Freitag, 12. August 2011

سفر رئیس جمهور برگزیده مقاومت به ژنو، سخنرانی و دیدار با هموطنان متحصن در مقابل مقر اروپایی ملل متحد

خانم مریم رجوی در دیدار با متحصنین ژنو
خانم مریم رجوی در دیدار با متحصنین ژنو

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، که برای شرکت در کنفرانسهایی پیرامون وظایف ملل‌متحد در قبال حفاظت از اشرف و انجام دیدارها و گفتگوهایی در این باره، وارد ژنو- مقر اروپایی ملل متحد، شده است.
هنگام ورود به سوئیس در فرودگاه ژنو از سوی پارلمانترها و شخصیتهای سوئیسی، از جمله، ژان شارل ری ال، نماینده پارلمان فدرال سوئیس، مارک فالکه، نماینده پارلمان ژنو، کریستین پرگو، عضو شورای قانونگذاری ژنو و اعضای کمیته سوئیسی دوستان ایران آزاد، مورد استقبال قرارگرفت.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت روز دوشنبه ۱۷مرداد ۱۳۹۰با حضور در جمع هموطنان آزاده‌یی که بیش از ۱۰۰روز است در مقابل مقر اروپایی ملل‌متحد برای حفاظت از اشرف تحصن کرده‌اند، سخنانی ایراد کرد.

مریم رجوی:
یاران مقاومت! هموطنان عزیز! اشرف‌نشانها!
ـ سلام و درود بر همه شما!
ـ خوشا غیرت و حمیت شما!
ـ و خوشا پشتکار و طاقت و ایمان‌ شما!
درود بر شما با پایداری بی‌امانتان برای حقوق اشرف و برای آزادی مردم ایران.
شما بیش از ۱۰۰روز است که پیام خونین شهیدان ۱۹فروردین را یعنی شهیدان حماسه فروغ اشرف را به پایتخت ملل‌متحد آوردید.
درود بر عزمتان، درود بر پایداریتان و درود بر اراده‌هایی که تصمیم گرفته تا پیروزی نهایی از پای ننشيند. درود بر همه شما.
و اجازه دهید در این‌جا از زبان‌ مسعود شما را تعریف کنم: «خوشا یاران و هم‌چنین پشتیبانان بدون‌ مرز عدالت و حرّیت بشری که در کارزاری شگفت و ستایش‌انگیز با فانوس رنج و خون مردم ایران و فرزندان‌ رشید آنان در چهارگوشه جهان بر سر میدانها و خیابانها «جارکشیدند» و غیرممکن را ممکن ساختند».

درود بر همه شما
من به این‌جا آمده‌ام فقط برای دیدار شما و برای این‌که به شما بگویم که به مبارزه و پایداری خود بیفزایید زیرا شما پایداری را از اشرفیها آموخته‌اید و اشرف‌نشانهای واقعی در سراسر جهان شده‌اید. بنابراین من به پایداری شما و اشرفیها افتخار می‌کنم. و شکی ندارم که این پایداری به‌طور قطع و یقین به پیروزی می‌رسد.
شما که بیش از ۱۰۰روز است در این‌جا محکم و استوار ایستاده‌اید شما که آبروی ایرانیان‌ دور از وطن هستید
شما که صدای مردم‌ ایرانید که زیر آن اختناق وحشیانه نمی‌توانند فریاد بکشند.
و هم‌چنین نمایندگان نسلی هستید که‌در تاریخ ایران به پایداری استوار و پرشکوه شناخته شده است.
دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق‌بشر ایران که ۲۲سال پیش در همین ژنو در مقر ملل‌متحد به‌وسیله تروریستهای اعزامی ملاها به‌شهادت رسید و خونش را بر زمین ریختند گفته بود: ما تاریخ حقوق‌بشر ایران را با خون‌ خود می‌نویسیم.
بله! حقوق‌بشر سنگسار شده‌ایران هم این‌چنین احیا و زنده می‌شود. با خون شهیدان فروغ اشرف و با استقامت و پایداری شما. آن هم روزها و روزها، هفته‌ها و هفته‌ها، ماهها و ماهها، درود بر همه شما
شما برای حفاظت اشرف به این‌جا آمده و ایستاده‌اید، اما در همین ایستادگی پرچم آزادی و حقوق‌بشر ایران را هم به اهتزاز درآورده‌اید. و از آن با تمام قوا دفاع می‌کنید.
اشرفیها برای من پیغامی فرستاده‌اند تا به شما برسانم.
گفتند: به یارا‌ن ما، به مادران، خواهران و برادران ما که در ژنو پرچم اشرف و پرچم پایداری را برافراشته‌اند؛ بگو؛
«به داشتن پیک‌ها و نمایندگانی مثل شما افتخار می‌کنیم. شما صدای ایستادگی ما و صدای مظلومیت ملت ایران هستید. و در حقیقت شما محاصره اشرف را شکسته‌اید و آن را به تمام و کمال خواهید شکست».

