Samstag, 12. März 2011

وضعیت بسیار وخیم زندانی سیاسی محسن دکمه‌چی

محسن دکمه چی
محسن دکمه چی

بنابه گزارشات رسیده بازاری زندانی محسن دکمه‌چی در وضعیت بسیار وخیمی به‌سر می‌برد. او دیگر قادر به خوردن غذا نیست و به‌شدت ضعیف شده و به سختی قادر به حرف زدن است.
روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه بازاری زندانی محسن دکمه‌چیبا وضعیت وخیم جسمی و در حالی که بر روی صندلی چرخدار نشسته بود برای ملاقات کابینی با خانواده‌اش آورده شد. او به سختی قادر به حرف زدن بود و حرفهایش برای خانواده‌اش به سختی قابل فهم بود حتی قادر به نگه‌داشتن سرش نبود. شکم وی متورم و وزن او نسبت به هفتۀ گذشته بنابه گفتۀ خانواده‌اش نصف شده بود. بازاری زندانی از شدت درد جانکاه قادر به استراحت نیست او از مدتی پیش دیگر قادر به غذا خوردن نیست و وضعیت جسمی او به‌صورت تصاعدی در حال وخیم شدن است.
خانواده‌اش شاهد مرگ تدریجی عزیز خود هستند ولی قادر به کمک کردن به او نیستند. خانواده آقای دکمه‌چی به‌صورت روزانه به مراکز مختلف رژیم ولی‌فقیه مراجعه می‌کنند اما آنها این خانواده را از ارگانی به ارگان دیگری احاله می‌دهند. خانواده آقای دکمه‌چی به دفتر صادق لاریجانی مراجعه کردند و وضعیت عزیز خود را با آنها در میان گذاشتند ولی به آنها جواب داده شد که این نهایتا به خود دادستان بر می‌گردد. جعفری دولت آبادی بیش از ۵ ماه است که به این خانواده وعده و وعیدهای دروغین می‌دهد.
بازاری زندانی محسن دکمه‌چی در حالی که پزشک قانونی اعلام کرده است که دچار بیماری صعب‌العلاج است و قادر به تحمل حبس نیست و هم‌چنین پزشک معالج وی بیش از ۳ ماه است که کتبا اعلام کرده که باید به سرعت مورد شیمی درمانی قرار گیرد و نیاز به ۶ ماه مرخصی استعلاجی دارد با این وجود بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از انتقال وی به بیمارستان و شیمی درمانی او هم‌چنان ممانعت به‌عمل می‌آورند
یکی از شیوه‌های ضدبشری و غیرانسانی که رژیم ولی‌فقیه علی خامنه‌ای از طریق قوۀ قضاییه و وزارت اطلاعات در حال اجرای آن است حذف فیزیکی زندانیان سیاسی از طریق عدم درمان آنها است. در حاضر علاوه بر بازاری زندانی محسن دکمه‌چی زندانیان سیاسیهادی عابدی باخدا، منصور اسانلو، سعید متین پور، شیر محمد رضایی، علی عجمی، ماشالله حائری و زندانیان دیگر در شرایط وخیم جسمی به‌سر می‌برند.