Sonntag, 20. Februar 2011

سومین روز تحصن پاریس علیه سرکوب تظاهرات در ایران، در زیر باران شدید

شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۹ فوریه ۲۰۱۱

روز شنبه سی ام بهمن برابر با ۱۹ فوریه ۲۰۱۱، سومین روز تحصن در حمایت از قیام شجاعانه مردم ایران در برابر لانه جاسوسی و ترور دیکتاتوری آخوندی در پاریس در هوایی بارانی از ساعت ۱۲ ظهر شروع و تا ساعت ۱۹ ادامه داشت. گروههایی از ایرانیان آزاده، اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت ایران و حامیان مجاهدین و خانواده های اشرفیان، در پاسخ به فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس جمهوری برگزیده شورای ملی مقاومت ایران و در اعتراض به سرکوب تظاهرات مردم ایران و تیراندازی به سوی مردم بی دفاع و به شهادت رساندن دو جوان مبارز به نام های صانع ژاله و محمد مختاری، در این تحصن شرکت داشتند.

در ابتدا، پس از اعلام برنامه، سرود ای ایران ای مرز پُر گهر به طور دسته جمعی و پُر شور توسط متحصنین اجرا گردید. در ادامه پیام مادران شهدای مجاهد خلق در همبستگی با خانواده های شهیدان قیام مردم ایران و زندانیان سیاسی توسط خانم فاطمه رضایی قرائت شد. در این پیام مادران شهیدان مجاهد خلق با درود به شهدای قیام که توسط گلوله های مزدوران خامنه ای جنایتکار به خون خود درغلطیدند،یاد این فرزندان به خون خفته خلق را گرامی داشته و حمایت و همبستگی خود را با خانوداه های شهدای قیام و زندانیان سیاسی اعلام کردند.

آنگاه حاضرین در تحصن با سر دادن شعارهایی مانند :

تهران، تونس، قاهره، دیکتاتوری باطله،

دیروز بن علی امروز سید علی

مرگ بر اصل ولایت فقیه

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

خامنه ای بیچاره بهمن ادامه داره

به زبانهای فارسی و فرانسه همدلی و همبستگی خود را با خلق به پاخاسته میهنشان و تنفر و انزجارشان از رژیم دیکتاتوری آخوندی، نشان دادند.

سپس آقای پیر موسه از حامیان فرانسوی مقاومت و سر دبیر ماهنامه ”نامه فارسی” طی سخنانی گفت:

امروز ما در اینجا جمع شده ایم وخواهان روزهای بهتری برای مردم ایران هستیم و از مقاومین شهر اشرف حمایت می کنیم. شهری که از تمامی ارزشهای والای انسانی دفاع و حمایت می کند. اشرف الگویی رویایی است برای مردم ایران در صحرایی خالی! این شهر از حمایت پارلمان اروپا و هزاران پارلمانتر و شخصیت های سیاسی جهان و کنوانسیونهای بین المللی برخوردار است. ما همچنین خواهان خروج نام مجاهدین از لیست تروریستی آمریکا و خواهان لغو محاصره اشرف و توقف شکنجه و آزار اشرفیها هستیم. دیکتاتوری به پایان می رسد و آزدی و صلح به خاورمیانه و ایران باز می گردد.

تحصن امروز پاریس با راهپیمایی و شعار های فارسی و فرانسه ادامه داشت و شرکت کنندگان در این تحصن مدام شعار می دادند:

خامنه ای قاتله ولایتش باطله

خامنه ای جلاد مرگ به نیرنگ تو ، خون جوانان ما می چکد از چنگ تو

جنبش ما نمرده ولایت است که مرده

خامنه ای بیچاره بهمن ادامه داره

دیروز بن علی ، امروز سید علی

تهران، تونس، قاهره ، دیکتاتوری باطله

پایان بخش برنامه تحصن امروز پاریس مراسم با شکوه گُل گذاری در احترام به شهدای اخیر مردم ایران بود. متحصنین با ایستادن در برابر تصاویر مجاهدین شهید، علی صارمی، محمد علی حاج آقایی و جعفر کاظمی، و دو شهید قیام ۲۵ بهمن، صانع ژاله و محمد مختاری، ایستادند و سرود قسم، را به طور دستجمعی اجرا کردند و یاد و خاطره تمامی شهدای بخون خفته خلق بویژه شهدای اخیر را گرامی داشتند و با آنان تجدید عهد نمودند که راهشان را تا صبح آزادی توده ها ادامه دهند. سپس شرکت کنندگان شاخه های گل را به نشانه احترام، در برابر تصاویر شهیدان گذاشتند.