حال بگذارید بیچارگان حقیر با پیوستن به کارزار تهمت‌زنی رژیم آخوندی علیه مقاومت مردم ایران خود را بیشتر آلوده و مفتضح کنند. اما نخواهند توانست ذره‌یی از اعتبار و عظمت مقاومت شما را مخدوش کنند.
و سرانجام این پایداری اشرفی‌ها و اشرف‌نشانها در داخل و خارج ایران است که تاریخ ایران را به سوی آزادی رهنمون می‌کند.
بیچاره آنها که می‌خواهند مهمترین و بزرگترین سرمایه آزادی را نادیده بگیرند و به خیال خام خود منهدم کنند.
به آنها می‌گوییم بخت خود را بیازمایید. قبلاً هم خمینی و بهشتی و لاجوردی و خامنه‌ای آزمایش کرده‌اند و جز لعنت تاریخ و نفرین مردم ایران چیزی به دست نیاورده‌اند.
ما سخنان‌ مسعود را به آنها یادآوری می‌کنیم که اوایل امسال گفت: «بیچارگان ۳۰سال است خواب متلاشی‌کردن و انحلال و نابودی مجاهدین را می‌بینند. مجاهدین اما هر چه بیشتر، در طریق صدق و فدا گام برمی‌دارند. قیمت آزادی خلقمان را هرچه باشد، باید بدهیم داده‌ایم و خواهیم داد». وحالا ببینید که چگونه به کوری چشم دشمنان هر روز شما زیاد و زیادتر می‌شوید و در هر کجای دنیا به چشم دشمنانتان فرو میروید.

درود بر شما
به یمن رنج و رزم و فداکاری اشرفیها به یمن ایستادگی شما و خواهران و برادران‌تان در سراسر دنیا امروز مسأله اشرف یعنی مسأله کانونی مبارزه برای آزادی مردم ایران در سیاست و تصمیم‌گیریها در بالاترین سطوح دولتی و نهادهای بین‌المللی در اروپا و آمریکا مورد توجه قرار گرفته است.
پارلمان اروپا طرحی برای حل مسأله اشرفیها ارائه کرده است.
برخی مقامهای وزارت‌خارجه آمریکا ایده جابه‌جایی آنها در داخل عراق را عنوان کردند که البته کمیته خارجی کنگره آمریکا با تصویب لایحه‌یی آن را قویاً رد کرده است.
اما باید تأکید کنیم که در هر حال و در هر گزینه‌یی ما از حفاظت ساکنان‌ اشرف دست برنمی‌داریم.
باید تأکید کنیم که حرمت حیات و شرف مجاهدان‌ آزادی اولویت ما و مهم‌ترین مسأله ماست و از آن به هیچ عنوان و به هیچ قیمت دست برنمی‌داریم.
ما تأکید داریم که در هر حال نهادهای سازمان ملل یعنی کمیساریای عالی پناهندگی، کمیساریای عالی حقوق‌بشر و یونامی در قبال وضعیت ساکنان اشرف مسئولیت دارند. و هر اتفاقی که بیفتد، تکرار می‌کنم هر اتفاقی که بیفتد به‌خصوص پس از این همه هشدار، اخطار و آگاهی آنها مسئول هستند. می‌خواهم در مقابل مقر ملل‌متحد تکرار کنم که تمامی سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشری از کمیساریای عالی پناهندگی، کمیساریای عالی حقوق‌بشر و یونامی در مقابل وضعیت ساکنان اشرف و حفاظت آنان مسئولند و هر اتفاقی که بیفتد باید پاسخگو باشند.
کمااینکه تأکید د‌اریم که دولت و نیروهای آمریکایی هم‌چنان در قبال حفاظت ساکنان‌ اشرف مسئولیت کامل دارند و به قول نمایندگان کنگره آمریکا هرحادثه یا فاجعه دیگری که در اشرف رخ دهد آنها مستقیماً مسئولند.
ما بر موقعیت ساکنان‌ اشرف به‌عنوان پناهندگان‌ سیاسی و افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو تأکید داریم و از حقوق قانونی ساکنان اشرف در هیچ شرایطی دست برنمی‌داریم.

