Samstag, 21. April 2012

ارادة شكست ناپذير مجاهدين براي رهايي ايران وخلق ايران از ديكتاتوري و توحش

سيد احمد غزالي نخست وزير پيشين الجزاير
روزنامه الشرق الاوسط
سيد احمد غزالي نخست وزير پيشين الجزاير و رئيس كميته عربي- اسلامي براي دفاع از ساكنان اشرف طي مقاله يي با عنوان « نبرد بعد از يكسال ادامه دارد»، در روزنامه شرق الاوسط نوشت:
حمله نيروهاي عراقي در هشتم آوريل 2011 با تانك و زرهپوش و سلاحهاي سنگين و تك تيرانداز به مجاهدان بي دفاع اشرف ، به كشته شدن 36 تن از مجاهدين كه 8 تن از آنان زنان بودند، منجرشد و بيش از 350 مجروح برجاي گذاشت دولت عراق مدعي بود اين حمله بمنظور كنترل بر زمينهاي كشاورزي و تحويل آن به ساكنانش صورت گرفته كه البته بعد ازيكسال چنين كاري انجام نشده است.
دولت عراق همچنين مدعي شد نيروهايش كسي را در كمپ نكشتند و سه تن توسط خود ساكنان كشته شدند!.
دولت عراق به هيچ خبرنگار يا جريان بي طرفي اجازه ديدار از صحنه را نداد و چند روز بعد هيئتي از يونامي توانست از كمپ بازديد كند و خانم ناوي پيلاي كميسر عالي حقوق بشر درهمان روز اعلام كرد 34 تن كشته شده‌اند و مسئوليت اين حادثه با دولت عراق است.
هيئتي از نظاميان آمريكايي كه آنموقع در عراق بودند نيز دو روز بعد از حادثه از صحنه ديدن كردند اما خبرمشاهدات خود را حتي بعد از اينكه نمايندگان كنگره خواستار انتشار گزارش اين هيئت شدند، اعلام نكردند.
نخست وزير پيشين الجزاير افزود: اين خلاصه‌اي از اين واقعه و برخي شرايط جانبي آن بود،  اما شايان توجه است كه دراين صحنه ، در يك سو افرادي بي دفاع، بيگناهي هستند كه سلاحي جز اراده شكست ناپذير براي تحقق حقوق خلقشان و رهايي ميهنشان از ديكتاتوري و توحش ندارند و در طرف ديگر، نيرويي كه بدنبال هيچ خيري براي خلق و ميهن خودش نيست، زيرا مردم عراق با زبان گويا اعلام كرده اند كه با مجاهدين خلق هستند، ولي دستور كار نوري المالكي و دولت وي اجراي خواستهاي خامنه‌اي و رژيم حاكم بر ايران است. والا،تا آن جا كه به عراقيان برمي گردد، دهها تن از نمايندگان پارلمان عراق و صدها و هزاران تن از شخصيتهاي سياسي و ديني و شيوخ قبايل و عشاير عراق از عرب و كرد و صدها هزار تن از فرزندان اين خلق از سراسر عراق به ويژه استان ديالي اطلاعيه‌هايي در تأييد مجاهدين خلق ومحكوم كردن نقض حقوق آنان صادر كرده‌اند.
درسطح جهاني نيز اكثريتهاي بيش از سي پارلمان در جهان حمايت خود را از حقوق مجاهدين خلق و ساكنان اشرف اعلام و تعدي به حقوقشان را محكوم كرده اند
تعداد پارلمانترهاي طرفدار مجاهدين خلق امسال به بيش از چهار هزار تن بالغ شده كه بيش از يك ميليارد تن را در جهان نمايندگي ميكنند. كما اينكه صدها هزار تن از حقوقدانان در سراسر كشورهاي جهان حقانيت خواسته‌هاي آنان را مورد تأييد قرار داده‌اند و شخصيتهاي سياسي عاليرتبه آمريكايي و اروپايي و عربي از كشورهاي مختلف حمايت خود را از حقوق مجاهدين ابراز داشته‌اند.
رئيس كميته عربي- اسلامي خاطرنشان كرد: ساكنان اشرف اكنون در حال انتقال به ليبرتي هستند، ولي دراين جريان نيز فشارها و محدوديتهاي غير قابل تحملي  بر آنها اعمال شده است. نيروهاي پليس عراق كه دو بار در گذشته آنان را كشتار كرده‌اند، در داخل كمپ حضور دارند و دولت عراق  از برآورده كردن خواستهاي حد اقل ساكنان سرباز مي زند اما مجاهدين خلق پايداري و مقاومت ميكنند و اين همانا زندگي و حيات آنهاست.
نخست وزير سيد احمد غزالي در خاتمه مقاله اش در شرق الاوسط مي نويسد: اينجا سئوال بزرگي مطرح ميشود: قدرت مجاهدين خلق از كجا ميايد؟ چگونه توانسته‌اند در اين كميت و كيفيت حمايت در جهان كسب كنند؟ چگونه توانسته‌اند بر همه محنتها و مشكلاتي كه در ابتدا لا ينحل بنظر مي‌رسيد چيره شوند.
من پاسخي براي اين سئوال ندارم جز اينكه:
اولا:  آرمانشان عادلانه است و و نيرويي اصيل با خواستهايي مردم هستند.
ثانيا: براي پرداخت بها به خاطر تحقق اين اهداف هرچه كه باشد،آماده اند.
ثالثا: آنها بعد از ايمان به خدا، سرچشمه قدرتي جز خودشان و خلقشان ندارند، و اين اصلي است كه موجوديت آنها روي آن بنا شده است.
خودشان به يك ضرب المثل معروف ايراني استناد مي كنند كه مي گويد:«كس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من»  و اين به ام الكتابِ استراتژي آنها تبديل شده است.
اين است راز بقا و پايداري و ارتقاي مجاهدين خلق ايران برغم همه دشواريها و موانع.