Mittwoch, 22. Juni 2011

گردهمایی بزرگ ۱۸ ژوئن پیروزی عدالت ـ حفاظت از اشرف

چهارشنبه، ۰۱ تیر ۱۳۹۰ / ۲۲ ژوئن ۲۰۱۱

سخنرانیهای شخصیتهای برجسته سیاسی از کشورهای مختلف درگردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت، ۲۸ خرداد

- پاتریک کندی
- سلام بر اشرف، زنده باد اشرف، زنده باد اشرف
به همه شما خیرمقدم میگویم
خانمها، آقایان من افتخار دارم که برنامه امروز را آغاز کنم
تعداد زیادی میهمان برجسته با ما هستند که از اقصی نقاط جهان گردهم آمده اند، از آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا. بیش از ۳۰ هیأت پارلمانی امروز از کشورهای مختلف و به نمایندگی از اکثریتهای پارلمانها و کنگره خود امروز در میان ما هستند. من به همه شما در مراسم این روز تاریخی خیرمقدم میگویم که برای حمایت از مقاومت مردم ایران برای دموکراسی تحت رهبری خانم رجوی برپا شده است
زنده باد خانم رجوی! زنده باد اشرف!
امروز شما در اینجا دور هم جمع شده اید و همصدا با هم هستید و صدایتان تا تهران هم میرسد. امروز روز همبستگی است. امروز روز دوستی و رفاقت است. امروز ما همگی در کارزار آزادی اشرف و حفاظت از ساکنان آن شریک میباشیم.
اشرف! آزادی!
اجازه بدهید که به شما اعلام کنم که ما چند لحظه پیش یک پیام تلفنی از آقای الی ویزل دریافت کردیم. صدای او از چند نسل گذر میکند و نشان میدهد که وقتی دیگران سکوت پیشه میکند چه اتفاقاتی میتواند بیافتد. الی وایزل میگوید که او در مقابل آنچه در کمپ اشرف میگذرد ساکت نخواهد ماند.
اجازه بدهید مراتب افتخار خودم را بازگو کنم که فرصت یافتم ریاست این بخش از برنامه را عهده دار شوم. میخواهم بگویم: «اشرف، اشرف، شهر شرف».

رودی جولیانی، شهردار نیویورک درسال ۲۰۰۱، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا
از شما بسیار متشکرم. برای من بسیار مایه افتخار است که در کنار شما باشم و از شما بسیار سپاسگزارم. من با مشاهده این جمعیت عظیم به شدت تحت تأثیر قرار گرفته ام. باشد که درپی بهار عرب تابستان ایران هم فرابرسد و رژیم ایران تغییر کند. اگر سرنگون کردن مبارک و دخالت ما علیه قذافی جهت حفاظت از مردم لیبی در به سود آمریکاست, باید پرسید که چرا نباید از مردم ایران که بسا بیشتر نیازمند حفاظت هستند حفاظت نمود؟ بسیار بیشتر از مصر یا لیبی و به همان اندازه سوریه، تغییر رژیم در ایران یک ضرورت است.
رژیم ایران صدها هزار و شاید میلیونها تن را در ایران به قتل رسانده است. آنها اخیراً روز ۸ آوریل( ۳۶) تن را در کمپ اشرف به قتل رساندند. سناتور جان کری آن را یک کشتار توصیف کرد. و رژیم ایران در خارج از مرزهای خود تهدیدات بیشتری را در مقایسه با مصر یا لیبی متوجه ایالات متحده میکند. آنها گروگان گرفتند و میلیونها تن را کشته‌اند. آنها در عراق دخالت نموده و سربازان آمریکایی را کشته اند. آنها بزرگترین حکومت حامی تروریسم در دنیا و به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت اتمی هستند. در عصری که ما به‌ دنبال آزادی هستیم آیا حداقل کار نباید حذف احمدی نژاد و خامنه ای و ملایان از صحنه باشد و اینکه به ایران فرصت برخورداری از آزادی بدهیم؟
چطور میتوان حمایت از آزادی مذهب، آزادی زنان، انتخابات آزاد، حکومت قانون و یک ایران غیراتمی را تروریسم خواند؟ ما در کنار شما هستیم و شما نیز در کنار ما هستید. ما در کنار هم ایستاده ایم. ارزشهای شما مانند ارزشهای مردم آمریکا است. ما بایدبرای هدف تغییر رژیم در ایران فعالیت کنیم و نباید ساکنان اشرف را به فراموشی بسپاریم. کشتار هشتم آوریل ۲۰۱۱ یک حادثه منفرد و مجزا نیست. مشابه آن در گذشته هم به وقوع پیوسته است و اگر ما، یعنی آمریکا و دنیا، کاری انجام ندهیم چنین واقعه یی مجدداً اتفاق خواهد افتاد.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که هیچ توجیه و دلیلی برای این تعداد از قربانیان وجود ندارد. افراد توسط خودروها زیر گرفته شدند و به قتل رسیدند.
این کشتار بخشا با توسل به ادامه نامگذاری مجاهدین در آمریکا توجیه شد. نامگذاری سازمان مجاهدین در اتحادیه اروپا و انگلستان لغو شده است. به کلمات قضات تحقیق پاریس در حکم صادره در ۱۱ مه گوش کنید:
«فعالیت مجاهدین انعکاس حق طبیعی و غیرقابل انکار مقاومت علیه استبداد است که در بخش دوم بیانیه حقوق بشر نیز ثبت شده است».
من، هم با ژنرال جیمز جونز و هم ژنرال پیر پیس موافقم که باید فوراً نامگذاری مجاهدین را لغو کنیم. ما باید درک کنیم که این نامگذاری اشتباهی تاریخی است که توسط اتحادیه اروپا، انگلستان و دادگاه پاریس باطل شده است. اشتباه تاریخی که به عنوان توجیهی برای ارتکاب قتل مورد استفاده قرار میگیرد.
بنابراین اجازه بدهید در کنار یکدیگر از لغو نامگذاری مجاهدین پشتیبانی کنیم، موضوع اشرف را تعیین تکلیف کنیم و از تغییر رژیم در ایران و یک ایران آزاد، دموکراتیک، شایسته و غیراتمی حمایت کنیم. ما میتوانیم این هدف را محقق سازیم. اطمینان دارم که شما موفق خواهید شد آزادی,، دموکراسی و شایستگی را برای مردم و کشور خود به ارمغان آورید.
خدا نگهدار شما و از شما به خاطر فداکاری هایتان متشکرم.

