاع سابق: رژيم ايران مانعی بر سر راه مردم ايران است تا بتواند نقش خود را ايفا کند. مريم رجوی عزيز به شما نياز داريم و جهان نياز به يک ايران دموکراتيک دارد. ايرانی که به آزادی احترام بگذارد. ايرانی که به آزادی بيان و اعتقاد و عقيده احترام بگذارد. ايرانی که اجازه ندهد آنهايی که در کمپ ليبرتی هستند مستمراً تحت موشک باران قرار قرار بگيرند و به قتل برسند اين غيرقابل قبول است
ژنرال جيمز جونز اولين مشاور امنيت ملی باراک اوباما: اين گردهمايی مهم آزادی و دموکراسی در ايران را سمبليزه می کند. حمله بزدلانه و جنايتکاران اخير به کمپ ليبرتی نشانه وحشت رژيم ايران از مقاومت و عزم والای شما است. ما سازمان ملل را برای انتقال اشرفيها و رزمندگان در ليبرتی به اشرف فرا می خوانيم. تروريستهای واقعی در تهران هستند. ساکنان ليبرتی آزاديخواهان واقعی هستند. آنها خواهان برقراری يک ايران دموکراتيک هستند پس ما با شما هستيم.
خوزه لوئيس رودريگز زاپاترو نخست وزير پيشين اسپانيا: نقش مهمی که زنان ايرانی در مقاومت ايران ايفا می کنند نشان دهنده قدرت اين جنبش است و اين نشانه بسيار اميدوار کننده است و می خواستم به خانم رجوی که رهبر اين جنبش است تبريک بگويم.
ژنرال هيو شلتون رئيس پيشين ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا: دولت اوباما با يک بی تفاوتی تکان دهنده وضعيت انسانی در کمپ ليبرتی را ناديده می گيرد و اين يک رسوايی است. دولت من به تعهدات خودش پشت کرده و تعهدات و وعده های خود را ناديده گرفته است. وزير خارجه جان کری، نوبت تو است که کاری بکنی! و همچنين اوباما که به وظيفه خودت عمل کنيد
ژنرال جرج کيسي رئيس ستاد سابق ارتش آمريکا: ژنرال جرج کيسی فرمانده پيشين نيروهای چند مليتی در عراق: من در سال 2004 در عراق بودم وقتی که سازمان مجاهدين حفاظت شده اعلام شد. در سه سالی که در عراق بودم من گزارشات هفتگی از ژنرال هايم می گرفتم. سازمان مجاهدين هرگز مشکلی به وجود نياورد. ساکنان اشرف و ليبرتی هنوز تحت خطر هستند، سازمان ملل، آمريکا و عراق همه توافق دارند سازمان مجاهدين بايد حفاظت شود ما بايد مطمئن شويم که اينکار انجام شود
بيل ريچاردسون سفير سابق آمريکا در ملل متحد: وقت آن رسيده است که از مردم ايران برای آزادی و دموکراسی و از مقاومت رهبری خانم مريم رجوی حمايت کنيم. چرا که سازمان مجاهدين خلق ايران ديگر در ليست سياه آمريکا نيست، خارج شدن از ليست يک پيروزی بزرگ بود و ما آن را جشن گرفتيم هدف بعدی ما چه خواهد بود، هدف بعدی تغيير رژيم است، هدف بعدی بايد تلاش برای پيشروی باشد، ما می گوئيم نياز به تغيير رژيم داريم و الآن وقت حمايت از سازمان مجاهدين خلق است. زنده باد مقاومت ايران - زنده باد مقاومت ايران
جوليو ماريو ترتزي وزير خارجه سابق ايتاليا: همه ما بايد با مردم ايران ابراز همبستگی کنيم و از مخالفان ايرانی حمايت بکنيم به خصوص کسانی که در کمپ ليبرتی سلامتشان در خطر است. اين يکی از مبانی سياست خارجی ايتاليا است بسياری در جامعه بين المللی و در ايتاليا با ساکنان اشرف و ليبرتی ابراز همبستگی می کنند. خانم مريم رجوی و مسعود رجوی کارهای مهمی انجام دادند، خانم رجوی منبع انگيزش است و يک رهبر است و بايد جامعه بين المللی به ايرانيها، به مردم ايران برای آزادی کمک کند.
