Freitag, 17. Juni 2011

پیام دانا روهرا باکر برای گردهمایی ۱۸ژوئن درپاریس

جمعه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱

دانا روهرا باکر رئیس کمیته تحقیقات و نظارت بر اعمال دولت درکنگره آمریکا و عضو برجسته کنگره آمریکا برای گردهمایی پاریس پیامی فرستاد:
درود به همه شما درگردهمایی پاریس. من می خواهم پیامی به شما بفرستم مبنی بر اینکه ما از مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ایران باخبریم و شما تنها نیستید. مردم در سراسر جهان، و ازجمله در اینجا در این دفتر کنگره، امروز در همبستگی با شمابه پاخاسته اند. صلح جهانی همچنانکه آزادی مردم ایران، در خطر است.

تا زمانیکه رژیم ملاها آن کشور را با مشت آهنین کنترل می کند و کسانی را که سازندگان یک جهان بهتر هستند لگدکوب می کند، ما صلحی در جهان و منطقه نخواهیم داشت. آنچه که ما امروز نیاز داریم ایستادگی مسلمانان و مسیحیان و همه دیگرانی هستند که معتقدند مردم ایران نیایستی تنها بمانند بنابر این، من می خواهم از آنچه که شما برایش تلاش می تشکر کنم. موضوعی که امروز باید بیشترین توجه ما را به خودش جلب کند، فاجعه یی است که در کمپ اشرف اتفاق افتاده است. من اخیرا از عراق دیدن کردم و بسیار گستاخانه بود که حتی هیاتی از کنگره به رهبری من بعنوان رییس زیر کمیته تحقیق کنگره آمریکا از دسترسی به کمپ اشرف محروم شد. این بایستی پیامی به دولت من بفرستد تا دریابد که واقعا یک خطایی در کار است که ما حتی نمی توانیم به ساکنان اشرف برای صحبت کردن دسترسی داشته باشیم.

ما اکنون می دانیم که قساوتهایی علیه این افراد مرتکب شده اند. ما اکنون می دانیم که قتل عامی وجود داشته است که منجر به مرگ ۳۵ تن از ساکنان کمپ و مجروح شدن صدها تن دیگر شده است. این قابل چشم پوشی نیست و نمی تواند فراموش شود. من امروز به شما تعهد می دهم که در زیر کمیته من، کمیته ای که بررسی و نظارت کمیته امور خارجی در کنگره آمریکا را برعهده دارد، ما جلساتی برگزار خواهیم کرد و به حقیقت آن چه که در کمپ اشرف اتفاق افتاد دست خواهیم یافت. این کشتار فقط یک جنایت علیه آن افراد نکه خودش به اندازه کافی پلید است نبود، این یک «جنایت علیه بشریت» است. هنگامی که افراد غیر مسلح توسط نظامیان مسلح زیر گرفته شده ا ند، و تهدیدی علیه عملیات نظامی نبوده اند، آنها در یک کشتار سیستماتیک به قتل رسیده اند. این غیر قابل چشم است و هرگز نادیده گرفته نخواهد شد. هنگامی که در عراق بودم، با نخست وزیر مالکی دیدار داشتم و به او مستقیما گفتم که ما جلساتی برگزار خواهیم کرد و حقیقت در رابطه با قتل عام این افراد آشکار خواهد شد و کشتار افراد کمپ اشرف در حقیقت یک جنایت بود. شما می توانید از من و سایر اعضای کمیته ام انتظار داشته باشید که به این گفته متعهد باشیم نه فقط در قبال شما بلکه درقبال آن افراد در کمپ اشرف که قربانی این بی عدالتی و کشتار که به نظر می آید ازسوی بالاترین سطوح دولت عراق صورت گرفته است و این اثبات شده است.

بنابراین من امروز در تلاش برای آوردن دموکراسی به ایران با شما ابراز همبستگی می کنم. آنهایی که کشته شدند چه در کمپ اشرف و چه در خیابانها در مبارزه برای آزادی ایران، آنها برادران و خواهران ما هستند. آنها مردمی هستند که در طرف ما هستند. در طرف انسانهای خوب این جهان که فکر میکنند اسلامی که توسط ملاها نمایندگی می شود و دیکتاتوری حاکم بر ایران، چیزی است که باید همه را نگران کند ، صرفنظر از اینکه چه مذهبی داشته باشیم و درکجا زندگی کنیم. بنابر این من درودهایم را به شما و به همه کسانی که از سراسر جهان در پاریس جمع شدند تا بیانگر این همبستگی و تعهد برای رسیدن به یک ایران دموکراتیک و صلح آمیز باشد، نثارمی کنم. من با شما هستم، مردم آمریکا با شما هستند و ما عدالت را محقق خواهیم کرد و این کشتار در اشرف را فراموش نخواهیم کرد.