Dienstag, 9. Juli 2013

شمار اعدامها در 22روز گذشته به 75 تن بالغ مي شود

ايران: ادامه امواج اعدامهاي جمعي در شهرهاي مختلف كشور پس از نمايش انتخابات
با اعدام سه زنداني در زندان كرمانشاه در روز 17تير، 6 زنداني در روزهاي 15تا 17تير در اردبيل و اعدام 5زنداني در قزوين شمار اعدامهايي كه خبر آنها بعد از نمايش انتخابات و در فاصله روزهاي 27خرداد تا 17تير منتشر شده ، به 75 تن بالغ مي شود، كه چهار تن از آنان در ملأعام اعدام شده اند.
به اين ترتيب در هر هفت ساعت يك نفر در ملأعام يا در زندانهاي شهرهاي مختلف كشور به دار آويخته شده است. در ميان اعدام شدگان 6 زن و يك زنداني كه در هنگام دستگيري 15ساله بوده، ديده ميشود. شمار بالايي از زندانيان به صورت جمعي در گروههاي 21، 11 و 6 نفره اعدام شدند. و اين در حالي است كه هزاران زنداني در زندانهاي مختلف كشور در نوبت مجازات مرگ قرار دارند.
در همين حال پاسدارـ سرتيپ محمدرضا نقدي، سركرده بسيج ضد مردمي از تشكيل «شوراي امر به معروف و نهي از منكر»  در بيش از 50درصد پايگاههاي بسيج  خبر داد. مأموريت اين نهاد، سركوب جوانان به ويژه  زنان و دختران به بهانه آخوند ساخته «بدحجابي» است. سايتهاي خبري رژيم در روز 14تير از دستگيري 50 نفر به بهانه  آب بازي در كرج خبر دادند.
توسل رژيم آخوندي به امواج اعدام و انواع شيوه هاي سركوب به منظور تشديد فضاي ارعاب در جامعه براي مهار اعتراضات مردم و جوانان معترض است.
موج جديد اعدامها بار ديگر توهم اعتدال در رژيم آخوندي پس از نمايش انتخابات را برملا مي‌كند. سكوت و بي عملي در قبال نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوق بشر در ايران و چشم پوشي بر جنايتهاي اين رژيم به هر دليلي كه باشد حاصلي جز هرچه هارتر شدن جانيان حاكم بر ايران و گسترش سركوب در ايران ندارد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
17تير1392 (8ژوييه 2013)