Donnerstag, 23. Juni 2011

رودی جولیانی:امیدوارم در پی بهار عرب،تابستان ایران هم فرابرسد و رژیم ایران تغییر کند!

پنج‌شنبه، ۰۲ تیر ۱۳۹۰ / ۲۳ ژوئن ۲۰۱۱

برای من بسیار مایه افتخار است که در کنار شما باشم و از شما بسیار سپاسگزارم. من با مشاهده این جمعیت عظیم به شدت تحت تأثیر قرار گرفته ام. باشد که درپی بهار عرب تابستان ایران هم فرابرسد و رژیم ایران تغییر کند. اگر سرنگون کردن مبارک و دخالت ما علیه قذافی جهت حفاظت از مردم لیبی در به سود آمریکاست, باید پرسید که چرا نباید از مردم ایران که بسا بیشتر نیازمند حفاظت هستند حفاظت نمود؟ بسیار بیشتر از مصر یا لیبی و به همان اندازه سوریه، تغییر رژیم در ایران یک ضرورت است.

سخنرانی رودی جولیانی، شهردار نیویورک درسال ۲۰۰۱، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در گردهمایی ویلپنت ۱۸ ژوئن در پاریس:


رژیم ایران صدها هزار و شاید میلیونها تن را در ایران به قتل رسانده است. آنها اخیراً روز ۸ آوریل( ۳۶) تن را در کمپ اشرف به قتل رساندند. سناتور جان کری آن را یک کشتار توصیف کرد. و رژیم ایران در خارج از مرزهای خود تهدیدات بیشتری را در مقایسه با مصر یا لیبی متوجه ایالات متحده میکند. آنها گروگان گرفتند و میلیونها تن را کشته‌اند. آنها در عراق دخالت نموده و سربازان آمریکایی را کشته اند. آنها بزرگترین حکومت حامی تروریسم در دنیا و به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت اتمی هستند. در عصری که ما به‌ دنبال آزادی هستیم آیا حداقل کار نباید حذف احمدی نژاد و خامنه ای و ملایان از صحنه باشد و اینکه به ایران فرصت برخورداری از آزادی بدهیم؟


چطور میتوان حمایت از آزادی مذهب، آزادی زنان، انتخابات آزاد، حکومت قانون و یک ایران غیراتمی را تروریسم خواند؟ ما در کنار شما هستیم و شما نیز در کنار ما هستید. ما در کنار هم ایستاده ایم. ارزشهای شما مانند ارزشهای مردم آمریکا است. ما بایدبرای هدف تغییر رژیم در ایران فعالیت کنیم و نباید ساکنان اشرف را به فراموشی بسپاریم. کشتار هشتم آوریل ۲۰۱۱ یک حادثه منفرد و مجزا نیست. مشابه آن در گذشته هم به وقوع پیوسته است و اگر ما، یعنی آمریکا و دنیا، کاری انجام ندهیم چنین واقعه یی مجدداً اتفاق خواهد افتاد.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که هیچ توجیه و دلیلی برای این تعداد از قربانیان وجود ندارد. افراد توسط خودروها زیر گرفته شدند و به قتل رسیدند.
این کشتار بخشا با توسل به ادامه نامگذاری مجاهدین در آمریکا توجیه شد. نامگذاری سازمان مجاهدین در اتحادیه اروپا و انگلستان لغو شده است. به کلمات قضات تحقیق پاریس در حکم صادره در ۱۱ مه گوش کنید:
«فعالیت مجاهدین انعکاس حق طبیعی و غیرقابل انکار مقاومت علیه استبداد است که در بخش دوم بیانیه حقوق بشر نیز ثبت شده است».
من، هم با ژنرال جیمز جونز و هم ژنرال پیر پیس موافقم که باید فوراً نامگذاری مجاهدین را لغو کنیم. ما باید درک کنیم که این نامگذاری اشتباهی تاریخی است که توسط اتحادیه اروپا، انگلستان و دادگاه پاریس باطل شده است. اشتباه تاریخی که به عنوان توجیهی برای ارتکاب قتل مورد استفاده قرار میگیرد.
بنابراین اجازه بدهید در کنار یکدیگر از لغو نامگذاری مجاهدین پشتیبانی کنیم، موضوع اشرف را تعیین تکلیف کنیم و از تغییر رژیم در ایران و یک ایران آزاد، دموکراتیک، شایسته و غیراتمی حمایت کنیم. ما میتوانیم این هدف را محقق سازیم. اطمینان دارم که شما موفق خواهید شد آزادی,، دموکراسی و شایستگی را برای مردم و کشور خود به ارمغان آورید.
خدا نگهدار شما و از شما به خاطر فداکاری هایتان متشکرم.