و هم‌چنین دولت سوئیس را که مسئول حفاظت از کنوانسیونهای ژنو است، به ایفای مسئولیتهایش در قبال ساکنان اشرف فرامی‌خوانیم.
و سرانجام تأکید داریم که آن‌چه در ۱۹فروردین اتفاق افتاد و هم‌چنین آن‌چه در شش وهفت مرداد دو سال پیش در اشرف رخ داد به توصیف دادگاه اسپانیا جنایت علیه بشریت است جنایت جنگی است و جنایت علیه جامعه بین‌المللی است. ما از سپردن‌ عاملان و آمران‌ این جنایت به دادگاههای بین‌المللی دست بر نمی‌داریم. این خواسته مردم و مقاومت ایران است و آن را تا انتها دنبال خواهند کرد تا به نتیجه نهایی برسد.
دوستان عزیز که در هوای سرد و گرم، بارانی و پر از باد در هر حال این‌جا حاضرید درود بر شما و کجا هستند دشمنان مردم ایران که ببینند به هیچ قیمت و در هیچ شرایطی نمی‌توانند صدای مردم ایران و صدای اشرفیان به‌عنوان پیشتازان مردم ایران را خاموش کنند.
اگر‌چه وقت کم است، اما لازم می‌بینم که در همین فرصت کمی با شما جوانان پرشوری که در این تحصن شرکت دارید، صحبت کنم.
می‌خواهم به شما بگویم که شما رویش دوباره شهدای فروغ اشرف و فروغ ایران هستید.
خون فائزه ۲۰ساله، نسترن، مهدیه، آسیه، صبا و حنیف و سیاوش در رگهای شما جاریست و اکنون شما نسلی از دختران و پسران دلیری را نمایندگی می‌کنید که نیروی شکافنده و تغییردهنده رژیم مطلقه ولایت‌فقیه است.
مطمئن باشید که سرانجام آزادی مردمتان به دست شما و نسل شما در اشرف و در ایران محقق خواهد شد.
آیا جنگاوری و رشادت و پیشتازی خواهران شهیدتان و هم‌چنین ۱۰۰۰زن قهرمان در اشرف را دیدید؟!
آنها با یک دهه پایداری نمونه بی‌همتا در تاریخ زن ایرانی آفریدند. یادتان باشد که آنها یک پدیده محدود و استثنایی نیستند. ما شاهد حضور نسلی از زنان و دختران رزمنده و شجاع در برابر پاسداران و عوامل اختناق در ایران و در سراسر جهان هستیم.
این نسل همه جا در برابر این دیکتاتوری زن‌ستیز شکافنده و پیشتاز است و برای تغییر رژیم آخوندی به هر قیمت و تا هر کجا ایستاده است.
و شما در این تحصن و در سایر جاها متعلق به این نسل هستید و چنین مسئولیت سنگینی را بر دوش دارید. پس درود بر شما و بر پایداریتان و بر مسئولیت‌پذیری‌تان. مطمئنم که این نسل با پیشتازی اشرفیان و شما اشرف‌نشانها به نتیجه خواهد رسید و سرانجام بساط آخوندها را از ایران جارو خواهد کرد.