اد رندل رئيس پيشين حزب دموکرات آمريکا: مأموران سازمان ملل متحد ما را متقاعد کردند که اشرفيها بايد به ليبرتی منتقل بشوند. من بايد بگويم تا در تاريخ ثبت شود که ما گول زده شديم. الآن شرايط خوبی در ليبرتی وجود ندارد. دولت عراق نه حفاظت می کند و نه اجازه تحقيقات می دهد. ما بايد تلاش کنيم ساکنان ليبرتی به اشرف برگردند و حفاظت آنها در آنجا تضمين شود
آلخو ويدال کوادراس: نايب رئيس پارلمان اروپا: امروز ما در اين جا در پاريس هستيم ولی قلبهای ما و افکار ما با آنهايی است که در اشرف و ليبرتی هستند. می خواهيم به آنها بگوئيم که دوستان عزيز در اشرف و ليبرتی شما نقطه انگيزش ما هستيد شما اميد ما هستيد و شما به ما قدرت می دهيد و ما به شما افتخار می کنيم. دوستان عزيز ما در خارج شدن سازمان مجاهدين از ليست سياه آمريکا پيروز شديم ما در اخراج مارتين کوبلر موفق شديم کسی که به عنوان يک ديپلومات بين المللی طرف رژيم ايران بود ما الآن بايد در نبرد برای حفاظت ليبرتی رو پيروز شويم
نيوت گينگريچ رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريکا و کانديدای انتخابات رياست جمهوری سال 2012: بياد داشته باشيد چيزی که امروز شما شاهدش هستيد، تاريخی است و اين آن احترام و پرستيژی است که خانم رجوی و تمام اين جنبش در حال به دست آوردن است. من فکر می کنم انتخاب حسن روحانی بهترين تله برای ديکتاتوری است، غيرممکن است که يک در داخل يک ديکتاتوری مدره باشی اين احمدی نژاد و روحانی خيلی ساده است، با احمدی نژاد شما يک ديکتاتور رسمی داشتيد ولی الآن يک ديکتاتوری داريد که لبخند می زند، اما هردو ديکتاتور هستند. شعار شما در اين گردهمايی درست است بسوی آزادی، تنها راه بسوی آزادی، يک انتخابات باز و واقعی است که هرکس بتواند کانديدا بشود از جمله خانم رجوی و آنوقت خواهيم ديد که مردم ايران چه کسی را انتخاب می کنند
تام ريچ وزير امنيت داخلی سابق آمريکا: ما امروز جمع شديم تا از جهان غرب و آمريکا با صدای بلند و واضح و مستمر بخواهيم که از اپوزيسيون دموکراتيک ايران، سازمان مجاهدين خلق حمايت کند و حفاظت ساکنان اشرف و ليبرتی را تأمين کند. اين فراخوان به يک اقدام است، برای حفظ يک تعهد. آرمانهای ليبرتی برای ما مهم است. رژيم ايران و عراق می توانند آنها را زندانی کنند، بمباران کنند، بکشند، ولی هرگز نخواهند توانست آرمان آنها را خدشه دار کنند. اونها مبارزان آزادی هستند و ما هم بايد در کنار آنها از اين کوه بالا برويم.
سناتور رابرت توريسلی: می خواهم با ساکنان ليبرتی صحبت کنم و 100نفر قهرمانی که در اشرف هستند، که صدای ما را می شنوند، برای صد سال، کودکان در مدرسه خواهند آموخت که راه آزادی ايران از طريق اشرف و ليبرتی باز شد. شما نقطه انگيزش هستد، نسلها از قهرمانی شما از باور شما به مردم ايران و اين که هرگز در مقابل آخوندها کوتاه نيامديد و ايستاديد سخن خواهند گفت. ما در اين مبارزه پيروز خواهيم شد ما سرنگونی آخوندها را خواهيم ديد و آزادی در ايران مستقر خواهد شد.
در ادامه گردهمايی بزرگ ويلپنت، دهها تن ديگر از سخنرانان از کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی، حمايت خود را از مقاومت ايران و رئيس جمهور برگزيده آن و از رزمندگان آزادی در اشرف و ليبرتی ابراز کردند. ساير سخنرانان عبارتند از:
جان بولتون سفير پيشين آمريکا در ملل متحد
فليپ کراولی مدير پيشين سياست گذاری وزارت خارجه آمريکا
لوئيس فری رئيس پيشين اف.بی.آی
سفير رابرت جوزف معاون پيشين وزارت خارجه آمريکا
جان دنيس هسترت رئيس پيشين مجلس نمايندگان آمريکا
پورترگاس رئيس پيشين سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا
ژنرال جيمز کانوی فرمانده پيشين تفنگداران دريايی آمريکا
سفير ميچل ريس مدير پيشين سياست گذاری وزارت خارجه آمريکا
ژنرال چاک والد معاون سابق فرماندهی نيروهای آمريکايی در اروپا
فرانسس تاونزند مشاور امنيتی پيشين رئيس جمهور آمريکا
مارک گينزبرگ سفير سابق آمريکا در مراکش
سناتور اينگريد بتانکور نامزد پيشين رياست جمهوری در کلمبيا
سيد احمد غرالی نخست وزير پيشين الجزاير
نجات بوبکر نماينده پارلمان فلسطين
ديويد ايمس عضو مجلس عوام انگلستان
راس هيبرت عضو پارلمان کانادا
خوزه ماريا چيکوئيليو نماينده سنای اسپانيا
اولدريچ ولاساک نايب رئيس پارلمان اروپا
کريستين اوکرنت روزنامه نگار برجسته و نويسنده فرانسوی
هيأت سوريه به رياست سرلشگر مثقال البطيش از مرکز فرماندهی ارتش آزادی سوريه
هيأت مصر به رياست عاتف مخالف عضو پارلمان مصر
هيأت اردن به رياست محمد الحاج عضو پارلمان اردن
هيأت ايتاليا به رياست آلساندرو پاگانو رئيس کميته ايتاليايی پارلمانترها و شهروندان برای ايران آزاد
هيأت اسکانديناوی به رياست نخست وزير گير هارده
هيأت رومانی به رياست رومئو نيکو آرا عضو پارلمان رومانی
هيأت ايرلند به رياست جيمز بانان عضو پارلمان ايرلند
هيأت جمهوری چک به رياست يارومی استه تينا معاون کميته امورخارجی در پارلمان جمهوری چک
هيأت استراليا به رياست پيتر مورفی رئيس استرالياييهای حامی دموکراسی در ايران
هيأت ارتش آمريکا (سرهنگ وسلی مارتين اولين فرمانده حفاظت اشرف، سرهنگ مک گلاسکی فرمانده جياتيف در اشرف، سرهنگ توماس کنت ول از فرماندهان پيشين ارتش آمريکا در عراق، سرهنگ بری جانسون از فرماندهان پيشين ارتش آمريکا در عراق)
پروفسور ريتا زوسموت رئيس پيشين مجلس فدرال المان
اود دو توئن بنيانگذار و رئيس فروم زنان برای اقتصاد و جامعه.