باب فیلنر، نماینده کنگره آمریکا
متشکرم متشکرم، نماینده کندی.
میدانید من باید مردی که من را معرفی کرد معرفی کنم.
نماینده کنگره پاتریک کندی پسر سناتور فقید تد کندی است که در مبارزه برای حقوق بشر در سراسر جهان نقش یک رهبر را داشت و پسر او، نماینده پاتریک کندی ، نقش رهبری او را تداوم میبخشد، متشکرم پاتریک.
و خانم رجوی، من از جانب کنگره ایالات متحده برای شما حامل تبریکات و حمایت هستم، و برای ساکنان کمپ اشرف حامل دعا و تعهدات. ما با شما هستیم. و در سی امین سالگرد آغاز مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی در ایران ، تمامی خاورمیانه و بخشهایی از آفریقای شمالی در انقلاب است. پیر و جوان، و زن و مرد علیه دیکتاتوریهایی به قدمت چندین دهه، که مردمشان را از آزادیها و حقوق بنیادی خود محروم کرده اند، به پا خاسته اند. به واقع، نسیم یک بهار نو، بهار آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و بردباری در حال وزیدن است.
البته آنچه که به نام بهار عرب شناخته شده، دو سال قبل، زمانی که میلیونها ایرانی از اقشار مختلف به خیابانهای کشورتان سرازیر شده و دیکتاتوری مذهبی را طرد کرده و خواستار آزادی شدند، آغاز گشت. امروز خاطره یک زن جوان به نام ندا هنوز با ماست.
و در زمانی که دیکتاتورهای تهران از بازوی آهنین سرکوب استفاده میکنند تا قیامها را سرکوب کنند، قادر نیستند عطش سوزان به آزادی را خاموش کنند، و آزادی به ایران و دیگر کشورهای جهان خواهد آمد.
من میخواهم به تمامی شما که امروز در اینجا گردهم آمده اید، و میلیونها تماشا کننده این برنامه در ایران و در سراسر جهان، و به رزمندگان آزادی در کمپ اشرف بگویم که در مبارزه برای دموکراسی، کنگره ایالات متحده آمریکا در کنار شما ایستاده است.
و ما از رئیس جمهورمان میخواهیم تا به نحوی آشکارتر به مردم ایران و اپوزیسیون دموکرات و سازمانیافته اش ـ که امروز توسط تمامی شما، توسط خانم رجوی، و توسط ۳۴۰۰ اشرفی شجاع نمایندگی میشود ـ دست دوستی دراز کند. و ما به طور خاص میخواهیم که نام مجاهدین از لیست وزارت خارجه آمریکا حذف شود. این به وقوع خواهد پیوست. قوانین و فاکتها به نفع ما هستند.
در پی خروج نام مجاهدین از لیست انگلستان و اتحادیه اروپا، و پس از آنکه قضاییه فرانسه یکی دو ماه پیش تمامی اتهامات ساختگی مبنی بر تروریسم علیه جنبش تان را لغو کرد، دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که کشور ما به ادامه این نامگذاری ناحق علیه مجاهدین بیش از این ادامه بدهد.
دادگاه واشینگتن حرف خود را زده است. لیستی از شخصیتهای برجسته آمریکایی حرف خود را زده اند. ما در مجلس نمایندگان حرف خود را زده ایم. زمان آن فرارسیده که نام مجاهدین از لیست خارج شود و این واقع خواهد شد.
اجازه بدهید چند کلمه یی هم مستقیماً با دوستان قهرمانمان در اشرف صحبت کنم. ما در ماه اوریل وحشت زده شاهد کشتاری بودیم که توسط نیروهای عراقی در اشرف انجام گرفت. و همچنین زمانی که گلوله ها به سمت شما شلیک می شدند، با ستایش فراوان، شاهد شجاعت و قهرمانی شما بودیم، و امروز، مثل همه روزهای دیگر، ما در کنار شما ایستاده ایم. ما در اشرف در کنار شما ایستاده ایم.
این انزجارآور و اشتباه بود که دولت مالکی حدود یک هفته پیش مانع دیدار یک هیأت آمریکایی متشکل از همکاران من از اشرف شد. ایالات متحده نمی تواند ساکت بنشیند، نمی تواند بی عملی کند تا یک کشتار دیگر در اشرف به وقوع بپیوندد.
ما مسئول آنچه که در آنجا اتفاق می افتد هستیم. خانم رجوی تعهدات بین المللی ما را مشخص کرد. پس ما باید از یک تراژدی دیگر در اشرف ممانعت به عمل آوریم، لذا وزارت خارجه آمریکا باید دو کار انجام دهد: باید نام مجاهدین را از لیست خارج کند و حفاظت از اشرف را تضمین نماید.
بنابر این من میخواهم به خانم رجوی تبریک بگویم. ما پیروز خواهیم شد. در جنبش حقوق مدنی در آمریکا، ما سرود «پیروز خواهیم شد» میخواندیم. و من میدانم که به فارسی شما میگویید «میتوان و باید». «میتوان و باید».
متشکرم.

