Donnerstag, 23. Juni 2011

اتحادیه اروپا سه تن از عوامل رژیم را در ارتباط با سرکوب معترضان سوری تحریم می‌کند

پنج‌شنبه، ۰۲ تیر ۱۳۹۰ / ۲۳ ژوئن ۲۰۱۱

يک ديپلمات اروپايی روز چهارشنبه گفته است، کشورهای عضو اتحاديه اروپا روز چهارشنبه توافق کرده اند تا تحريم ها عليه سوريه را گسترش داده و چهار نهاد نظامی و هفت نفر از جمله سه ايرانی را به اتهام دست داشتن در سرکوب معترضان در سوريه مورد تحريم قرار دهند.

یک دیپلمات اروپایی روز چهارشنبه گفته است، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه توافق کرده اند تا تحریم ها علیه سوریه را گسترش داده و چهار نهاد نظامی و هفت نفر از جمله سه ایرانی را به اتهام دست داشتن در سرکوب معترضان در سوریه مورد تحریم قرار دهند.

اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی بشار اسد، رییس جمهور سوریه و شماری از مقامات بلندپایه این کشور را مشمول تحریم کرد. این تحریم ها شامل توقیف اموال و ممنوعیت سفر به کشورهای اروپایی است.

یک دیپلمات اروپایی، که نخواست نامش فاش شود روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفته است: «درخصوص گسترش تحریم ها توافق سیاسی وجود دارد.»

وی گفته است این تحریم ها روز پنجشنبه به صورت رسمی توسط ۲۷ عضو اتحادیه اروپا تصویب شده و از روز جمعه اعمال خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌های تازه به پیشنهاد بریتانیا و فرانسه مطرح شده اند و به این ترتیب تعداد کسانی که در ارتباط با سرکوب معترضان در سوریه مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار می گیرند به ۳۴ نفر خواهد رسید.

این دپیلمات اروپایی همچنین گفته است: این سه ایرانی متهم هستند که تجهیزات نظامی و کمک برای سرکوب معترضان سوری در اختیار حکومت بشار اسد قرار داده اند.

در همین حال، یک سخنگوی دولت بریتانیا از قرار گرفتن نام سه ایرانی در فهرست تازه تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه استقبال کرده است.

این سخنگوی دولت بریتانیا گفته است: قرار گرفتن نام این سه ایرانی در فهرست تحریم های تازه پیام روشنی به مقامات جمهوری اسلامی خواهد بود که ارائه کمک و تجهیزات به حکومت سوریه برای سرکوب مخالفان قابل پذیرش نیست.

در این گزارش به نام این سه ایرانی مورد تحریم اتحادیه اروپا اشاره ای نشده است.

اما در همین زمینه پیشتر آمریکا در چارچوب اقدام‌های خود برای وادار ساختن رهبران سوریه به توقف سرکوب خشونت‌‌آمیز اعتراض‌ها در این کشور، علاوه بر بشار اسد و مقام های بلندپایه این کشور دو فرمانده عالی‌رتبه سپاه پاسداران را نیز تحریم کرد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این دو فرمانده شامل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و محسن چیذری، یکی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه قدس است.

نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران است که مسئولیت عملیات برون‌مرزی این نیرو را برعهده دارد.

همزمان با انتشار خبر تحریم های تازه اتحادیه اروپا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، با انتقاد شدید از رویکرد اتحادیه اروپا درقبال رویدادهای کشورش، ادعای کمک ایران و حزب الله به حکومت بشار اسد برای سرکوب معترضان سوری را رد کرده است.

به گفته فعالان سوری از زمان آغاز اعتراضات ضد دولتی در این کشور تا کنون دست کم ۱۳۰۰ نفر کشته شده اند.
رادیو فردا ۱ تیرماه