Freitag, 22. April 2011

کنفرانس مطبوعاتی در ژنو - افشای مدارک به کلی سری درباره حمله جنایتکارانه نیروهای مالکی به اشرف

جمعه، ۰۲ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۲۲ آوریل ۲۰۱۱

همزمان با آغاز تحصن ايرانيان آزاده در ژنو، در يك كنفرانس مطبوعاتي  با حضور دكتر خوان گارسه حقوقدان برجسته بين المللي، مشاور سالوادور آلنده، رئيس جمهور فقيد شيلي، اريك سوتاس، دبيركل سازمان جهاني عليه شكنجه، آلفردزاياس، رئيس بخش تحقيقات دفتر كميسارياي عالي حقوق بشر در ژنو، نيلز دودارل، رئيس مشترك كميته سويسي براي دفاع از اشرف، جانفرانكو فاتوريني رئيس مشترك جنبش عليه نژاد پرستي و براي دوستي خلقها(مرآپ) و بهزاد نظيري از اعضاي كميسيون خارجه شوراي ملي مقاومت، جزئيات يورش وحشيانه نيروهاي مالكي به اشرف فاش گرديد

همزمان با آغاز تحصن ایرانیان آزاده در ژنو، در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور دکتر خوان گارسه حقوقدان برجسته بین المللی، مشاور سالوادور آلنده، رئیس جمهور فقید شیلی، اریک سوتاس، دبیرکل سازمان جهانی علیه شکنجه، آلفردزایاس، رئیس بخش تحقیقات دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در ژنو، نیلز دودارل، رئیس مشترک کمیته سویسی برای دفاع از اشرف، جانفرانکو فاتورینی رئیس مشترک جنبش علیه نژاد پرستی و برای دوستی خلقها(مرآپ) و بهزاد نظیری از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت، جزئیات یورش وحشیانه نیروهای مالکی به اشرف فاش گردید.

بهزاد نظیری از اعضای کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ضمن شرح جزئیات تهاجم جنایتکارانه ۱۹ فروردین با ارائه مدارکی که از درون رژیم آخوندی به دست مقاومت ایران رسیده، گفت این اسناد نشان میدهد هدف از این تهاجم از بین بردن اشرف و قتل عام ساکنان آن بوده است و از ۳ماه پیش نیروهای عراقی تحت امر نیروی قدس رژیم آخوندی در حال آماده سازی و تدارک این حمله در چهارچوب یک طرح نظامی توسط نیروهای مجهز به زرهی بوده اند.


خوان گارسه مشاور رئیس جمهور فقید شیلی، سالوادور آلنده در این کنفرانس مطبوعاتی گفت:
افتخار میکنم به عنوان یک وکیل اسپانیایی در دادگاه اسپانیا علیه جنایات صورت گرفته در ماه ژوئیه در اشرف با شما صحبت کنم. یک مقام ملل متحد شب قبل از وقوع جنایات ۸ آوریل در اشرف، آمریکاییها و ملل متحد را مطلع کرد ولی سازمان ملل متحد اقدامی برای جلوگیری از کشتار نکرد و به رغم دیدار نیروهای آمریکایی از اشرف، پیش از تهاجم به آن و آگاهی از این موضوع کسی کاری انجام نداد. این در حالی بود که از زمان تحویل گرفتن امنیت اشرف توسط نیروهای عراقی، دولت این کشور متعهد شده بود حقوق ساکنان اشرف را رعایت کند، ولی اینکار را نکرد.
خوان گارسه در سخنان خود تاکید کرد برای جلوگیری از یک کشتار دیگر، ملل متحد باید از شورای امنیت خواهان دخالت در این امر شود و تدابیر جدید توسط آن اتخاذ گردد. محدودیت پزشکی متوقف و به شکنجه روحی ساکنان اشرف با ۲۴۰ بلندگوی قوی خاتمه داده شود.پس از آن دادگاه آمران و عاملان این تهاجم جنایتکارانه برگزار گردد.
در ادامه این کنفرانس آقای اریک سوتاس دبیرکل سازمان جهانی علیه شکنجه گفت من پیش از این گفته بودم که با وجود قیامهای منطقه، رژیم ایران موقعیت خود را در خطر میبیند، و این امر ریسک حمله به اشرف را از سوی رژیم ایران زیاد میکند. آنها بی سلاح هستند و باید مورد حفاظت قرار گیرند.


اریک سوتاس در بخش دیگری از سخنان خود افزود، میگویند مجاهدین مخالف رژیم ایران هستند و قصد سرنگونی آن را دارند ولی در لیبی از مخالفان مسلح برای حمایت از غیر نظامیان حمایت میکنند. آمریکاییها تعهد دارند که از حفاظت ساکنان اشرف مطمئن شوند ولی آنها اینکار را نکردند و خطـر یک حمله دیگر و محدودیتهای پزشکی همواره وجود دارد.

آلفرد زایاس، رئیس بخش تحقیقات دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در ژنو در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: من با سخنان آقای سوتاس کاملا موافقم و باید تمامی تدابیر لازم برای حفاظت اشرف اتخاذ شود و جنایتکاران توسط دادگاههای بینالمللی یا دادگاه اسپانیایی محاکمه شوند. این یک جنایت سازماندهی شده بود که یادآور قتل عام اسیران اردوگاه ghetto در ورشو (لهستان) در جنگ جهانی دوم است.
آقای زایاس تاکید کرد: من از فراخوان خانم مریم رجوی در مورد یک تحقیق بینالمللی و خروج فوری نیروهای عراقی از اشرف حمایت میکنم.
جانفرانکو فاتورینیi رئیس مشترک جنبش علیه نژاد پرستی و برای دوستی خلقها (مراپ) در سخنان خود گفت: دیدیم که شورای امنیت در حمایت از مردم غیر نظامی در مورد ساحل عاج و لیبی اقدام به صدور قطعنامه علیه حاکمان آن کرد. به همین ترتیب باید در مورد کشتار اشرف نیز قطعنامه صادر کند و در مورد این تهاجم وحشیانه دست به تحقیق بزند. و ملل متحد و آمریکا باید حفاظت از اشرف را بر عهده بگیرند.


آقای نیلز دودارل رئیس مشترک کمیته سوئیسی برای دفاع از اشرف، در این کنفرانس با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در اشرف گفت: شرایط در اشرف به شدت نگران کننده است، نیروهای مسلح عراقی هنوز در اشرف هستند و زخمیها در شرایط بسیار بدی قرار دارند. متاسفانه اقدام موثری برای حفاظت آنان صورت نگرفته است و واکنش دیگر کشورها و جامعه بین المللی و سازمان ملل کافی نیست.
کشیش مترقی دانیل نیزرsنیز در این کنفرانس مطبوعاتی بر احقاق حقوق مجاهدان اشرف تاکید کرد.