Freitag, 21. Dezember 2012

اجلاس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اسپانیا با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت

روز سه شنبه ۲۸آذر۱۳۹۱ رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، با حضور در پارلمان اسپانیا، در اجلاس کمیسیون حقوق بشر این پارلمان شرکت و سخنرانی کرد.
در آغاز اجلاس کمیسیون حقوق بشر، نمایندگان حضور خانم رجوی در پارلمان اسپانیا را خیرمقدم گفتند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت با ابراز خوشوقتی از حضور در خانه دمکراسی اسپانیا و شرکت در اجلاس کمیسیون حقوق بشر گفت:
فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر پایه سرکوب مطلق، زن ستیزی، تبعیض مذهبی و عوامفریبی و صدور تروریسم و بنیادگرایی به سلطه خود ادامه می دهد و پایه های حاکمیت نامشروع خود را  بر خون بیش از ۱۲۰هزار تن از اعضای این مقاومت بنا کرده است.
موج اعدامها با هدف ارعاب عمومی و جلوگیری از قیام جامعه به ستوه آمده از ستم و سرکوب هم چنان در ایران ادامه دارد.
در ژانویه امسال، عفو بین الملل گزارش کرد که در ایران هزاران نفر در انتظار اعدام نگه داشته شده اند.
خانم رجوی افزود: آخوندهای حاکم، با اهرم اعدام، درجه اختناق حاکم بر جامعه را تنظیم میکنند. شهادت ستار بهشتی در زیر شکنجه دژخیمان خامنه ای که ماه گذشته دنیا را تکان داد، نمونه یی از جریان بی وقفه شکنجه های وحشیانه منجر به مرگ در زندانهاست.
۳هفته پیش پنجاه و نهمین قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد به تصویب رسید که به روشنی خصومت تمام عیار رژیم ولایت فقیه با تمام جنبه های حقوق بشر مردم ایران را برجسته میکند.
خانم رجوی هم چنین به توطئه های حکومت آخوندی علیه مجاهدان اشرف و لیبرتی، پرداخت و گفت: تحت فشار رژیم ایران،حکومت مالکی لیبرتی را به یک زندان تبدیل کرده و گروه کار بازداشتهای خودسرانه ملل متحد در گزارش خود برای دومین بار، شرایط لیبرتی را مشابه زندان و بازداشتگاه ارزیابی کرده است. دولت عراق هم چنین حق مالکیت مجاهدان اشرف بر دارایی هایشان را از آنان سلب کرده و مانع آن میشود که دارایی های خود را به فروش برسانند. این در حالیست که آنها افراد حفاظت شده در چارچوب کنوانسیون ژنو هستند و کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد آنها را پناهجویان مورد نگرانی که باید از حفاظت های بنیادین برخوردار شوند، شناخته است.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در سخنان خود در اجلاس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اسپانیا در مورد موقعیت رژیم ولایت فقیه و بحرانهای گریبانگیر آن گفت: حکومت آخوندها در برابر نارضایتی عظیم و انباشته در جامعه ایران، موجودیت خود را درخطر می بیند. آن خشم سیل آسا که سه سال پیش به صورت قیامهای سال۱۳۸۸ سرریز شد، امروز نه تنها کاهش نیافته؛ بلکه بیشتر و بیشتر شده است. ورشکستگی اقتصادی، آثار تحریمهای بین المللی، شقه شدن هیأت حاکمه و مخاصمات درونی آن، بن بست برنامه اتمی، روند سقوط متحد استراتژیک رژیم یعنی حکومت سوریه، همه و همه، شرائط سرنگونی این رژیم را فراهم کرده است.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در خاتمه سخنان خود گفت:
اجازه بدهید که برخی از اجزای ضروری یک سیاست درست در رابطه با ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و از جمله اسپانیا را یادآوری کنم و از شما بخواهم برای تحقق چنین قدمهایی به یاری مقاومت و مردم ایران بشتابید:
۱ـ ادامه روابط سیاسی با این رژیم، باید به توقف اعدام و شکنجه زندانیان، مشروط شود.
۲ ـ ضروری است پرونده نقض حقوق بشر ایران به شورای امنیت ارجاع شود.
۳ ـ امنیت و حفاظت و حقوق بنیادین اعضای مقاومت در عراق باید تأمین و تضمین شود و مشخصاً ملل متحد کمپ لیبرتی را به عنوان کمپ پناهندگی نامگذاری کند
پس از سخنرانی رئیس جمهور برگزیده مقاومت، رئیس و اعضای کمیسیون حقوق بشر پارلمان اسپانیا، درسخنان خود، ضمن ابراز همبستگی با مردم و مقاومت ایران، تاکید کردند از دولت اسپانیا میخواهیم برای مقابله با نقض حقوق بشر در ایران دست به اقدام مشخص بزند.
اعضای کمیسیون حقوق بشر پارلمان اسپانیا همچنین ضرورت اعلام لیبرتی به عنوان یک کمپ پناهندگی و تضمین حقوق مجاهدان اشرف را مورد تاکید قراردادند و خاطرنشان کردند که فراتر از گروه بندیها و مواضع حزبی مان، ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان اسپانیا، مدافع حقوق مردم ایران و رعایت موازین جهانشمول حقوق بشر هستیم و از هیچ تلاشی دراین زمینه فروگذار نخواهیم کرد.
نمایندگان به طورخاص نقش زنان در جنبش مقاومت ایران را ستودند و بر همبستگی خود با مبارزه زنان ایرانی برای نیل به آزادی و برابری تاکید کردند.