Samstag, 13. August 2011

صدونهمین روز تحصن حامیان مقاومت در حمایت از اشرف در ژنو

شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۳ اوت ۲۰۱۱

در صد و نهمین روز تحصن ژنو گروه کثیری از حامیان مقاومت با حضور در میدان ناسیون و متعاقبا در محل دائمی تحصن در مقابل مقر اروپایی ملل متحد به ادامه تحصن خود پرداختند.
حامیان شریف و آزاده اشرفیان با تظاهرات متناوب و پرشور خود در میدان ناسیون با شعارهای رسا خطاب به مقامات ملل متحد و ارگانهای آن خواستار تضمین حقوق اشرفیان و حفاظت بین المللی آنان بعنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو شدند.

آنان خستگی ناپذیر میخروشیدند که ”سازمان ملل حفاظت از اشرف وظیفه توست و اشرف سلامت میکنیم جان را فدایت میکنیم، اشرف ما دلاوره رزمنده شیرخاوره.“

در این برنامه سخنرانان ایرانی و خارجی برای متحصنین و خطاب به ملل متحد سخنرانی نمودند.

اولین سخنران این برنامه آقای یوهان فوکن از اعضای هلندی گروه ایران آزاد خطاب یه شرکت کنندگان گفت:
”سلام خواهران و برادران من قصد ندارم در رابطه با بی عدالتی در حق اشرفیان وهم چنین جنایت رژیم فاشستی ایران بگویم چرا که شما خود بیش از من در جریان هستید. بنا براین من میخواهم در باره خودمان صحبت کنم . چرا که من خود نیز جزیی از این تجمع اعتراضی هستم. شما اکنون از زمان قتل عام هشتم آوریل هر روزه در این محل حضور دارید شما با این تجمع نشان میدهید که مجاهدین خلق درصحنه هستند و حضور دارند و ایستاده اند و همچنین اینکه مجاهدین خلق در کمپ اشرف حضوردارند بطوری که آنان هرگز بدست فراموشی سپرده نخواهد شد.
فریاد آزادی شنیده خواهد شد و با تمام بهایی که خواهد داشت پژواک طنین آن در تاریخ خواهد ماند.
نه احمدی نژادها، نه مالکی ها، نه خامنه ای ها و همچنین هیلاری کلینتون قادر به جلوگیری از آن نخواهند بود.
فریاد برای آزادی و دمکراسی شنیده خواهد شد و در نهایت حتی سازمان ملل میبایست به آن توجه کند. آنان باید بی عدالتی اعمال شده علیه اشرفیان را محکوم کنند.
سخنران بعدی آقای هرتساو از انجمن حقوق بشری آلمانی و از حامیان اشرف بود ,او با برشمردن فاکت های تاریخی از دوران فاشیزم هیتلری و سقوط آن و در ادامه نقش آمریکا و ایجاد بنای یادبود زنگ آزادی در برلین توسط آمریکا گفت: بر روی این زنگ که هر هفته به صدا درمی آید نوشته شده است: من بر غیر قابل دست یازیدن بودن شرافت هر انسانی هستم. من بر این باورم که همه انسان ها از سوی خداوند حقوق مساوی برای آزادی اهدا شده است. من متعهد میشوم که در مقابل هر حمله ای به آزادی و هرگونه دیکتاتوری تا آنجا که امکان دخالت دارم مقاومت کنم.
ما از دولت آمریکا برای ایرانیان دوستار آزادی خواستار هستیم که:
شما در آنجا هم در مقابل دیکتاتوری با خارج کردن نام مجاهدین از لیست سیاه مقاومت کنید و حفاظت کمپ اشرف را تضمین کنید. بدین وسیله شما به انسان هایی کمک میکنید که سالیان سال با قربانی دادن علیه دیکتاتوری در ایران مقاومت نموده اند.“



