Donnerstag, 28. Juni 2012

کشف اختلاس میلیاردی در سازمان صدا و سیمای ایران


حسن تقدس نژاد معاون مالی- اداری صدا و سیمای ایران
حسن تقدس نژاد معاون مالی- اداری صدا و سیمای ایران
 
منابع خبری از وقوع یک اختلاس بزرگ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 60 میلیارد تومان خبر می دهند.

سایت "ندای سبز آزدی" به نقل از منابع موثق خود با اشاره به این که مسئولان صدا و سیمای ایران برای جلوگیری از انتشار اخبار اختلاس، تلاش زیادی کرده اند، خاطرنشان کرده که این اختلاس "در بخش تبلیغات و بازرگانی صورت گرفته و از حسن تقدس نژاد معاون مالی- اداری صدا و سیما و مدیران سابق شبکه دو و شبکه پنج تلویزیون به عنوان عوامل اصلی آن نام برده می شود."

بنا بر این گزارش، شرکت "ایرانسل" نیز در این پرونده که اکنون در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد متهم شده است.

"ندای سبز آزادی" افزوده است که ماجرای این اختلاس از زمستان سال گذشته کشف شده و به جابجایی های بی سر و صدا در این سازمان انجامیده است.

از زمان کشف این اختلاس تا کنون، حسن تقدس نژاد معاون مالی- اداری صدا و سیما در سر کار خود حاضر نشده و برخی خبر های غیر قطعی از بازداشت و بازجویی او حکایت دارد.

گزارش یاد شده درباره علل وقوع این اختلاس یاد آور شده است: "این فساد اقتصادی با استفاده از فقدان شفافیت در قراردادهای آگهی و تبلیغات صدا و سیما صورت گرفته و مدیران ارشد صدا و سیما با کمک برخی مدیران شرکت های خارج از سازمان موفق شده اند از تخفیف آگهی های تلویزیونی در قراردادهای صوری، سوء استفاده کنند."

خاطرنشان می شود که این تخفیف ها تنها در چارچوب اختیارات مدیران ارشد صدا و سیما قرار دارد.

علاوه بر این سه مدیر برجسته صدا و سیما، تعدادی از کارکنان این سازمان نیز با اتهام مواجه شده اند که گفته شده یکی از آنان مدیر رادیو البرز (کرج) است.

چندی است که ایران درگیر کشف اختلاس های زنجیره ای بزرگ در بخش های مختلف حکومتی است. اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از نظام بانکی ایران که به "اختلاس بزرگ" شهرت دارد، و اختلاس از بیمه ایران که در میان متهمان آن نام محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران دیده می شود، دیگر اختلاس هایی هستند که اخیرا کشف شده اند.