Sonntag, 4. September 2011

در گیریهای گسترده میان مردم و مأموران سرکوبگر رژیم آخوندی در ارومیه و تبریز

تظاهرات مردم تبریز
تظاهرات مردم تبریز

هم اکنون درگیری در بخشهای وسیعی از شهر ارومیه میان مردم و مأموران سرکوبگر رژیم آخوندی جریان دارد. این درگیری از ساعت ۱۲ظهر امروز شروع شده و تا زمان دریافت این خبر ادامه دارد.

درگیری از مقابل استانداری رژیم که اداره اطلاعات و فرمانداری رژیم نیز در آن محل است، شروع شده است.

با گسترش درگیریهای به میدان ایالت و پنجراه، استانداری آذربایجان غربی به محاصره مردم درآمده است. هم‌اکنون تنها راه ارتباطی استانداری با بیرون لشکر ۶۴ ارومیه است که پشت استانداری قرار دارد.

در ساعت ۲۱ و ۳۰دقیقه درگیریها به خیابان ۱۷ شهریور و خیابانهای اطراف کشیده شده و صدای گلوله به گوش می‌رسد، صدای آژیر آمبولانسها در سراسر منطقه شنیده می‌شود.

درگیریهای شدید در خیابانهای زنجیر، مرکز، منتظری، دروازه مهاباد، مدنی، گول اوستی، عطایی وجود داشته است. نیروهای رژیم به‌طور گسترده مردم را بازداشت می‌کنند، در خیابان بعثت و میدان بازارباش یک جنگ تمام‌عیار در جریان است.

بنا‌ به خبر دیگری شاهدان از ارومیه، خیابان‌های مطهری، طالقانی در اختیار نیروهای مردمی است و یک دستگاه موتور متعلق به نیروهای امنیتی نیز توسط مردم به آتش کشیده شده است.

گزارشی از تبریز
مردم تبریز هم با سر دادن شعارهای ضدحکومتی تظاهرات کردند و با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند.

به گفته شاهدان مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی برای پراکنده کردن تظاهر‌کنندگان به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. این تظاهرات، در حمایت از بازاریان ارومیه صورت گرفت که به اعتراض فراخوان داده بودند.