Freitag, 17. Juni 2011

 نماینده مجارستان در مقراروپایی ملل متحد از جانب اتحادیه اروپا نقض حقوق بشر درایران و اشرف را محکوم کرد

جمعه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱

روز ۱۵ ژوئن نمایندگی ریاست اتحادیه اروپا در شورای حقوق بشر ملل متحد، مقراروپایی سازمان ملل در ژنو، ازسوی ۲۷کشور عضوا تحادیه اروپا نقض حقوق بشر در ایران وحمله به اشرف را محکوم کرد. وی خاطر نشان شد، اتحادیه اروپا از گزارشهای به کارگیری قهر علیه ساکنان کمپ اشرف که منجر به تلفات جانی شد، عمیقا آزرده است. ما از دست دادن جانها را محکوم میکنیم و خواهان احترام کامل به حقوق آنان هستیم.
سفیر آندراس دیکانی
نماینده مجارستان در مقراروپایی ملل متحد از جانب اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا از گزارشهای به کارگیری قهر علیه ساکنان کمپ اشرف که منجر به تلفات جانی شد، عمیقا آزرده است. ما از دست دادن جانها را محکوم میکنیم و خواهان احترام کامل به حقوق بشر آنان هستیم.
گزارش کوتاه مدت دبیرکل ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به وضوح نشان داد که سرکوب مدافعین حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، خبرنگاران و اعضای اپوزیسیون شدت پیدا کرده است. نگرانیهای جدی از جانب مکانیزمهای ملل متحد در مورد شکنجه، دستگیریهای خودسرانه و محاکمات غیرعادلانه پدید آمده است. از شروع سال ۲۰۱۱ افزایش قابل توجهی در بکارگیری مجازات اعدام که پرونده هایی از زندانیان سیاسی را نیز در بر گرفته وجود داشته است. تبعیض علیه اقلیتهای قومی که در برخی موارد معادل تهدید و آزار بوده ادامه داشته است. ما از رژیم ایران میخواهیم با گزارشگر ویژه ملل متحد که اخیرا تعیین شده همکاری کند.

بعدی >