آلخو ویدال کوادراس، نایب رئیس‌پارلمان اروپا
خانم رئیس‌جمهور گرامی، دوستان عزیز و بیش از همه، دوستان عزیز در شهر اشرف. مایه افتخار و خوشوقتی است که یکبار دیگر در گردهمایی بزرگ سالانه دموکراتهای ایرانی که از همه کشورها آمده اید، شما را مورد خطاب قرار بدهم.
هر سال من در اواخر بهار به پاریس می آیم تا شما را ملاقات کنم، امسال به شما چندین هزار نفر نگاه میکنم، به بیش از ۸۰۰۰۰ نفر ایرانی خوب که در اینجا متحد در هدف مشترک خود برای آزادی و دمکراسی در کشورشان هستند نگاه میکنم، می فهمم که شما چقدر قدرتمند هستید، می فهمم که چرا دیکتاتورهایی که در ۳ دهه گذشته در ایران سرکوب میکرده اند، این قدر از شما میترسند و این قدر انرژی صرف میکنند تا دور شما دیواری از دروغ و دروغپردازی برپا کنند. اما خوشبختانه، خوشبختانه برای ایران و بدبختانه برای سرکوب کنندگان ایرانیان، ما هم هزاران تن هستیم، در اروپا، در آمریکا، در خاورمیانه، در پارلمانها، در شهرداریها، در جوامع مدنی، که حقیقت را در باره شورای ملی مقاومت ایران میدانند. ما هزاران تن هستیم که ، به روشنی و با صدای بلند، اعلام میکنیم: مفتخریم دوست شما هستیم، ما به این که دست در دست شما به مقابله با جنایتکارترین رژیمی که کره زمین از زمان نازیسم و استالینیسم تا کنون به خود دیده، افتخار میکنیم.
اجازه بدهید من افکارم را و عمیقترین احساس محبتها و تمجیداتم را به خط مقدممان، به قهرمانانمان، و به شهدایمان معطوف کنم. اجازه بدهید من مردان و زنان اشرف را که از لحاظ فیزیکی دور ولی قلباً نزدیک هستیم، گرامی بدارم. کرامت آنها، شهامت آنها، و عزم آنها منبعی پایان ناپذیر از انگیزه برای همگی ما است.
دوستان عزیز در اشرف، اگر صدای مرا می شنوید، اگر من را می بینید، مطمین باشید که ما به شدت مشغول هستیم تا امنیت شما را تضمین کنیم و شما را از وضعیت زندان سیاهی که دولت عراق تحت نفوذ رژیم ملاها، چیزی که تا همین اواخر گلستان روشنی از آزادی و امید در میان صحرا به وجود آورده، خارج کنیم.
ما در پارلمان اروپا از کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی تقاضا میکنیم اجرای طرح پیشنهادی هیأت روابط عراق در پارلمان اروپا را در هماهنگی کامل با سازمان ملل متحد و ایالات متحده به منظور انتقال ساکنان اشرف به کشورهای دموکراتیک که پذیرش آنان را در کشورشان قبول کنند و هم چنین بر تضمین حفاظت ساکنان اشرف و احترام به حقوق آنان را به عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو تاکید دارد، رهبری کند. و البته، هرگونه تلاش برای جابجایی اجباری آنان به نقطه دیگری در داخل عراق باید قویاً رد شود زیرا فقط راه را برای یک کشتار دیگر هموار میکند و بدون هیچ دلیلی اجرای طرح استیونسون را به تأخیر می اندازد.
و دوستان عزیز، من نمیخواهم این صحبت کوتاه را پایان دهم بدون اینکه چند کلمه خالصانه به خانم کلینتون، وزیر خارجه آمریکا بگویم.
وزیر عزیز، شما زنی هستید با تجربه سیاسی طولانی، برخوردار از سطح بالایی از اخلاق، و دارای ذکاوتی به ثبوت رسیده. زنی با چنین خصایصی باید بتواند به خوبی درک کند که حق چیست و باطل چیست، چه چیز اخلاقی و چه چیز غیراخلاقی است، و استراتژی خوب کدام و استراتژی غلط کدام است. شما باید بسیار زود در مورد خارج کردن مقاومت ایران از لیست تصمیم بگیرید و این تصمیم گیری نشان خواهد داد که شما بی عدالتی را ترجیح میدهید یا عدالت را، درست را یا غلط را، و دفاع واقعی از منافع مشروع کشور بزرگتان را یا سیاستهای شکست خورده مماشات را که فقط اتلاف وقت هستند.
شورای ملی مقاومت و مجاهدین تروریست نیستند. آنها متحدین و دوستان ما می باشند و نیرومندترین، سازمانیافته ترین و پرانگیزه ترین اپوزیسیون دموکراتیک علیه دیکتاتوری افراطی و متجاوز ایران هستند. آنها شایسته رفتار عادلانه هستند و وظیفه اخلاقی و سیاسی شما است که نام آنها را از لیست حذف کنید. در اتحادیه اروپا دادگاههای مستقل در چارچوب حکومت قانون نامگذاری آنها را لغو کرده اند. حال وقت آن رسیده است که آمریکا نیز همین کار را فوراً انجام دهد.

