Montag, 19. November 2012

سفارت سوریه در فرانسه به اپوزیسیون واگذار شد

پس از تشکیل ائتلاف جدید از مخالفان حکومت بشار اسد، حمایت جامعه بین‌المللی از مخالفان در حال گسترش است. در تازه‌ترین تحولات، فرانسه سفارتخانه سوریه را به مخالفان سپرد و سفیر اپوزیسیون در فرانسه نیز انتخاب شده است.

به گزارش رادیو آلمان، هیاتی از مخالفان دولت سوریه به رهبری احمد معاذ خطیب روز شنبه ۱۷ نوامبر (۲۷آبان) با فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در پاریس دیدار کردند. در این دیدار لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه نیز حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات فرانسوی، در این دیدار رییس‌جمهور فرانسه تصریح کرد که سفارت سوریه در فرانسه به سفیری که توسط رییس ائتلاف مخالفان دولت اسد معرفی شود سپرده خواهد شد.

به این ترتیب سفارت سوریه در فرانسه در اختیار اپوزیسیون قرار گرفته و نماینده "ائتلاف ملی انقلاب سوریه و نیروهای مخالف" به عنوان سفیر اپوزیسیون فعالیت خواهد کرد.

در این دیدار همچنین در باره‌ی ایجاد یک مناطق حائل، سازماندهی کمک‌های بشردوستانه بیشتر به پناه‌جویان سوریه و تشکیل دولت موقت گفت‌وگو شده است.

فرانسه٬ اولین کشور اروپایی بود که ائتلاف جدید مخالفان سیاسی در سوریه را به عنوان "تنها نماینده واقعی مردم این کشور" پذیرفت. ترکیه٬ عربستان سعودی٬ بحرین٬ امارات متحده عربی٬ عمان٬ قطر و کویت نیز ائتلاف جدید مخالفان حکومت سوریه را به رسمیت شناخته‌اند.

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه ۱۳ نوامبر(۲۳ آبان) در قاهره در دیدار با احمد معاذ خطیب، رئیس "ائتلاف ملی انقلاب سوریه و نیروهای مخالف" اعلام کرد که آلمان از مخالفان سوریه حمایت می کند.