Dienstag, 3. Juli 2012

موضوع اشرف و ليبرتی بايد در اولويتهای شورای حقوق بشر قرارگيرد


مجمع عمومی ملل متحد - شورای حقوق بشر -اجلاس بيستم - ژنو- 27ژوئن ۲۰۱۲

بيانيه سازمانهای غيردولتی دارای رتبه مشورتی در ملل متحد، بنياد دانيل ميتران، جنبش مراپ و سازمان توسعه و نوآوری

موضوع اشرف و ليبرتی بايد در اولويتهای شورای حقوق بشر قرارگيرد و يک توافقنامه که خواستهای ساکنان اشرف را در نظر بگيرد بايد به فوريت تنظيم شود تا انتقال آنها به ليبرتی به يک حبس اجباری تبديل نشود

آزادی رفت و آمد و انتقال داراييها طبق اعلاميه جهانی حقوق بشر بايستی برای همه آنها تضمين شود

خانم رئيس،
در رابطه با وضعيت پناهندگان کمپ اشرف و کمپ ليبرتی و شرايط طاقت فرسايی که می خواهند به آنها تحميل کنند بسيار ضروری است که شورای حقوق بشر اين موضوع را در اولويتهای خود قرار دهد
بايستی فوری فشارهای لازم اعمال شود تا هر چه زودتر تصميم دستگاه قضايی آمريکا مبنی بر حذف سازمان مجاهدين خلق ايران از ليست وزارت خارجه آمريکا صورت گيرد. به خصوص که اتحاديه اروپا قبلاً همين کار خروج از ليست را انجام داده است.
اين يک ليست گذاری ننگين و غيرقانونی است.
آنچه که بايد برای آن تلاش کرد شناسايی بين المللی شورای ملی مقاومت ايران است
بايستی بلادرنگ به سرکوبی که در کمپ اشرف عليه اعضای مقاومت ايران اعمال می شود پايان داد.
بايد فشارهای رژيم ملايان بر دولت عراق را در اين زمينه بلادرنگ افشا کرد و به فوريت يک توافقنامه تنظيم شود که خواسته های ساکنان اشرف را در نظر بگيرد، تا از اين پس انتقال آنها به ليبرتی به يک حبس اجباری با بدترين صورت تبديل نشود. آزادی رفت و آمد اشخاص و جابجا کردن اموال و داراييها همان طور که در بيانيه جهانی حقوق بشر (ميثاق سانفرانسيسکو) تصريح شده، بايستی برای همه آنها با رعايت حقوق پايه تضمين شود.
حتی اگر بيدار کردن وجدان بين المللی کاری دشوار باشد، ما وظيفه داريم در مورد اين آرمان، بی وقفه آن چه را که خودشان می گويند، تکرار کنيم!
سازمان مجاهدين خلق ايران اعلام می کند برای استقرار يک رژيم دموکراتيک مبتنی بر جدايی دين از دولت در ايران مبارزه می کند.
ما از اين جنبش حمايت می کنيم.