خانم رجوی عزیز، دوستان عزیز، مبارزه ما برای دموکراسی و آزادی در ایران هنوز مسیر طولانی تا پیروزی نهایی در پیش دارد. همه ما میدانیم که مسیر سهل و آسانی نخواهد بود اما شما در این مسیر تنها نیستید. دوستان شما در پارلمان اروپا دوستی نزدیک خود با شما را حفظ خواهند کرد، چه در غم و چه در شادی، چه در لحظات ناامیدی و چه در لحظات توام با امید. ما همه تا طلوع خورشید آزادی در آسمان بی ابر سرزمین مقدس ایران در کنار هم خواهیم بود. زیرا همان طور که شاعر شهیر اسپانیایی سروده است «انسان اگر آزاد نباشد انسان نیست».
زنده باد اشرف به عنوان سمبل بزرگ مقاومت ایران!
زنده باد رئیس جمهور ما خانم مریم رجوی!
زنده باد ایران آزاد!

لرد کوربت، رئیس لردهای حزب کارگر در مجلس اعیان انگلستان
خانم رجوی ، مهمانان محترم و تمامی شما حضار محترم، بخصوص شما ها که درانتهای سالن هستید( از انگلستان) آیا صدای مرا می شنوید؟
دست تکان بدهید .
مهمترین مردمی که با ما هستند الان هزاران مایل در سرحد بیابان هستند .
سلام اشرف. شما شجاعترین شجاعها هستید با صدای قدرتمند خود به میلیونها ایرانی که برای آزادی فریاد میزنند، نشان میدهید که با آنها هستید وآنها تنها نیستند.
به‌رغم حمله جنایتکارانه علیه شما به دست مزدوران مسلح عراقی و ایرانی و به‌رغم قساوت وحشیانه، شما سر فراز و مصمم این پیام را به داخل ایران میرسانید که آزادی را نمیشود برای همیشه انکار کرد، بلکه
فقط میتوان به تأخیر انداخت و این درحالی است که شرایط در بحرین، سوریه، لبنان و ایران نشان داده هر چه که یک رژیم بیشتر از خشونت علیه آزادیخواهان استفاده کند بیشتر ضعیف میشود .
هرگز رژیمی با بکارگیری خشونت علیه شهروندانش، خودش را از سرنگونی حفظ نکرده است.
نخست وزیر عراق، مالکی، مثل حامیانش در تهران انتخابات پارلمانی را دزدید و مردم را از رهبری که به آن رأی داده بودند محروم کرد .
به همین دلیل است که به طور واضح و عمداً تمامی تعهدات خود را که در مورد سلامت و حفاظت شهروندان اشرف داده بود، زیر پا گذاشت .
آقای مالکی به اربابان ملای خود کمک می کند، بدون هیچ ملاحظه یی، با کشتار و زخمی کردن زنان و مردان شهروند اشرف تا آن را نابود کند . دیگر نمی شود که دنیا چشمش را روی جنایت علیه بشریت که مالکی دستور عملیش را داده است ببندد.
نه تنها به مالکی بلکه به ملاها هم نباید اجازه پیشبرد این امر را داد، اشرف زنده خواهد ماند .
خانم رجوی چه خوب گفته است ادعاهایی که گفته میشود به حاکمیت ملی عراق باید احترام گذاشت فقط یک بهانه است تا اقدامی برای پایان دادن به جنایات جنگی که در اشرف اتفاق افتاده یا در حال برنامه ریزی آن هستند، صورت نگیرد .