دوستان عزیز!
تحصن‌کنندگان پایدار و دلیر!
حالا؛ میان شما و خواهران و برادران‌تان در سراسر جهان و مردم‌تان در داخل ایران از یک طرف و رژیم آخوندی و ایادی و مزدبگیرانش از طرف دیگر یک کشاکش بزرگ در جریان است.
دعوا بر سر اشرف است. اما در اصل تمام دعوا بر سر آزادی مردم ایران است.
دعوا بر سر حق مردم ایران است. حق مردم ایران برای مقاومت و برای آزادی، برای به زیر کشیدن رژیم ولایت‌فقیه است.
دژخیمان حاکم چنان‌که می‌گویند می‌خواهند اشرف را منهدم کنند.
و شما در منتهای افتخار می‌خواهید رژیم ولایت‌فقیه را منحل و متلاشی کنید. و بی‌گمان این شمایید که فاتح و پیروز خواهید شد.
شما پیروز می‌شوید، آری شما پیروز می‌شوید. زیرا به حقید، زیرا برای آرمانی مشروع به‌پاخاسته‌اید زیرا حاضر و آماده‌اید که قیمت مبارزه خود را بپردازید و تا به‌حال پرداخته‌اید.
خواست شما حفاظت بین‌المللی برای ساکنان اشرف، استقرار هیأت ناظران ملل‌متحد در اشرف و تحقیق بی‌طرفانه درباره قتل‌عام ۱۹فروردین در اشرف و هم‌چنین حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا از راه‌حل پارلمان اروپا در مورد ساکنان اشرف است.
خواستهای شما را ما با تمام قوا با استفاده از تمام امکانات، البته با تکیه بر حمایت جانانه و پرشور شما در تمام مجاری سیاسی و دیپلوماتیک به پیش می‌بریم. این خواستها بخشی از حداقل حقوق مردم ایران است و ما تا به کرسی نشاندن آنها از پای نخواهیم نشست و رژیمی که فقط با شکنجه و اعدام توانسته تا به‌حال حکومت خود را حفظ کند، نماینده مردم ایران نیست و باید از سازمان ملل اخراج شود. این خواسته مردم ایران است. و باید کرسی ایران در سازمان ملل، که متعلق به مقاومت مردم ایران است، باید به آنها بازگردانده شود.
خواست مردم ایران رهایی از چنگال دیکتاتوری فاشیستی حاکم بر ایران است و چنین خواهد شد.
سلام بر اشرف
سلام بر آزادی ـ سلام بر مردم ایران
درود بر همه شما

ژان شارل ری ال، نماینده پارلمان فدرال سوئیس
خانم رئیس‌جمهور، همکاران عزیز و همه شما که ۱۰۰روز در این تحصن شرکت دارید، در این میدان تاریخی، میدان ناسیون که کاخ سازمان ملل‌متحد است، جایی که سازمانهای بین‌المللی مختلف قرار دارند.
دوستان عزیز، بسیار خوشوقتم که به شما خانم رجوی خوشآمد بگویم، به نام همکارانم و به‌عنوان نماینده ژنو در پارلمان فدرال در برن و نماینده شهر ژنو. خیلی خوش آمدید.
ما در تاورنی بودیم، در ویلپنت بودیم، ما توانستیم در طول مبارزه شما برای اشرف و برای این‌ که ساکنان اشرف حفاظت شوند، در کنار شما باشیم. من امروز خیلی خوشحالم که به شما خوشآمد بگویم، به نام تمام نمایندگان پارلمان این‌جا در ژنو، محلی بسیار مهم، زیرا ما سازمان ملل‌متحد را داریم. کمیساریای عالی پناهندگی را داریم. شما می‌دانید که اروپا سازمان شما را از لیست خارج کرده است و آمریکا هم وقتی خبر حضور شما را در این‌جا در شهر ژنو، محل حقوق‌بشر شنید، باید همان کار را بکند.
امیدواریم که آمریکا هم شما را مثل اروپا به‌رسمیت بشناسند. حتماً باید گفت که اروپا برانگیخته شده تا بگوید شما برای حقوق ساکنان اشرف مبارزه می‌کنید.
من این شانس را داشتم تا در طول مدتی که این تحصن ادامه داشت، در این‌جا سخنرانی داشته باشم و یک شانس دیگر هم داشتم که با یک خانم جوان و مادرش در اشرف تلفنی صحبت کردم و کلمات او به من قدرت داد تا بتوانم بگویم ما در کنار شما خانم رجوی ایستاده‌ایم.
فوق‌العاده مهم است که این کار انجام شود. می‌خواهم بگویم من پزشک هستم برای همین روی همه این مجروحان حساسم زیرا به آنها رسیدگی پزشکی که حقشان بود، نشد. و امروز کشور ما باید شرایطی را فراهم کند که اجازه دهد حقوقی که همه به آن تکیه دارند به‌خصوص توسط ژنو و طبق کنوانسیون ژنو اعمال شود.
خوب دیگر نباید زیاد وقتتان را بگیرم. ما همه با هم هستیم. میکروفن را می‌دهم به آلیس گلاوزر زوفری همکارم در شورای ملی کشوری. آلیس بفرمایید

