Samstag, 20. August 2011

شکستن رکورد اختلاس ایران با اختلاس 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از بانک صادرات

دبی-العربیه.نت

با اختلاس سه هزار میلیارد تومان معادل 2 میلیارد و 700 میلیون دلار توسط مالک بانک خصوصی "آریا" از بانک صادرات، رکورد اختلاس در ایران شکسته شد.

به گزارش سایت "آینده" فردی به نام "ا.خ" که مالک اصلی بانک آریا است، به اتهام اختلاس سه هزار میلیاد تومانی از بانک صادرات ایران دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، این فرد از چهره های مرتبط با یکی از مقامات ارشد دولتی و پرونده بیمه ایران است كه با استفاده از شگرد خاصی اقدام به اختلاس از بانک صادرات می کرده است.

این فرد با تبانی و نفوذ با رییس شعبه بانک صادرات در محل کارخانه فولاد، اقدام به صدور ال سی های جعلی به مبالغ دهها میلیارد تومانی می کرده است و بدون آن که وجه ال سی های مذکور را به بانک بپردازد، ال سی ها را دریافت و به بانک های دولتی و خصوصی دیگر داخلی به قیمتی پایین تر از قیمت رسمی ال سی می فروخت.

این گزارش می افزاید از آنجا که این ال سی ها در سامانه اطلاعاتی بانک صادرات ثبت نمی شد، خریداران ال سی با استعلام از همان شعبه صادرکننده اقدام به خرید ال سی می کردند و درنهایت مبالغ ال سی های مذکور به بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار یا معادل سه هزار میلیارد تومان می رسد.

گفته می شود این فرد این مبلغ هنگفت را جهت انجام سایر معاملات صوری و دلالی خود استفاده می کرده و از این مبلغ که از حساب بانک صادرات برداشت شده است، تنها 500 میلیارد تومان صرف واسطه گری بانکهای دیگر شده است.