من به آقای مالکی می گویم که عراق، مثل تمام اعضای سازمان ملل متحد مؤظف به ممانعت از انجام جنایت علیه بشریت است که خود یک وظیفه انسانی است . کما این که وقتی معترضین بی دفاع سوری به خاک و خون کشیده میشوند، اتحادیه اروپا و آمریکا و دیگران به طرف تحریمها علیه رهبری آن کشور میروند.
وقتی که سرهنگ قذافی در جواب خواستهای دموکراسی در لیبی به کشتار غیرنظامیان دست میزند، اتحادی از کشورهای اروپایی و آمریکا و اتحادیه عرب مراکز نظامیش را بمباران می کنند. چرا چنین اقدامی علیه رهبران نامشروع عراقی نمیشود؟ چرا از شورای امنیت نمیخواهید که اقدامات لازم برای جلوگیری از خشونت بیشتر را انجام بدهد
چرا اقدامات تنبیهی علیه حکام عراق و رژیم ایران که گناهی مشترک در جنایات انجام شده در اشرف دارند و در آنچه که دارند برنامه ریزی میکنند، انجام نمیشود؟
دولت عراق و اربابانش در آن طرف مرز با بی اعتنایی به قوانین بین المللی و انسانی به کشتار و مجروح کردن شهروندان اشرف دست زدند و آنها را از معالجه پزشکی و دارو محروم کرده است.


من از دولتم درانگلستان و از دیگر دولتها می پرسم دیگر چه جنایاتی باید نیروهای عراقی و رژیم ایران در اشرف بکنند تا اقدامی برای بازداشتن آنها انجام شود؟ چند کشتار دیگر بایستی انجام شود؟ چه تعداد کشته‌ها را میخواهید شمارش کنید.
چه جنایات دیگری باید انجام دهند تا اینکه شما در مقابلشان بایستید و اصرار کنید که کشتار به پایان رسد؟
من یک سؤال مستقیم از خود آقای مالکی دارم :
اگر ادعا میکنی که شما کاری خلاف اخلاق در اشرف انجام نداده ای و طرحی برای آینده نداری چرا به گروهی از نمایندگان پارلمانهای کشورها اجازه بازدید نمیدهید؟
شما اجازه دسترسی به اشرف را به نمایندگان اتحادیه اروپا نداده اید.دو
هفته قبل هم به نمایندگان کنگره آمریکا اجازه دسترسی به اشرف را نداده اید.
آقای مالکی اگر چیزی برای پنهان کردن ندارید، پس نباید مشکلی باشد.
اگر از چیزی نمیترسید، آقای مالکی پس چیزی هم برای پنهان کردن ندارید؟ سؤال دیگرم این است که آیا این اعمال وحشیانه که دولت عراق علیه
اشرف انجام داده است همان چیزی است که سربازان انگلیسی و دیگر سربازان ائتلاف برایش
جان خود را داده اند یا جراحات سنگین برداشتند؟!
آیا این بهترین نوع دموکراسی است که مردم عراق اجازه ساختن آن را دارند؟ نه
من که این را باور ندارم نه تنها همه ما که در اینجا هستیم بلکه آنها که
صدای ما را می شنوند و آنها که در اشرف هستند هرگز در این مورد سکوت نمیکنند.
من همچنان می خواهم که سازمان ملل متحد برای مقابله با جنایات شنیع نازیهای قرن بیست ویکم در اشرف به یک اقدام جدی دست بزند.
آنها همه با هم هستند، نه ، یک دقیقه صبر کنید .نه ، نه ، نه همه با من تکرار کنید
اشرف پایدار خواهد ماند، ایران آزاد خواهد شد .
اشرف پایدار خواهد ماند، ایران آزاد خواهد شد.
سپاسگزارم

