Montag, 29. Oktober 2012

درخواست بازدید از اوین احمدی نژاد و باخت – باخت ولی فقیه،




 در ۱۶ مهر ۹۱ احمدی نژاد توسط ویر دادگستری به آخوند لاریجانی رئیس قوه قضائیه اطلاع داد که در روز دوشنبه ۱۷ مهرماه برنامه بازدید از زندان اوین را دارد. ولی همان روز آخوند لاریجانی به احمدی نژاد اطلاع میدهد که این بازدید به بعد موکول شود. احمدی نژاد در نامه ای مجدد از آخوند لاریجانی میخواهد که “در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت این بازدید انجام شود“.
 صادق لاریجانی در نامه خیلی محرمانه به احمدی نژاد می نویسد که در این مقطع این بازدید مصلحت نیست.
 احمدی نژاد در ۱ آبان ۹۱ در یک نامه علنی (که در سایت دولت آمده) در پاسخ به آخوند لاریجانی پس از آنکه قوه قضائیه درخواست احمدی‌نژاد برای بازدید از زندان اوین را «به مصلحت» ندانست و آن را اقدامی «سیاسی» خواند و اعلام کرد که «نگران» نحوه اجرای اصول قانون اساسی از سوی این قوه است و لذا میخواهد از زندان‌ها و دادگاه‌ها بازدید کرده و گزارش آن را به مردم و خامنه ای بدهد.!
 آخوند لاریجانی در ۳ آبان به نامه احمدی نژاد در ۱۹ محور پاسخ داد. لاریجانی در این نامه احمدی‌نژاد را فردی دانسته که "برداشت و فهم ناصحیح از قانون اساسی" دارد و گفته: " اعلام می کنم این تصور که رئیس‌جمهور نظارت بر دیگر قوا را حق خود بداند تصور کاملا باطلی است". در یک کلام لاریجانی گفته بیخودی پا در کفش ولی فقیه نکن این اختیارات که برای رئیس جمهور قائل میشوی، از آن ولی فقیه است....
چرا احمدی نژاد در سال پایانی بیاد بازدید از زندان اوین افتاده است؟
در درون جناح های رژیم، اقدامات یکماه اخیر احمدی نژاد و بویژه نامه ۱ آبان او به آخوند لاریجانی را با مناظره های احمدی نژاد با میرحسین موسوی و کروبی در انتخابات سال ۱۳۸۸ مقایسه میکنند، که در آن مصاحبه ها، پایه های ولایت فقیه را به لرزه در آورد و منجر به شکستن طلسم ولایت فقیه گردید.
در درون باند احمد توکلی – حداد عادل این نامه احمدی نژاد را رو در روئی احمدی نژاد با خامنه ای میدانند و آنرا با رو در روئی میرحسین موسوی مقایسه میکنند که احمد توکلی نوک این بحث درونی را در سایتش بنام الف نیز درج کرد. در این مقایسه گفته میشود که خامنه ای در ۲۹ خرداد باند موسوی و کروبی دعوت کرد که به نتایج انتخابات انجام شده گردن بگذارند ولی آنها موضعی نگرفتند و الان هم خامنه ای در ۸ روز در خراسان شمالی تمام خواسته اش از احمدی نژاد این بود که در این شرایط بحرانی به اطاعت ولی فقیه بازگردد! ولی او گردن کشی کرد.
در درون رژیم گفته میشود دعوای احمدی نژاد با آخوند لاریجانی و علی لاریجانی نیست. دعوی و جنگ او با خامنه ای است. احمدی نژاد که دریافته خامنه ای میخواهد او را “نمد مال“ کند و با کمترین بها ۹ ماه دیگر هم او را تحمل کرده و بعد کنار بگذارد، بر خامنه ای طلسم شکسته که این روزها در بحران فرو رفته است، شوریده است. تا شاید او را مجبور کند که به خواستش که طرح “مدووف – پوتین“ است گردن بگذارد. یعنی مشائی رئیس جمهور شود و ...
میگویند احمدی نژاد که اطلاع از تلاش هائی ولی فقیه برای سازش با آمریکا قرار داشت، برای رو دست زدن به ولی فقیه در نیویورک، مسئله مذاکره با آمریکا را مطرح کرد. این کار که بر ولی فقیه و اطرافیانش گران آمده بود، همان کاری که احمدی نژاد در برکنار منوچهر متکی کرد (در حالیکه در ملاقات با رئیس جمهور سنگال بود، حکم عزل خود را دریافت کرد) ولی فقیه با احمدی نژاد کرد. ۱۵ دقیقه قبل از شروع سخنرانی احمدی نژاد در مجمع سازمان ملل خبر راهی زندان شدن جوانفکر مشاور مطبوعاتی اش را به او دادند. سخنرانی احمدی نژاد، همراه با خبر زندانی شدن جوانفکر انعکاس پیدا کرد و این بسیار بر احمدی نژاد گران آمد.
احمدی نژاد بعداز بازگشت به تهران تا ۴ روز کابینه اش را تشکیل نداد تا با خامنه ای ملاقات کرد و میخواست از خامنه ای حکم آزادی جوانفکر را بگیرد، که خامنه ای به او جواب منفی داد. در واکنش به این جواب منفی بود که در کنفرانس مطبوعاتی ۱۱ مهرماه ارگانهای وابسته به ولی فقیه را مورد تهاجم قرار داد.
بعداز این کنفرانس بود که درخواست بازدید از اوین را مطرح کرد و آگاهانه برآن پای فشرده است. در باندهای خامنه ای گفته میشود ارزیابی احمدی نژاد این است که اگر به او اجازه بازدید بدهند، گوشه ای از جنایات در اوین را بعنوان گزارش از زندانیان تحت عنوان گزارش به مردم افشا میکند که بشدت توی سر ولی فقیه میخورد. و اگر به او اجازه ندهند (که میداند که اجازه نخواهند داد) این پیام را داده است که “در اوین چه میگذرد که به رئیس جمهوری که خامنه ای گفته نزدیکترین فرد بمن است هم اجازه بازدید نمیدهند“.
اصولگرایان (باندهای خامنه ای) ارزیابی باخت – باخت ولی فقیه در این جنگ را واقعی میدانند و میگویند خامنه ای اشتباه کرد که بعداز خانه نشینی احمدی نژاد در اردیبشهت ۹۰ او را برکنار نکرد و ضربه ای که الان تا پایان ریاست جمهوری اش خواهد زد، بسیار بیشتر از هزینه ای است که در برکناری اش پرداخت میشد.