سخنران بعدی آقای دکتر کریم قصیم مسئول کمیسیون محیط زیست شورای ملی مقاومت ایران طی سخنان مبسوط و پرشوری خطاب به حامیان مقاومت گفت: ”با سلام به دوستان و یاران مقاومت و اعضا و همسنگران پیکار تحصن ژنو. سلام بر کسانی که خواهان آزادی ایران و ایرانی از نیروهای آدم کش رژیم هستند.
بعد از سه ماه و اندی تحصن در اینجا و همچنین تحصن در آمریکا در مقابل وزات خارجه، من بعنوان یکی ازاعضای قدیمی این مقاومت اگرچه خودم همیشه در تحصن نیستم ولی با قلبم با شما هستم و میخواهم که در جمعبندی این سه ماه و اندی با هم باشیم و به شما که خانواده ها و اعضای مقاومت هستید بگویم ما پیروز میشویم.
پرسش این است که بعد از سه ماه آیا ما به دست آوردی رسیده ایم یا نه؟ در ۵ ماه آینده که آن جانی بغدادی ولایت فقیه تهدید کرده بر سر اشرفیان که چه خواهد آمد؟ آیا پیروز می شویم سئوال همگی است؟ “

”دیروز آقای هزارخانی در مورد بحق بودن این پیکار گفتند. خانم رجوی در سخنرانیشان به یقین این پیروزی اشاره کردند و من امروز در مورد وظیفه ام صحبت می کنم و نیاز این مرحله از جنبش. یک ترانه مقاومت هست بنام پیروز می شویم که شما همه باهم خواندید و با آن رقصیدید ما پیروز می شویم، چرا؟ به چه دلیل؟
من بدون هیجان می گویم بر اساس متون و استقاده قوانین بین لمللی اشرفیان پناهندگان سیاسی هستند که از زمان شروع علاوه بر پناهندگی استاتوی اقامت داشتند و به همین دلیل زمین های زیادی در اختیار داشتند که به قرارگاههای خود تبدیل کردند و این ساختمانها صاحب حقوقی دارند که اشرفیان صاحب حقوقی این ساختمانها هستند که در قوانین مدنی عراق و رژیم قبلی هم مکتوب و مدون شده بود که هر فردی بعد از ساختن ساختمان و یا سر پناه ملک او حساب میشود .
وقتی که مدتی طولانی در محل ساکن باشید طولانی بودن اقامت و حق و حقوقی می آورد. بعد از جنگ جهانی دوم اسناد حقوقی جهانی مکتوب شده. برای مثال وقتی که در فرانسه رفقای ما را در گذشته به گابن فرستادند . براساس حقوق مدون جهانی دادگستری فرانسه حکم به برگرداندن آنها داد. بعد از جنگ اخیر و حمله آمریکا به عراق در هشت سال پیش مجاهدین که قرارگاههایی که داشتند با هر دو طرف اعلان بی طرفی کرده بودند. بعد از جنگ استاتوی ۴ ژنو شامل حال آنها شد چون دخالتی در جنگ نداشتند و بنابراین باید همه دنیا آنها را بعنوان گروه حفاظت شده بشناسد .
اصل جهان شمول آرتوپی چند سال پیش در سازمان ملل به تصویب رسید. بر مبنای حقوقی این اصل ورود نیروهای غربی به جنگ لیبی برای حفاظت از مردم این دخالت مشروعیت بین المللی پیدا کرد.
اصل نان رفولمان یعنی ممنوعیت جا بجایی که نفراتی که جانشان در معرض خطر است ممنوع است و بر اساس این اصل بر گرداندن اشرفیان به ایران و هر کجا که خطرداشته باشد ممنوع است.
حق مسلم اشرف حفاظت از آنها و اجرا شدن این اصل است نباید در مورد آن سخنرانی بشود. باید در مورد آن عمل بشود.
این تحصن روی اصل و اصول بر پا شده اساس آن حقوق مسلم بین المللی هست. این مردک باتلر و دیگران حرفشان مشروع نیست. حفاظت شامل اشرفیان به مثابه جمع است آنان دسیسه میکنند که بیاید تک تک پناهنده شوید، پناهندگی تک تک یعنی منحل شدن. این در طرح آمریکا هم بود فکر میکنند همون بلایی ست که بر سر آوارگان اروپا آوردند و میخواهند بر سر اشرفیان نیز بیارند. اشرفیان به صفت جمع هستند و پناهندگی دارند .
دوستان ما باید در اینجا تحصن کنیم و در آمریکا هم همچنین همپای اشرفیان مقاومت کنیم تا قوانین مدرن بشریت محقق شود. و دیگر کسی مورد تجاوز قرار نگیرد. اگر از دور شما را نگاه کنیم شما مثل کوه نوردهای اورست هستید که هر روز چند قدم بالاتر میروید، دیگران از توانمندی و پشت کار شما انگشت حیرت بر دهان میگیرند. هر روز بیش از پیش همسنگران بین المللی بیشتری برای اجرا کردن حق مسلم حفاظت اشرفیان به ما می پیوندند. یکی از پارامترهای عینی حضور شما است و پارامتر دیگر وجود سازمان، مدیریت و رهبری است که قادراست در مقابل پیچیده ترین ترفتد رژیم یعنی سیاست استمالت که متأسفانه دستگاه آمریکا هم خودش را آلوده آن کرده است و میخواهد جلوی احقاق حقوق اشرفیان را بگیرد در مقابل آنها سازماندهی و مبارزه را به پیش می برد.
متأسفانه امروز تعدادی که کباده سبز را به دوش میکشند درخارج کشور نامه ها نوشتند که میخواهند سازمان را در لیست نگهدارند. شرم بر آنها باد. اینها میخواهند همان سیاست خمینی را به پیش ببرند که همان سیاست حذف مجاهدین می باشد آنها کور خواندند سازمان پیروز خواهد شد.
با رهبری و سازماندهی این تحصن و در همه سطوح آن و قدرت تشکیلاتی بالای آن این اتفاق هرگز نخواهد افتاد و امکان ندارد مویی از اشرفیان کم شود و در تمام دنیا از آن مسئله باخبرنشوند. امروز ما در سایه تکنولوژی پیش رفته ای که در اختیار داریم هیچ جنایتکاری نمیتواند دلاوران را در داخل و خارج و اشرف سر ببرد و دنیا با خبر نشود شما وقتی که ترانه ما پیروز می شویم را با شادی میخوانید و با آن پایکوبی میکنید، شما نابودی ظلم و ستم را میطلبید. با صبر و طاقت جشن پیروزی را هم خواهیم گرفت .
در پایان همه حاضرین هم صدا شعار میدادند: اشرفی قهرمان حمایتت میکنیم.“