جان بروتون نخست وزیر ایرلند ۱۹۹۴-۱۹۹۷
خانم رئیس جمهور، می‌دانم که با جمعیتی صحبت میکنم که رنج بسیار دیده اند. جمعیتی که دوستان خود را از دست داده اند، شکنجه شدند و یا به دلیل اعتقاد عمیق خود در تبعید به سر می‌برند. حقانیت مبارزه شما بدون شک بیانگر ابتلائاتی است که از آن عبور کرده اید. ایران یکی از باستانی ترین تمدنهای جهان است. تمدنی که تجارب و اختراعاتش پایه و اساس تمدنی را بنا نهاده است که امروز ما در جهان کنونی از آن بهره مند میشویم
فکرمی کنم منصفانه است که با بگوییم رژیم حاکم برایران متاسفانه دارد با شکنجه و اختناق و سرکوب آزادیهای مذهبی، تمدن باعظمت و میراث فرهنگی ایرانیان را به زوال میکشاند. رژیم حاکم بر ایران هیچ گونه ادراکی از یک آینده سازنده برای ایران به دست نمی دهد و کارش یک تلاش مرگبار است برای رسیدن به گذشته یی موهوم. گذشته یی که هرگز وجود نداشته و نخواهد داشت ویک سیاست هم آوازی کور در یک کوچه منتهی به بن بست.
حمله و محاصره اشرف برای دولت و ارتش عراق یک ننگ محض است. این نقض آشکار کنوانسیون ژنو است. این نقض قوانین بین المللی است و خیانت به تمامی کسانی است که زندگی خود را به مخاطره انداخته اند تا ایرانی آزاد را به ارمغان آورند.
به عنوان یک اروپایی اعلام می‌کنم پارلمان اروپا باید تا زمانی که دولت عراق کمپ اشرف را آزاد کند، تمامی کمکهای مالی و حمایتهای تکنیکی خود به دولت عراق را متوقف کند.
من شهامت شما را ستایش میکنم و همراه با شما دعا میکنم برای موفقیت جنبش صلح خواه شما برای آزادی، مساوات، اصل حاکمیت رأی مردم و برقراری حکومت قانون در ایران.
با تشکر فراوان

گرهارد نخست وزیر ایسلند ۲۰۰۶-۲۰۰۹
متشکرم خانمها و آقایان.
من همه شما را حامیان جنبش دموکراسی در ایران میدانم. مایه خوشوقتی من است که امروز در اینجا با شما و شاهد این گردهمایی عظیم برای پشتیبانی از دموکراسی ایرانیان و حامیان آنها باشم، یعنی تمام کسانی که واقعاً دوستدار یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند. من به همه شما به خاطر برگزاری این گردهمایی باشکوه تبریک میگویم.
در سرزمین من ایسلند همانند سایر کشورهای نوردیک حمایت قابل توجهی برای آرمان شما وجود دارد. من به شما اطمینان میدهم که ما از فراخوان شما برای تغییر رژیم و برقراری یک دولت منتخب حمایت میکنیم. دولتی که مردم ایران در یک انتخابات آزاد و عادلانه در چارچوب حکومت قانون آن را انتخاب کنند.
اکثریت نمایندگان مجلس ما بیانیه یی را امضا کرده اند که امروز به همراه بیانیه های مشابه بسیاری دیگر از پارلمانها در اینجا اعلام شد.
ما از شما پشتیبانی میکنیم. دوستان عزیز، ما میدانیم که مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند. آنها همه خواهان انتقال صلح آمیز قدرت میباشند. راه حل سوم خانم رجوی یک گزینه واقع بینانه برای تغییر دموکراتیک توسط مردم ایران و مقاومت آنها است. طرح ده ماده یی که برای یک ایران غیراتمی چند سال پیش نیز در شورای اروپا و دیگر نقاط مطرح شد، الگوی بسیار عالی برای انتقال صلح آمیز قدرت بر اساس حکومت قانون است. این طرح آزادی بیان، آزادی اجتماع، آزادی مذهب، حقوق پایه یی برای تمام زنان و سایر حقوق بنیادین را که توسط تمام دوستداران دموکراسی در سرتاسر جهان گرامی داشته میشود، به رسمیت میشناسد.
ما باید تمام اقدامات مربوطه را در این مسیر مورد حمایت قرار داده و برای تغییر رژیم که ضرورت زیادی پیدا کرده است، تلاش کنیم.
من برای شما در تلاشهای بسیار مهمی که میکنید آرزوی نهایت موفقیت را دارم. بخصوص برای خانم رجوی آرزوی موفقیت میکنم. با توجه به حمایتی که من در اینجا امروز شاهد آن بودم، یعنی حمایت عظیم برای مقاومت ایران در پاریس، تنها سمت و سوی حرکت را رو به جلو میبینم، یعنی به سوی پیروزی.
زنده باد ایران آزاد و دموکراتیک!

