Samstag, 1. September 2012

دیدار خامنه ای با هشت تن از ناقضان آزادی بیان در حاشیه اجلاس عدم تعهد درتهران


شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، شامگاه جمعه، ۱۰ شهريور ماه، با صدور بيانيه‌ای در ۱۱ بند به کار خود پايان داد.

علی خامنه ای طی روزهای گذشته در حاشیه نشست شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد، با 8 تن از ناقضان آزادی بیان در جهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش منابع حکومتی: علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در حاشیه نشست اجلاس سران عدم تعهد که روز" جمعه 10 شهریور پس از پنج روز به کار خود پایان داد"، با هشت تن از ناقضان آزادی بیان در جهان دیدار کرد.
رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمباوه٬ حصینه ماجد نخست وزیر بنگلادش٬ و امام‌علی رحمان‌اف رئیس جمهوری تاجیکستان از جمله سران دیدار کننده با خامنه‌ای هستند.
این کشور‌ها براساس اعلام سازمان «گزارشگران بدون مرز» در فهرست ناقضان آزادی بیان در جهان قرار دارند.

رتبه زیمباوه از نظر آزادی بیان در میان ۱۷۹ کشور جهان ۱۲۱ ٬ بنگلادش ، ۱۲۹ تاجیکستان نیز ۱۲۳ است.

بردی محمد‌اف٬ رئیس جمهوری ترکمنستان دیگر مقام دیدار کننده با آقای خامنه‌ای است که کشور وی از نظر آزادی بیان در رتبه ۱۷۷ جهان قرار دارد.

موهان سینگ نخست وزیر هند هم که کشورش از نظر آزادی بیان در جهان در رده ۱۳۱ قرار دارد از دیگر مقام‌های دیدار کننده با رهبر جمهوری اسلامی بوده است.

ماهیندا راجا پاكسا٬ رئیس‌ جمهوری سریلانكا هم روز جمعه (۱۰ شهریور) در تهران با رهبر جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرده است.

سریلانکا از نظر آزادی بیان در میان ۱۷۹ کشور جهان در رده ۱۶۳ قرار دارد.

عمر البشیر رئیس‌ جمهوری سودان نیز که کشورش در رده ۱۷۰ فهرست ناقضان آزادی بیان قرار دارد از دیگر مقام‌هایی است که در حاشیه این اجلاس با علی خامنه‌ای دیدار و گفتگو کرده است.

از سوی دیگر نیز بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، پس از دیدار با خامنه ای نگرانی های خود را در باره نقض حقوق بشر در ایران اعلام کرده بود.
علی خامنه‌ای که از سوی سازمان "گزارشگران بدون مرز" یکی از دشمنان آزادی مطبوعات معرفی شده٬ در حال حاضر امور کشوری را در اختیار دارد که از نظر آزادی بیان در رتبه ۱۷۵ قرار دارد.

شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، شامگاه جمعه، ۱۰ شهريور ماه، با صدور بيانيه‌ای در ۱۱ بند به کار خود پايان داد. در بيانيه پايانی از استفاده صلح جويانه از انرژی هسته ای حمايت شده ولی به رغم گزارش‌های اوليه، هيچ اشاره‌ای به بحران سوريه ديده نمی‌شود.