Mittwoch, 20. November 2013

عفو بين الملل: بيانيه براي اقدام فوري: ايرانيان تبعيدي ربوده شده در اسارت عراق


























بنا بر منابع قابل اتكا 7 گروگان دريك اسارتگاه غير رسمي درمركز بغداد نگهداري مي شوند
در حال حاضر دانسته شده است كه 7 ايراني تبعيدي ربوده شده در اول  سپتامبر توسط نيروهاي امنيتي عراقي در يك اسارتگاه غير رسمي در مركز بغداد نگهداري مي شوند.
آنها تحت خطر شكنجه و ساير بدرفتاريها هستند و ممكن است كه به زور به ايران بازگردانده شوند.
بنابر منابع قابل اتكا، اين هفت نفردر اواخر ماه سپتامبر با حفاظت خيلي بالا به يك اسارتگاه غير رسمي در فرودگاه سابق المثني در مركز بغداد منتقل شدند. اين هفت نفر هنوز زير تحقيقات هستند، آنها شامل شش زن، و يك مرد ، همگي اعضاي گروه اپوزيسيون ايراني سازمان مجاهدين خلق ايران هستند.
اين هفت ايراني تبعيدي روز اول سپتامبر ازكمپ اشرف حدود 60 كيلومتري شمال شرق بغداد در استان ديالي هنگامي كه مردان مسلح به كمپ حمله كردند و52 ساكن را به ضرب گلوله به قتل رساندند، ربوده شدند. فيلمهاي ويديويي و عكسها نشان داد كه بسياري از 52 نفر به ضرب گلوله به سرشان در حاليكه به برخي از آنها دستبند زده شده بود به قتل رسيدند.  شاهدين عيني از كمپ گفتند كه آنها مشاهده كردند كه هفت نفر دست بند زده شده مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زمين انداخته شده و بعد با يك ميني بوس سفيد از محل بيرون برده شدند....
عفو بين الملل خواستار فراخوان دادن فوري به مقامات عراقي براي آزاد كردن بلادرنگ 7 گروگان است و اينكه بلادرنگ محل استقرار اين افراد را اعلام كنند و تضمين كنند كه اين هفت نفر از شكنجه و ساير بدرفتاريها محفوظ خواهند بود و به وكيل مورد نظر خود دسترسي خواهند داشت.
عفو بين المل ممنوعيت بازگرداندن اجباري افراد به كشوري يا مكاني كه ممكن است در آنجا با تهديد جدي نقض حقوق بشر از جمله شكنجه روبه رو شوند، را به مقامات عراقي خاطرنشان مي كند.
تاريخ: 19 نوامبر 2013