ریتا زوسموث، رئیس پارلمان فدرال آلمان ۱۹۸۸-۱۹۹۸
دوستان عزیز حامیان حقوق بشر برای تمامی بشریت، شما فقط برای کشور خودتان و برای همرزمانتان نمی
اجازه بدهید که یکبار دیگر بگویم شرکت در این گردهمایی نشان داده است میتوان تغییر را ایجاد کرد. بد بین نباشید به خودتان و قدرتتان ایمان داشته باشید، چرا که ما همیشه دست‌کم گرفته شده ایم.
با تشکر فراوان از خانم مریم رجوی و حملات سهمگینی که او باید با آنها مقابله کند . جنبش مجاهدین برای مدتی نه فقط از سوی آمریکا بلکه از سوی سایر کشورها وازجمله آلمان درلیست قرار داشت. ولی الان دیگر در لیست نیست و شما می توانید حکومت قانون را مشاهده کنید و بر تمامی این حملات فائق آیید.
با تشکر از خانم رجوی، بسیار متشکرم خانم رجوی، یک رهبر زن، او درک بالایی از اینکه مرد و زن باید در کنار هم بجنگند دارد. اما اجازه بدهید بگویم که در حال حاضر زنان قادر به چه کارهایی هستند. حتی برای یک لحظه شک نکنید از اینکه زنی قوی باشید. زیرا من رهبران زن زیادی را دیدم که در آلمان یا آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی زندگی می کردند، آنها به ما نشان دادند چقدر قدرتمند در مقابل شکنجه، نقض حقوق بشر ایستادگی کرده اند. وقتی که من شعار زنان برخیزید و قیام کنید را شنیدم بعد از آن دیگر شکی به خود راه ندادم. مهم است که ما با هم و در کنار هم بجنگیم، پیرو جوان و خرد و کلان تمامی نسلها در کنار هم.
بیاید در مورد اشرف کاری عملی انجام بدهیم و فقط حرف نزنیم. تا زمانی که آنها به این اعمال وحشیانه در اشرف ادامه میدهند تا زمانی که مردم را میکشند و بمب بر سر آنان میریزند و شکنجه میکنند ما نمی توانیم ساکت بمانیم. باید در پارلمان اروپا در پارلمان کشورهای خودمان همراه با سازمانهای غیر دولتی قیام کنیم. بیاید تا این دیکتاتوری مهیب را از سر راه برداریم. آنها با شهرندوان خود دشمنی می‌ورزند. من از آن چیزهابی که امروز دیدم و شنیدم کاملاً متقاعد هستم که آزادی دست یافتنی است و بیایید با هم به جنگ این دیکتاتوری برویم. ما به یکدیگر نیازمندیم.
متشکرم.

