Freitag, 22. April 2011

تحصن خانواده های مجاهدان اشرفی درمقابل سازمان ملل: سازمان ملل متحد باید حفاظت از اشرف را برعهده بگیرد

جمعه، ۰۲ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۲۲ آوریل ۲۰۱۱

ایرانیان آزاده، مدافعان اشرف وخانواده های مجاهدان اشرفی، تحصن ۲۴ ساعته و نامحدود خود را در مقابل مقر اروپایی ملل متحد درژنو با اعلام این خواستهای مبرم آغاز کردند.

متحصنان ضمن فراخوان به محکومیت «جنایت علیه بشریت»، «جنایات جنگی» و«جنایت علیه جامعه بین المللی» درحمله ۱۹فروردین-هشتم آوریل، نیروهای نوری مالکی به افراد حفاظت شده و هشدار نسبت به احتمال حملات مجدد توسط نیروهای مالکی، خواستهای مبرم این تحصن رابدین شرح اعلام کردند:
۱- سازمان ملل متحد باید حفاظت اشرف را بعهده بگیرد.


۲- تیم یونامی باید بطور ثابت در اشرف حضور داشته باشد.
۳- هیات تحقیق بین المللی برای مشخص کردن جنایتکاران و به محاکمه کشاندن آنها در دادگاه بین المللی باید تشکیل شود.
۴- نیروهای عراقی بطور کامل از اشرف خارج شوند.
۵- محاصره اشرف لغو شود و امکان رسیدگیهای درمانی و پزشکی برای ساکنان فراهم گردد.

2- تيم يونامي بايد بطور ثابت در اشرف حضور داشته باشد.

درنخستین روز تحصن ایرانیان آزاده درژنو، آقای آلفرد زایاس، که طی ۲۰ سال از مقامات عالیرتبه ملل متحد بوده است، طی سخنانی خطاب به متحصنان ، بر اصل حفاظت بین المللی ( آرتوپی) و مسؤلیت ملل متحد برای حفاظت از اشرف تاکید کرد و گفت: جنایت حمله به اشرف من را به یاد جنایات نازیها در آلمان میاندازد. من این حمله را محکوم میکنم.

2- تيم يونامي بايد بطور ثابت در اشرف حضور داشته باشد.


سپس دکتر خوان گارسه، حقوقدان ارشد بین المللی و مشاورسالوادور آلنده رئیس جمهور فقید شیلی، به اشرفیان درود فرستاد و به عنوان وکیل مجاهدان اشرف در دادگاه اسپانیا خطاب به متحصنان گفت: من احساسا ت شما را که اینجا مقابل سازمان ملل گردهم آمده اید، خیلی خوب درک میکنم. شما میخواهید به ملل متحد بگویید خطر را پیش بینی میکنید وخواستار حفاظت اشرف توسط ملل متحد برای جلوگیری از آن هستید. من با تمام قلبم با شما هستم و ازخواستهای شما حمایت میکنم. در مبارزه تان پیروز باشید- بابهترین آرزوها برای اشرف.

2- تيم يونامي بايد بطور ثابت در اشرف حضور داشته باشد.

2- تيم يونامي بايد بطور ثابت در اشرف حضور داشته باشد.