Sonntag, 13. März 2011

نیروهای ارزشی به تربیت نیاز دارند

وبلاگ «بزنامه» در آخرین پست خود از سکوت گروهی از محافظه‌کاران در خصوص اظهارات اخیر علی خامنه‌ای انتقاد کرده و نوشته است که نیر‌وهای ارزشی به تربیت نیاز دارند.
آقای خامنه‌ای چند روز پیش با محکوم کردن فحاشی‌ها از سوی حامیان خود آن‌ها را جوانانی «خوب و مومن» خوانده و خواسته بود به مخالفان و منتقدان وی و دولت فحاشی نکنند.
اخیرا فیلم‌ها و گزارش‌هایی از فحاشی گروهی از محافظه‌کاران علی خامنه‌ای در اینترنت منتشر شده که بازتاب‌های فراوانی داشته است.
گروهی از وبلاگ‌نویسان که دو تن از آن‌ها نیز از فرزندان قربانیان جنگ عراق علیه ایران هستند پیش‌تر از فحاشی به مخالفان خامنه‌ای دفاع کرده بودند که این مسئله باعث بروز تنش‌هایی در میان محافظه‌کاران شده بود.
موافقان با فحاشی‌ها به صراحت همسنگران محافظه‌کار خود را «خر و نقهم» خطاب کرده و در مقابل محافظه‌کاران مخالف فحاشی نیز اعلام کرده بودند که چنین افرادی فرصت «تربیت» شدن نداشته‌اند.
تازه‌ترین این یاداشت‌ها مربوط به وبلاگ «بزمانه» است که در واکنش به سکوت برخی در برابر اظهارات علی خامنه‌ای نوشته است تاکنون «کسانی که اسم حزب‌اللهی را یدک می‌کشند و به نام وظیفه این کار را کرده‌اند و به قول آقا مخلص و پاک هم هستند هیچ واکنشی نشان» نداده‌اند.
این وبلاگ‌نویس از این دسته از محافظه‌کاران پرسیده که «در این صورت حضرت آقا با کی بود؟ یا با دشمنان و منافقان بود؛ که باید دانست آقا هرگز با دشمنان و منافقان حرفی ندارند و نصیحت و تذکری نداده‌اند. یا مخاطب دیوار بوده است که این هم توهینی بزرگ به مقام ولایت است.»
«بزنامه» همچنین نوشته که «مشکل این است که نمی‌توانیم بین انتقاد و دشمنی فرق بگذاریم. نمی‌توانیم بین دشمن بیرونی و بی‌بصیرت درونی فرق قایل شویم. بین انتقاد و لجن‌مال کردن تفاوت بگذاریم.»