آلیس گلاوزر زوفری، نماینده پارلمان فدرال سوئیس
سلام ـ من هم به نوبه خودم به خانم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران خوشآمد می‌گویم. من از آمدن ایشان تشکر می‌کنم و به‌طور خاص از جانب شما از ایشان تشکر می‌کنم.
هم‌چنین از شما متشکرم، از این‌که شما این‌جا هستید. من به خوبی می‌دانم که الآن ۴ماه است شما در این میدان هستید و مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کنید و این تظاهرات شما برای سوئیس مهم است که شما به‌طور مسالمت‌آمیز تظاهرات بکنید. به‌طور خاص این‌که شما این‌جا هستید.
من حین سخنرانی خانم رجوی امید را در چشمان شما و احساس خوشوقتی را که از دیدن خانم رجوی داشتید، دیدم. من می‌دانم که خانم رجوی برایتان تبلور چشم‌انداز پرشور دموکراسی برای ایران است و امید واقعی من این است که همین‌طور خواهد شد.
من به همراه اکثریت پارلمانترهای سوئیس با شما هستم. ما از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم نقش خودشان را در این موضوع ایفا کنند. متشکرم.
ژاک نیرینگ، نماینده پارلمان فدرال سوئیس
دوستان عزیز، خانم رجوی، من سلام پارلمان سوئیس را به شما تقدیم می‌کنم، با تمام اجزایش پس از چپها و راستها حالا این احزاب میانه هست که اینجا در مقابل شماست. سازمان ملل‌متحد به این دلیل اینجاست که در قرن هجدهم که آزادی و دموکراسی از این‌جا شروع شد، انسانهای بزرگی هم‌چون ولتر، خانم استال و روسو از اینجا شروع کردند و از اینجا بود که آزادی به همه جا رفته و یک روز به تهران خواهد رسید.

اریک وورو، نماینده پارلمان فدرال سوئیس
خانم رئیس‌جمهور به سوئیس خوش آمدید. همان‌طور که می‌بینید این‌جا همه ما متعهد شده‌ایم که از شما حمایت کنیم. هم‌چنین از ساکنان اشرف حمایت کنیم که باید توسط جامعه بین‌المللی حفاظت شوند. بعد از وقایع ۸آوریل ما در چندین جلسه در پارلمان فدرال در برن از رئیس کنفدراسیون سوئیس خانم میشل کارنیر خواستیم که سفارت سوئیس با مقامات عراقی برای حفاظت و مراقبت از ساکنان اشرف که در عراق هستند، وارد صحبت شود. ما این مبارزه را هم‌چنان ادامه می‌دهیم. با تلاشهایی که صورت گرفت، اکثریت پارلمانترهای سوئیسی بیانیه حمایت از اشرف را امضا کردند و ما هم‌چنان به این تلاشها ادامه خواهیم داد. پس زنده باد اشرف با تشکر.

