Sonntag, 13. März 2011

مشاور امنیت اوباما: جنبش های دموکراتیک نوظهور توان مقابله با افراط گرایی صادره از رژیم ایران را دارند

یک‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۳ مارس ۲۰۱۱

كاخ سفيد19 اسفند، اعلام كرد رژيم ايران در قياس با تغييرات تاريخي که در منطقه در راه است، در مسيري کاملاً پوشالي قرار گرفته است.

کاخ سفید۱۹ اسفند، اعلام کرد رژیم ایران در قیاس با تغییرات تاریخی که در منطقه در راه است، در مسیری کاملاً پوشالی قرار گرفته است.
تام دانیلون مشاور امنیت ملی باراک اوباما در باره تحولات منطقه و وضعیت دیکتاتوری آخوندی گفت: نکته واقعا مهم این است که جنبش های دموکراتیکی که ظهور کرده‌اند توان مقابله با افراط گرایی و انقلاب خشونت‌بار صادره از رژیم ایران را دارند. این جنبش ها ذاتی و مردمی است و هدف برقراری دولتی مسئول و نماینده مردم را دنبال میکند. آنها کاملاًً در مقابل رویکرد رژیم ایران می‌باشند.
دانیلون که بخشی از نشست توجیهی خود را به ایران اختصاص داده بود، خطاب به خبرنگاران گفت چگونه ممکن است این تحولات به نفع رژیم ایران باشد، رژیم ایران در برخورد با این تحولات به واقع دورویی خود ر ا به نمایش گذاشت. یعنی از حقوق جهانشمول دیگران در این منطقه حمایت کرد اما به سرکوب مردم ایران ادامه می‌دهد، از جمله دستگیری های گسترده و کشتن معترضانی که جرات سخن گفتن علیه این رژیم را دارند .
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان ساخت رژیم ایران در اجرای پیشرفتهای اقتصادی ناکام مانده، و در داستان صدور انقلابش در سراسر منطقه شکست خورده، و در داخل ایران نیز بی‌اعتبار شده است. علاوه براینها، این رژیم به‌دلیل برنامه اتمی و صدور تروریزم منزوی شده است و ما نیز به ادامه انزوای آن کمک می‌کنیم.
مشاور امینت ملی باراک اوباما در مورد رژیم آخوندی نتیجه گیری کرد: ته خط این است اگر بخواهیم یک تحلیل مشخص ارائه دهیم، در قیاس با تغییرات تاریخی که در این منطقه در راه است، رژیم ایران در سراسر منطقه در مسیری کاملاً پوشالی و تُهی قرار گرفته است.