Mittwoch, 23. März 2011

رسانه های حکومتی در ایران: حوادث سوریه با حوادث لیبی و بحرین فرق دارد

دیکتاتوری آخوندی که از گسترش امواج قیام علیه دیکتاتوری های متحد خود به وحشت افتاده است، در یک خبر کلیشه ای که در رسانه های حکومتی روز چهارشنبه سوم فروردین منتشر شده، مدعی شد «حوادث سوریه با حوادث لیبی و بحرین فرق دارد» رسانه حکومتی عصر ایران نوشت: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با اشاره به برخی از اظهار نظرهای مقام های غربی به ویژه آمریکایی ها درباره تحرکات اخیر در سوریه گفت: کسانی که مسایل مربوط به سوریه را با کشورهایی همچون بحرین و لیبی قیاس می کنند،گرفتار نوعی جهل هستند.

بشار جعفری شب گذشته در حاشیه مراسم سالروز تصویب قطعنامه سازمان متحد با عنوان روز بین المللی نوروز که با حضور شخصیتهای بین المللی و دیپلماتهای کشورهای مختلف جهان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در نیویورک این مطلب را بیان کرد.
وی اظهار داشت: یک ضرب المثل معروفی عربی می گوید، انسان نسبت به آنچه که نمی داند ابراز دانش و اطلاع می کند و مشکل بزرگ امروز جهان جهل برخی از حاکمان و مسولان دولت ها است.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با رد این گونه اظهار نظر نسبت به تحولات داخلی در سوریه گفت : این نوع اظهار نظرها نشانه جهل کسانی است که بدون شناختن از واقعیت ها سوریه اظهار نظر می کنند.
بشار جعفری در بخش دیگری از گفت وگوی خود درباره نامگذاری نخستین روز از آغاز سال جدید به عنوان روز بین المللی نوروز، اظهار داشت : جشن نوروز موجب علاقه و محبت انسان ها به همدیگر می شود و ملت سوریه این روز را به ملت بزرگ ایران تبریک می گوید