Mittwoch, 18. Juli 2012

 وزیر دفاع و وزیرکشور دراثرانفجاربمب درساختمان امنیت ملی سوریه کشته شدند

چند تن از مقامات امنیتی سوریه روز چهارشنبه، ۲۰۱۲/۰۷/ هنگام شرکت در جلسه سازمان امنیت ملی بر اثر انفجار بمب کشته شدند.
گزارش های تایید شده توسط منابع نزدیک به دولت سوریه حاکی است داوود راجحه وزیر دفاع ، محمود الشعار وزیر کشور و آصف شوکت داماد بشار اسد در این عملیات کشته شدند.
بر اساس این گزارش این انفجار هنگام برگزاری جلسه با حضور برخی وزیران و مقامات امنیتی به وقوع پیوست.
تلویزیون " المنار" وابسته به حزب الله لبنان کشته شدن آصف شوکت همسر بشراسد خواهر رئیس جمهور سوریه و وزیر کشور و چند نفر از شرکت کنندگان در جلسه را تایید کرده است.
خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد زخمی شدگان به بیمارستان " شامی " منتقل شدند و نیروهای گارد ریاست جمهوری این بیمارستان واقع در منطقه " الروضه " را به محاصره درآوردند.
کمال لبوانی از اعضای شورای ملی سوریه در گفتگو با العربیه تاکید کرد این عملیات توسط ارتش آزاد صورت گرفته است.او تاکید کرد نیروهای ارتش آزاد موفق شدند ۵۰ کیلوگرم " تی ان تی " در محل تشکیل جلسه مقامات امنیتی به کار بگذارند و هنگام برگزاری جلسه منفجر کنند.
تلویزیون دولتی اما اعلام کرد این انفجار بوسیله یک انتحاری صورت گرفته است.
بر اساس اظهارات کمال لبوانی در جلسه برخی مقامات سیاسی و امنیتی از جمله وزیر دفاع و وزیر کشور و آصف شوکت داماد خانواده اسد حضور داشتند.
لبوانی تاکید کرد این اطلاعات را به شکل مستقیم از اجراکنندگان عملیات به دست آورده است.
او تاکید کرد کسانی که این عملیات را طراحی و اجرا کرده اند در جای امن به سر می برند و به زودی جزئیات بیشتری از عملیات منتشر خواهد شد.
بسام الدادا مشاور سیاسی ارتش آزاد نیز به العربیه گفت این سازمان مخالفان نیروهای ویژه ای برای انجام چنین عملیاتی در دمشق دارد.
او تاکید کرد محمود الشعار وزیر کشور ، آصف شوکت معاون فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و داماد اسد ، هشام بختیار رئیس سازمان امنیت ملی و سرلشکر طلال مخلوف از مقامات ارتش زخمی شدند.
الدادا تاکید کرد ماهر اسد برادر بشار اسد گاهی در جلسات سازمان امنیت ملی شرکت می کند و اطلاع دقیقی از حضور وی در جلسه امروز در دسترس نیست.
بسام الدادا همچنین اعلام کرد نیروهای ارتش آزاد شب گذشته کاروان بشار اسد را هدف قرار دادند.
او تاکید کرد نیروهای ارتش آزاد نزدیک بود رئیس جمهور سوریه را به قتل برسانند اما به دلیل عدم کنترل احساسات خود نتوانستند عملیات را با موفقیت به پایان برسانند.او گفت بشار اسد هنگام خروج از منزلی در الروضه و در راه قصر ریاست جمهوری مورد هدف قرار گرفت.
تلویزیون دولتی سوریه اما اعلام وزیر کشور در این عملیات زخمی شد.