Freitag, 12. August 2011

دستگیری خواهرزاده ثمره هاشمی و مدیر صفحه «جنگ تفنگ آبپاش»!

جمعه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۲ اوت ۲۰۱۱

"آب بازی" برنامه ای است که طی هفته های گذشته به صورت دست جمعی در تهران توسط جوان ها از طریق قرار گذاشتن در سایت اجتماعی فیسبوک اجرا شد. پس از آن تعدادی از جوانان شهرستانی با راه اندازی صفحاتی در فیسبوک، اقدام به دعوت جوانان شهرستان برای حضور در برنامه ای مشابه برنامه تهران کردند.

آتی نیوز ۲۰ مرداد نوشت: شبکه العربیه در گزارشی منتشر کرد که آرش عطرسایی مدیر صفحه "جنگ تفنگ آب پاش" در شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است...

"آب بازی" برنامه ای است که طی هفته های گذشته به صورت دست جمعی در تهران توسط جوان ها از طریق قرار گذاشتن در سایت اجتماعی فیسبوک اجرا شد.

پس از آن تعدادی از جوانان شهرستانی با راه اندازی صفحاتی در فیسبوک، اقدام به دعوت جوانان برای حضور در برنامه ای مشابه برنامه تهران کردند.

بنا به گزارش شبکه"العربیه "، آرش عطر سایی دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز است و صفحه ای با عنوان "جنگ تفنگ آب پاش" را در این سایت اجتماعی راه اندازی کرده است.

این در حالی است که این شبکه از زمان دقیق دستگیری وی گزارشی منتشر نکرده است.
همزمان انتخاب نوشت: شیکه العربیه گزارش کرده است، اکنون مشخص شده است که محسن خیراندیش خواهر زاده مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، عامل اصلی سازماندهی این برنامه در فضای مجازی بوده است.

بخش خبری بیست و سی شبکه دو تلویزیون دولتی ایران، در گزارشی، اقدام به پخش اعترافات برخی از بازداشت شدگان کرد. یکی از افرادی که اعترافات آن ها از تلویزیون پخش شد، محسن خیر اندیش خواهر زاده مجتبی ثمره هاشمی بود. او در این برنامه در دو جمله "آب بازی در پارک آب و آتش" تهران را سیاسی خواند.

این شبکه عربی اضافه کرده است: محسن خیراندیش، در اعترافات خود جوانانی را که با او در راه اندازی برنامه آب و آتش هم دست بودند، به پلیس معرفی کرده که منجر به بازداشت آن ها شده است. آرش عطرسایی مدیر صفحه فیس بوک "جنگ تفنگ آب پاش" در شیراز یکی از آنان است .

العربیه در پایان، ماجرای آب پاشی در تهران را از اساس سیاسی (!) خوانده، و می افزاید: برخی از ناظران احتمال این که این اقدام ها تصفیه حساب سیاسی با نزدیکان احمدی نژاد و به منظور فشار بر رئیس جمهور ایران در پی اختلاف های اخیر باشد را وارد دانستند.

به گزارش "انتخاب"؛ هنوز، مقامات دولتی بالاخص ثمره هاشمی که العربیه اتهام سازماندهی ماجرای آب پاشی را به خواهرزاده او نسبت داده، به خبر مذکور واکنشی نشان نداده اند.