Freitag, 22. April 2011

دومین روز تحصن ایرانیان در مقابل دفتر اروپایی سازمان ملل متحد

جمعه، ۰۲ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۲۲ آوریل ۲۰۱۱

ایرانیان آزاده و شریف دومین روز تحصن خود را سپری کردند. در جمع ایرانیان حاضر برخی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران، مادران شهدا و خانواده های اشرفیان، یاران فرانسوی مقاومت و بخصوص حضور جوانان قیام چشمگیر بود.
فضای پرشور وایستادکی متحصنین از اولین ساعات صبحگاهی، تاآخرین ساعات شامگاهی توجه شهروندان سوئیسی و خارجی های دیگر را به خود جلب کرده بود برخی از آنها دقایقی را نیز در جمع متحصنین به سر میبردند.

جوانان در میدان ناسیون ضمن پخش تراکت جهت اگاه نمودن عابرین از اهداف تحصن و خواسته های آن مبنی بر خروج نیروهای عراقی از اشرف و دخالت سازمان ملل برای حفاظت از اشرفیان با جمع آوری طومار حمایت شهروندان و عابرین را برای اشرفیان جمع میکردند .

اولین سخنران آقای مانول ریزکز از حامیان مقاومت در اورسوراز بود.آقای ریزکز که بدلیل شناخت و آشنایی از نزدیک با مجاهدین و اشرفیان شهید بشدت متاثر بود ایشان در سخنرانی خود گفتند:به همه شما سلام و درود میفرستم خصوصا به الهام و آرمان و بهزاد و دیگرانی که یک روز آنها را از نزدیک در آغوش گرفتم و امروز آنها دیگر نیستند. همه آنها امروز در قلب من جا دارند و از نزدیک تک تک انها را میبوسم و به انها درور میفرستم.
میخواهم بگویم اگر شما تروریست هستید پس من هم تروریستم.اما شما تروریست نیستید شما کسانی هستید که آزادی و صلح با شما به ایران باز خواهد گشت. من ضمن ابراز همدردی با شما و همه خواهران و برادرانم در اشرف از شما و نبردتان برای آزادی حمایت میکنم و تا به آخر در کنار شما هستم و از هیچی هم باکی ندارم.
درود بر شما و مقاومتتان، مقاومت سترگی که در همه صحنه ها و علیرغم تمامی موانع آنرا نشان دادید.
شما پیروز هستید.درور بر همه شما.


دومین سخنران استاد رضا اولیا هنرمند، مجسمه ساز و از اعضای شورای ملی مقاومت بودند.ایشان طی اعلام خواسته های متحصنین گفتند: ”مجاهدین خلق در اشرف این عاشقان آزادی ، این پیشاهنگان آزادی و رزمندگان مردم ایران بار دیگر شهامت و استقامت خودشان را نشان دادند و ارتش ضد بشری مالکی خامنه ای را به عقب نشینی وا داشتند. در مقابل این جنایت، دولتهای غرب و بخصوص آمریکا که مقصر اصلی این جنایت است، سکوت کرده اند و این سکوت علامت سازش و مماشات با این جنایتکاران میباشد.مردم ایران خواهان شناسایی و مجازات این جنایت ضد بشری میباشند.


سومین سخنران اقای دانیل نیزر کشیش مترقی پروتستان و از یاران نزدیک مقاومت بودند.اقای نیزر ضمن دعا برای سلامتی مجروحین اشرف به متحصنین خصوصا مادران شهدا و مادران اشرفی ها سلام و درود فرستادو گفت اگرچه امروز در سوگ و غم از دست دادن عزیزانمان هستیم و چشمانی اشکبار داریم اما باید به فردا بنگریم، به فردای روشنی که خون این شهدا شکوفه خواهد داد و نوید بخش آزادی و پیروزی برای ایران خواهد بود .

تحصن ایرانیان در مقابل سازمان ملل متحد درروزهای آینده نیز ادامه دارد.