Montag, 29. Oktober 2012

رابطه كشف طلا و زيرخاكي با عملياتهاي عمراني دولت

اگر از همه نقاط قوت و ضعف دولت محمود احمدي نژاد براي خواندن اين مطلب چشم پوشي كنيد، نكته اي شگرف را كه احتمالا با آن مواجه هم شده ايد، درخواهيد يافت.

نگارنده اين نوشتار ساكن شهريار است. اگر از مدار انصاف خارج نشويم، در شش-هفت سال حجم عملياتهاي عمراني و پروژه هاي زيربنايي و خدماتي اجرا شده در سطح اين شهرستان، همانند همه مناطق ديگر كشور، افزايش قابل توجهي داشته است.



از احداث پل زيرگذر در سه راهي شهريار، اگر چه همچنان پاسخگوي آمد و شد پرشمار وسايط نقليه اين منطقه نيست، اما اگر احداث نشده بود، امروز براي ورود و خروج به شهريار بايد به راههاي آسمان توسل جسته مي شد و زيرگذر تقاطع بلوار رسول اكرم و خيابان وليعصر (عج) تا زيرگذر در حال احداث در محل ميدان سپاه شهريار كه تقاطع جاده هاي ارتباطي بين شهريار با كرج، انديشه و ملارد است، بخشي از اقدامات عمراني دولتي در اين شهرستان است كه اينها به اضافه مواردي ديگر در يك ويژگي اشتراك نظر دارند.

در هنگام اجراي اين عملياتهاي عمراني، تعداد زيادي از شهروندان شهرياري متفق القول بودند كه دليل احداث اين زيرگذرها و تقاطع هاي غير همسطح نه آسايش مردم و رفع مشكلات ترافيكي، بلكه خمره هاي طلا و اجناس زيرخاكي فراواني بوده است كه در محل اين تقاطع ها توسط پيشينيان دفن شده بوده اند.



حتي به گوش خود از برخي همشهريان شنيدم كه مدعي بودند، به چشم خود خمره هاي گلي مدفون در محل اجراي اين عملياتهاي عمراني را ديده اند.

حسب نگاه منفي عمومي نسبت به دولت در كشورمان خيلي نسبت به اين نكته حساسيت نداشتم، تا آنكه هفته قبل براي تجديد ديدار با اقوام، پس از سه سال و نيم به اراك در استان مركزي سفر كردم.

با وجود سفرهاي متعدد در ايام نوجواني به اين شهر، حالا پيدا كردن آدرسها برايم مشكل بود، چرا كه واقعا در پنج-شش سال اخير، اراك و حداقل راههاي درون شهري آن تفاوتهاي بسيار كرده بود. حالا تمام شهر به جاده كمربندي مجهز بود و تمام تقاطع هاي اصلي اين بخش از جاده ها به تقاطع هاي غير همسطح تبديل شده بودند.



صبح روز جمعه با دو نفر از اقوام براي زيارت اهل قبور مي رفتيم كه به يكي از اين تقاطع هاي غير همسطح رسيديم و بنده گفتم كه واقعا در اين سالها كارهاي عمراني خوبي در اراك صورت گرفته است و آقاي فاميل ما ضمن تاييد اين نكته اضافه كرد كه بله ولي البته خوب طلاهاي مدفون شده در اين قسمت ها را هم خارج كرده اند و در عين حال گفت كه "مثل اينكه بخشي از اين طلاها را هم خرج همين تقاطع هاي غير همسطح كرده اند".

عجبا كه اين پيشينيان تمام طلا، جواهرات و داشته هاي ارزشمند خود را درست در نقاطي پنهان كرده اند كه قرار بوده روزي تبديل به تقاطع براي جاده هاي امروز شود و دريغ از دولتهاي پيشين كه درنيافتند چه دفينه هاي ارزشمندي در محل اين تقاطع ها هست تا به بهانه تبديل آنها به تقاطع غير همسطح آنها را خارج كنند و حالش را ببرند و باز هم درود بر پيشينيان كه رعايت عدالت را در پنهان كردن اين دفينه ها در تمام مناطق كشورمان كرده اند و به ويژه اينكه به فكر مناطق كمتر برخوردار كه احتياج به عملياتهاي عمراني بيشتر هستند، نيز بوده اند.



متاسفانه نگاه منفي مردم به عملكرد دولتها متاسفانه ميراث عملكرد حكومتهاي حداقل حدود پنج سده اخير بر اين كشور تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي است كه عدم توجه جدي و مناسب دولتمردان به معرفي صحيح عملكرد دولتها نيز باعث تداوم و حتي تشديد آن شده است. متاسفانه امروز نيز با وجود تاكيدات بسيار از جانب خود دولتمردان و نيز خواست صريح مقام معظم رهبري، روابط عمومي هاي دستگاه هاي دولتي عموما به فعاليتهاي روتين خود پرداخته و در عملكرد خود فقط به دنبال اجراي كارهايي هستند كه از آن گزارش عملكرد براي ارائه به مديران بالاتر حاصل شود.