هانری لوکلرک، بر جسته ترین وکیل فرانسه
من دست کم هفت سال است که هرسال در این تجمعات شرکت می کنم و هر بار ما همگی با هم علیه این تعقیبهای شرم آوری که در فرانسه جریان داشت، اعتراض می کردیم. آری، می گفتیم این فضاحت باراست با کسانی که از حق خود برای مقاومت در برابر یک رژیم مستبد استفاده می کنند، به عنوان تروریست برخورد شود. ما خوب میدانیم تروریستها و کسانی که رعب و وحشت را حاکم می کنند، با کسانی که در برابر اعمال ننگین آنان می ایستند، چگونه رفتار میکنند.
این کلمه «تروریست»، من بچه بودم هنگامی که بردیوارهای خیابانهای پاریس آفیش قرمز رنگی را دیدم که درآن قهرمان ارمنی تبار مقاومت فرانسه، مانوکیان، تروریست نامیده شده بود. درتمام طول زندگیم همواره شنیده ام کسانی را که مقاومت میکردند تروریست می نامیدند و امروز خوشوقتم درود بفرستم به یک قاضی فرانسوی که سرانجام این شهامت را داشت که بگوید پرونده های گشوده شده در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ پیگردهایی غیرقابل تحمل بوده و کسانی که تحت پیگرد قرار گرفته اند در واقع عضو جنبش مقاومت بوده اند.
اما اینکه به پیگردهای مزبورخاتمه داده شده و اینکه دیگر دادگاه مسخره یی که قرار بود تشکیل دهند، برگزار نخواهد شد، به این معنی نیست که ما به پایان نبردمان رسیده ایم. همه ما میدانیم مقاومت مردم ایران برای چیست. من یک مبارز قدیمی هستم. یک وکیل قدیمی هستم. فکر میکنم از زمانی که فعالیتهایم را شروع کردم، موضوع مردم ایران همواره در بطن بحثها و مبارزاتمان بوده است. چطور میتوان به یاد نیاورد حمایتی را که ما از مقاومت قبلی ایران به عمل آوردیم زمانی که شاه و ساواک به تعقیب و آزار مردم ایران می پرداختند؟ ما شاهد بودیم که مبارزان جنبش مقاومت خوشحال از اینکه مردمشان سرانجام آزاد شده اند، به میان آنها رفتند و بعد دیدیم چگونه کشته شدند و امروز میدانیم که در رژیم منحوس ملایان انسانهای مقاوم را همچنان میکشند به دار میکشند و شکنجه میکنند.

من امروز اینجا میخواهم به نام فعالان و مبارزان فرانسوی، به نام وکلای فرانسوی، به این اعضای مقاومت و تمام کسانی که جان می بازند و خانواده های کسانی که به دار آویخته شده اند، تمام کسانی که شکنجه شده اند، درود بفرستم. آری مقاومت ایران سرانجام پیروز خواهد شد. اما ما میدانیم امروز جنایتکارانی که برکشور حکومت می کنند همچنان به کشتار ادامه می دهند. آری ضروری بود که ما در اروپا در مورد خروج مجاهدین از لیست موفق شویم و ضروری بود که ما سرانجام به این قرار منع تعقیب برسیم.
اما امروز چطور میتوانیم کسانی را که در اشرف جان میبازند از یاد ببریم؟ چطور میتوانیم فراموش کنیم همدستی سایرین را، سکوت بقیه را در برابر این کشتارهای غیرقابل قبول؟
من اینجا یک لحظه خطاب به آقای اوباما می گویم: آری آقای اوباما، شما برای ما اینجا مدتی بیان«رویای آمریکایی» بودید. آری ما معتقدیم که مردم آمریکا همدست وشریک این جنایات نیستند، اما شما نمیتوانید همچنان اشرفیها را در لیست نگاه دارید، و به این ترتیب کشتارهایی را که در اشرف می شود، توجیه کنید.
من مردم آمریکا را فرا میخوانم، رئیس جمهوری آمریکا را فرا میخوانم و تمام مردم دنیا را فرا میخوانم دست به اقدام بزنند. البته آنها چند هزارنفر هستند و صرفاً به این دلیل کشته میشوند که مقاومت می کنند. آنها نماینده و سخنگوی مقاومین سراسر جهان هستند.
ما شاهد بودیم خلقهای عرب چگونه به پا خاستند. دیدیم که رفتن حکام مستبد تروریستی مانند بن علی و مبارک چه امیدهای بزرگی در دلها آفرید. فردا شاهد رفتن قذافی خواهیم بود. فردا شاهد رفتن دیگر کسانی خواهیم بود که امروز دارند مردمشان را کشتار می کنند. این را هم میدانیم که ملایان ایران هم فردا خواهند رفت. پس از همین امروز کشتار مردم اشرف را متوقف کنید. ما همه مسئول هستیم. باید به تروریست نامیدن مبارزین مقاومت پایان دهیم و با تمام قوا از ملت بزرگ ایران حمایت کنیم که قطعاً روزی آزادی و جایگاه حقه خود در میان تمام ملتهای جهان که توانستند خود را از بند تروریسم و سرکوب رها سازند، به دست خواهد آورد.
پاینده باد مردم ایران.