مارک فالکه، نماینده پارلمان ژنو
خانم رجوی به ژنو شهر حقوق‌بشر خوشامدید. از این‌جا ایران آینده‌یی که امیدواریم به‌زودی آن را ببینیم، آغاز می‌شود. من به این باور دارم و من جنبش شما را شناخته‌ام و اگر من از آن حمایت می‌کنم به این خاطر است که درست است. شما برای آزادی مبارزه می‌کنید، شما جانهایتان را فدا کرده‌اید، شما یک نمونه از ایمان زنده برای بسیاری از مردم هستید. در حال حاضر من هیچ‌کس دیگری را در این جهان سراغ ندارم که به‌اندازه شما مسئولیت و شهامت داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید ما از شما حمایت می‌کنیم و هر روز بر تعداد ما در پارلمان افزوده می‌شود. شخصیتهای هرچه بیشتری از شما حمایت می‌کنند و شما پیروز می‌شود، اشرف پیروز می‌شود و ما با شما هستیم. آفرین براشرف، زنده باد اشرف، زنده باد آزادی

دنیس کسلر، شهردار قبلی گراند سکونه،
سلام به همگی. من چهره‌های زیادی را این‌جا می‌بینم که می‌شناسم. من از روز اول به‌عنوان یک شهروند از این شهر همراه شما در این تحصن شرکت کردم تا از شما حمایت کنم. در هوای خوب، در هوای بد، در هر شرایطی. می‌خواستم قبل از هر چیز شما را تحسین کنم، من این را بارها به شما گفته‌ام، به‌خاطر تمام شجاعت شما، به‌خاطر همه کارهایی که انجام می‌دهید، و این‌که همیشه حاضر هستید و هرگز ناامید نمی‌شوید، در حالی که بسیاری از شما در این تحصن و تحصنهای قبلی به من عکسهایی را نشان دادید از خانواده‌تان و کسانی که تا همین الآن بهای مبارزه شما را بعضاً با جان خود پرداخته‌اند. لذا من با شما هستم و امیدوارم که زمان زیادی طول نکشد، اگر‌چه تاکنون کاری که شما می‌کنید و پیامی که دارید توسط مقامات این‌جا شنیده نشده ولی این پیام باید شنیده بشود و به ثمر بنشیند. با تشکر از این‌که همیشه هستید، موفق باشید و پایدار باشید.

