Mittwoch, 27. Juni 2012

مریم رجوی: بهار ایران همواره زنده است


خبرگزاری فرانسه پاریس, ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲ (۳ تیر ۱۳۹۱) مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران (گروه اپوزیسیون در تبعید) طی مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت که معتقد است که «بهار ایران همواره زنده است » و وضعیت علیرغم سرکوب «رژیم ملاها» انفجاری است.
خانم رجوی، پرزیدنت برگزیده شورای ملی مقاومت ایران که مجاهدین خلق اصلی ترین سازمان تشکیل دهنده آن هستند توضیح داد که «وضعیت در جامعه ایران انفجاری است، مردم خواهان تغییر هستند و رژیم فعلی هیچ آینده ای ندارد ولی ایران قربانی سرکوبی باور نکردنی است.»
وی ادامه داد که «رژیم ملاها از آنچه که در لیبی و سوریه اتفاق افتاده درس گرفته است. برای اینکه در وضعیت مشابه قذافی یا اسد نیفتد, تصمیم گرفته است که برنامه هسته ای خود را تسریع کند و مجاهدین خلق را که آلترناتیو دمکراتیک را نمایندگی میکنند, حذف کند.»
وی اطمینان داد: «اما مردم آماده اند که هر شکافی را برای تغییر داده ها بکار بگیرند, منجمله انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را. ۲۰۱۳ کمرکش مهمی است که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. وضعیت اجتماعی رسیده است و مقاومت ایران زنجیرهایی را که مانعش بودند شکسته است.»
خانم رجوی اشاره به تصمیم دادگاه استیناف واشنگتن دارد که در اول ژوئیه به وزارت خارجه آمریکا چهار ماه فرصت داده است که استاتوی مجاهدین خلق را که از ۱۹۹۷ در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا قرار دارند, بازبینی کند, در غیر این صورت دادگاه خروج آنها از لیست را مهر خواهد کرد.
مریم رجوی ابراز خوشنودی کرد که «این یک پیروزی بزرگ است! این حکم به سالهای طولانی شیطان سازی پایان میبخشد. این امر پتانسیل انرژی جنبش در داخل ایران را آزاد خواهد کرد و فعالیتهای آنرا در خارج افزایش خواهد داد.»
وی اظهار امیدواری کرد که «خروج از لیست آمریکا همچنین بایستی اجازه دهد که وضعیت در اشرف از بلوکاش خارج شود» و منجر به این شود که ساکنان در کشورهای اروپایی و ایالات متحده مورد پذیرش قرار گیرند.
کمپ اشرف که در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد، در سالهای ۱۹۸۰ ساخته شد و ۳۰۰۰ تن از مخالفین رژیم ایران را در خود جای داد توسط پرزیدنت سابق صدام حسین در اختیار مجاهدین قرار داده شده بود تا مبارزه خود را همراه با او علیه رژیم ایران به پیش ببرند.
این مخالفین در سال ۲۰۰۳ در زمان سرنگونی صدام حسین توسط ارتش آمریکا خلع سلاح شدند. مذاکراتی بین سازمان ملل، بغداد و سازمان مجاهدین منجر به شروع انتقال ساکنان اشرف به کمپ لیبرتی در حومه بغداد شد اما این پروسه متوقف گردید و ۱۳۰۰ تن هنوز در اشرف بسر میبرند.
مریم رجوی قضاوت کرد که «از ابتدا پیش بینی شده بود که لیبرتی یک کمپ ترانزیت باشد و ساکنان در کشورهای دیگر مستقر میشوند, اما بعد از چهار ماه, حتی یک نفر خارج نشده است, به همین خاطر ما میگوییم که جابجایی با شکست مواجه شده است.»
در حالی که شورای ملی مقاومت شنبه در ویلپنت نزدیک پاریس، گردهمایی اروپایی خود را برگزار میکرد, مریم رجوی اطمینان داد که میخواهد «مبارزه را تا سرنگونی رژیم ملاها برای جدایی دین از دولت و برای استقرار دمکراسی و برابری زن و مرد ادامه دهد. »
دهها هزار تن از سراسر اروپا – ۱۰۰۰۰۰ تن به گفته برگزار کنندگان- در این گردهمایی که هر ساله از سال ۲۰۰۳ برگزار میشوند شرکت کردند.
بر اساس یک اطلاعیه آنها «تبدیل شدن کمپ لیبرتی به زندان » را محکوم کردند و از «سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا خواستند که جلوی تراژدی که دولت عراق بدرخواست ملاها در اشرف و لیبرتی تدارک میبیند, را بگیرند.»
به گفته یکی از نمایندگان شورای ملی مقاومت ایران, افشین علوی, سفرای سابق آمریکایی در سازمان ملل بیل ریچاردسون (دمکرات) و جان بولتون (محافظه کار), وزیر سابق فرانسوی فیلیپ دوست بلازی، و شخصیت فرانکو-کلومبیایی اینگرید بتانکور, و همچنین هیئتهای پارلمانی از ۴۰ کشور اروپایی و عرب به فراخوان شورای ملی مقاومت ایران پاسخ داده بودند.