Montag, 18. April 2011

عراق، جلوگیری از دفن اجساد کشته شدگان مجاهدین خلق

رادیو فرانسه: نیروهای امنیتی عراق مانع خاک سپاری ٣٤ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران شده اند. این عده در پی یورش ارتش عراق به اردوگاه اشرف در ٨٠ کیلومتری شمال عراق جان باخته اند.

خبر ممانعت از دفن اجساد کشته شدگان را خبرگزاری فرانسه به نقل از دو طرف یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران و ارتش عراق مخابره کرده است.

شهریار کیا، یکی از سخنگویان سازمان مجاهدین خلق ایران گفت اعضای این سازمان تلاش کرده اند کشته شدگان را در گورستان داخل اردوگاه به خاک بسپارند اما نیروهای امنیتی عراق اجازۀ این کار را نداده اند.

یکی از مسئولان فرماندهی عملیات نظامی استان دیاله، استانی که اردوگاه اشرف در آن قرار دارد، به نوبۀ خود گفت از مجاهدین خلق خواسته شده است کشته شدگان را در داخل اردوگاه اما در بیرون از گورستان دفن کنند.

این مسئول عراقی پس از یادآوری این نکته که کنترل گورستان داخل اردوگاه اشرف در حال حاضر در دست ارتش عراق است گفت دفن کشته شدگان در داخل این گورستان برای اعضای سازمان مجاهدین خلق در صورتی که بخواهند به آن جا بروند مشکل آفرین خواهد بود.

در پی حملۀ ارتش عراق به اردوگاه اشرف و کشته شدن این عده، دفتر کمک رسانی سازمان ملل در عراق از دولت این کشور خواست بدون تأخیر به انجام تحقیقی در این مورد از طریق ایجاد یک کمیسیون تحقیق مستقل اقدام کند