سپس آقای خزایی به سخنرانی پرداخت و خطاب به حاضرین گفت:
”من در اینجا میخواهم یک گزارش کوتاهی به شما بدهم. میخواهم بگویم تازه این حرکت تاریخی و کوبنده شما در مقابل سازمان ملل و ارگانهای بین المللی و جوامع دموکراتیک اوج گرفته است. چیزی که حاصل شده است نتیجه این رنج و استقامت اشرفیان و شما اشرف نشانان است. من ۲۸ سال است که درداخل سازمان ملل رفت و آمد میکنم بعد از شهادت دکتر کاظم به اینجا آمدم با بچه های بسیار آگاه مقاومت تلاش کردیم قطعنامه گرفتیم. روزانه هزارها پرونده در رابطه با نقض حقوق بشر مطرح میشود در جاهایی نفرات بسیاری کشته میشوند ولی چون مدافع واقعی ندارند صدایشان به جایی نمی رسد بسیاری پرونده ها هستند که به فراموشی سپرده میشود. بخصوص بعد از ورود خانم مریم رجوی به اینجا رسانه های مهم و درجه اول اینجا این خبر را انعکاس دادند. وقتی که من امروز وارد سازمان ملل شدم به محض ورودم به من گفتند ما در جریان مشکل شما هستیم و بلافاصله به من وقت صحبت دادند .
هدف گیری درست و استقامت شما در صحنه بین المللی باعث شد که نه تنها مشکل را مطرح کردید بلکه مسئله را به روی میزی دنیا بردید.

پیروز باشید مقاومت را ادامه بدهید پیروزی با شما است.“

برای دیدن سایر عکسها اینجا را کلیک کنید