ژان شارل ریل:
هم‌اکنون رشته کلام را به دو سخنران دیگر می‌دهم که بسیار شناخته شده هستند و از زمان بسیار قدیم از مبارزه شما حمایت می‌کنند و از خانم رجوی حمایت می‌کنند. کریستین پرگو از ژنو، شما را دعوت به ایراد سخنرانی می‌کنم.
کریستین پرگو، عضو شورای قانونگذاری ژنو
متشکرم متشکرم
خانم رئیس‌جمهور، مریم گرامی،
اجازه بدهید به شما بگویم مریم عزیز، و به همه شما که ما امروز یک روز بسیار خاص با ورود مریم رجوی به ژنو داریم. من به او درود می‌فرستم و به همه شما که اینجا هستید درود می‌فرستم، همسران، دختران، پسران، خواهران، برادران، پدر و مادرها، دوستان، که از اشرفیها حمایت می‌کنید. شما همه اینجا هستید و من به‌طور خاص به شما فکر می‌کنم که از ۱۱۱روز پیش اینجا در میدان ناسیون، سازمانهای بین‌المللی را که نزدیکی ما هستند، فراخوانده‌اید که حداقل ۱۰۰ بار از جلوی تحصن شما رد شده‌اند و حرف حق شما را شنیدند ولی آن‌چه را که باید نکرده‌اند، و ما امروز می‌خواهیم به این سازمانهای بین‌المللی که اینجا هستند امید داشته باشیم. آنها باید به شما گوش کنند، آنها باید به نیازهای شما توجه کنند، آنها باید ساکنان اشرف را حفاظت کنند این ضرورتی است که بیش از پیش و به‌طور فزاینده احساس می‌شود و از اعتبار آنها کم می‌کند. در این روز خاص هم‌چنین مایلم از این‌جا به همه ساکنان اشرف درود بفرستم. درود به آنهایی که متعهد هستند و به آنهایی که صدای ما را می‌شنوند، ما اینجا هستیم برای آن که اشرف باید مورد حفاظت قرار گیرد. سازمانهای بین‌المللی باید مسئولیت خود را برعهده بگیرند و به‌عنوان مثال دبیرکل ملل‌متحد از یونامی بخواهد از ساکنان غیرمسلح اشرف حفاظت کند و به‌صورت دائمی آن‌جا باشد. این ضروری است. بنابراین خطاب به ساکنان اشرف، به آنها که زخمی هستند، آنها که هر روز در خطر هستند می‌گویم که ما به شما فکر می‌کنیم، ما بهترین آرزوها را برای شما داریم، و قاطعانه می‌خواهیم که امنیت شما حفظ شود.
می‌خواهم اینجا یادآوری کنم که در ایران امروز پدر و مادر اشرفیها هم امنیت ندارند و البته بقیه هم همینطور، ولی به‌طور خاص پدر و مادر اشرفیها، زندانی می‌شوند، شکنجه می‌شوند، اعدام می‌شوند در حالی که حقوق‌بشر در بدترین وضعیت قرار دارد، رژیم ایران از دیدار گزارشگر حقوق‌بشر ملل‌متحد برای تحقیق در مورد حقوق‌بشر امتناع می‌کند. این گزارشگر ویژه‌این‌جا، در ماه مه توسط شورای حقوق‌بشر منصوب شد. شورا باید واکنش نشان دهد. کمیسر عالی حقوق‌بشر باید واکنش نشان دهد.
من به روشنی همبستگی کامل خودم را اعلام می‌کنم. همبستگی برای آن‌که بگویم مبارزه شما مبارزه ماست و ما مشترکاً امروز به‌دنبال بهترین شرایط برای حفاظت اشرف هستیم. ما امیدواریم که به‌زودی شاهد تغییر در ایران باشیم که تحولی غیرقابل اجتناب است. اشرف را حفظ کنیم.
دکتر صالح رجوی، مسئول کمیسیون بهداشت ودرمان شورای ملی مقاومت:
مایلم از دوستان سوئیسی‌مان بسیار قدردانی کنم که سمبلهای دموکراسی و دفاع از حقوق‌بشر در این کشور هستند، همان‌طور که شما الآن گفتید کشور بیطرف، و از همبستگی انسانی آنها تقدیر کنم. آنها به‌طور قاطع ثابت کرده‌اند نسبت به اصول انسانی که سالهاست از آن دفاع کرده‌اند، وفادار بوده‌اند. امروز با تلاش مقاومت ایران هزاران نماینده در سراسر جهان، به‌طور دقیق‌تر ۴۰۰۰ نماینده در دو سوی آتلانتیک از مقاومت ایران حمایت می‌کنند. دوستان سوئیسی ما یک جایگاه ویژه دارند. چرا؟ چون اولاً سوئیس محل تولد حقوق‌بشر است. دوم به‌خاطر این‌که آنها در مجاورت تمامی مراکز مهم ملل‌متحد هستند و من فکر می‌کنم این همجواری به آنها اجازه می‌دهد یک تأثیر تعیین کننده داشته باشند و آنها این آگاهی را دارند و ثابت کرده‌اند. آسان نیست که ساعتها و ساعتها به ایرانیان گوش کنند، آسان نیست که هر روز آن‌جا باشند و از شما حمایت کنند ولی آنها این کار را کرده‌اند. و من فکر می‌کنم این یک موضوع بسیار قابل‌توجه است چیزی که مردم ایران هرگز فراموش نخواهند کرد. من فکر می‌کنم اینها بهترین صداهای یک فرهنگ دموکراتیک است و در زنان و مردانی وجود دارد که سالیان در کنار ما بوده‌اند، با اعمالشان و با سخنرانیهایشان و باور کنید برای اشرفیها بهترین حمایت بوده است. من با تمام وجود از شما تشکر می‌کنم. کمااینکه خانم رجوی قبل از من به‌صورت بهترین این کار را کردند. از همه متشکرم.