Dienstag, 15. März 2011

خبرهایی از درگیری ها در تهران و سایر شهرهای میهن در چهارشنبه سوری

سه‌شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۵ مارس ۲۰۱۱

درگیری با نیروهای سرکوب و شکسته شدن شیشه بانک ها
در سلسبیل تهران مردم با نیروهای سرکوب درگیر شدند و اولین گاز اشک آور به سوی مردم شلیک شد. مردم معترض در مقابل, شیشه بانک ها را شکستند.

در پارک شقایق سطل های زباله آتش زده شدند
پارک شقایق در منطقه سعادت آباد مملو از جمعیت است. مردم در تجمع شان سطل های زباله را آتش زده اند و اقدام به پرتاب ترقه و نارنجک کرده اند. نیروی انتظامی قصد دارد وارد شود و مردم را متفرق نمایند اما تاکنون کاری از پیش نبرده است. مردم و جوانان همچنان به پرتاب ترقه و نارنجک ها ادامه می دهند.

شعار مرگ بر دیکتاتور در جیحون
در خیابان جیحون تهران تعداد زیادی از مردم جمع شده اند و در حال تظاهرات و سردادن شعار مرگ بر دیکتاتور هستند.

حمله بسیجیان موتورسوار به مردم تهران
در تهران نیروهای بسیج در چهارراه سبلان با موتور به مردم حمله کردند اما با ایستادگی و حمله متقابل جوانان, به سرعت عقب نشستند. منطقه خزانه و ابوذر شاهد حضور فشرده و گسترده مردم در خیابان است.

تجمع مردم کرمانشاه
در میدان آزادی, سبزه میدان و کوچه لک جوانان کرمانشاهی تجمع کرده و در حال برگزاری مراسم چهارشنبه سوری هستند .

جوانان و ماموران, هر دو در میدان, رو دررو!
در منطقه پیروزی در تهران تجمع مردم و جوانان شکل گرفته است. در چهارراه این منطقه حدود ۵۰مامور انتظامی مستقر شده اند, در فلکه نیروهوایی خیابان پنجم نیز بسیج و تعدادی لباس شخصی دیده می شود. اما علیرغم این حضور سنگین, جوانان به خیابان ها آمده اند و مشغول برگزاری جشن چهارشنبه سوری و پرتاب ترقه و فشفشه هستند.

درگیری در رودکی با شعار مرگ بر خامنه ای
در خیابان رودکی, تجمع اعتراضی مردم شکل گرفته است. فضا, نا آرام است. مردم شعار می دهند: مرگ بر دیکتاتور, مرگ بر خامنه ای. صدای ترقه و نارنجک هم به گوش می رسد. درگیری شدیدی بین مردم و جوانان و نیروهای امنیتی رخ در جریان است.

بسیجی های فراری در مهرآباد
در مهراباد بسیجی ها اقدام به ممانعت از برگزاری جشن چهارشنبه سوری توسط جوانان کردند , اما بعد از پاسخ و درگیری متقابل از سوی جوانان عقب نشستند و مجبور به ترک محل شدند.