Sonntag, 4. September 2011

ادامه اخراج های سیاسی در یک دانشگاه

یک‌شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ / ۰۴ سپتامبر ۲۰۱۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران هفته ی گذشته دبیر کمیته ی انضباطی دانشگاه خلیج فارس، توسط ریاست دانشگاه از سمت خویش برکنار و مدیر امور اداری، با حفظ سمت بعنوان جانشین وی منصوب شد .

رسانه های حکومتی این اقدام را چنین توصیف کردند: ”در شرایطی که حراست و ریاست دانشگاه مذکور تسامح معنا داری در برابر تحرکات فتنه گران و دانشجویان بدحجاب به خرج می دادند، دبیر کمیته ی انضباطی تنها سد مقابل فرصت طلبان، فساد و بدحجابی بشمار می رفت که با عزل وی، بخش دیگری از پازل اصلاح طلبان جهت استیلا بر دانشگاه مادر استان بوشهر رقم خورد. . .“

دانشگاه خلیج فارس بوشهر پیش از صحنه درگیری ها و باندبازی های درونی دیکتاتوری آخوندی بوده است.
سایر گزارشات حاکی از آن است که مدیر امور اداری دانشگاه و در عین حال دبیر جدید کمیته ی انضباطی، پیش از این با تحقیر حضور دانشجویان در جلسه ی درس تفسیر نماینده ی ولی فقیه در استان، موجبات صدور بیانیه از سوی هیئت محبین اهل بیت(ع) دانشگاه مذکور را فراهم ساخت. وی در عین حال سابقه درگیری با بسیج دانشکده ی کشاورزی و تلاش برای تعطیلی دفتر بسیج این دانشکده را نیز در کارنامه ی مدیریتی خود دارد .

چندی پیش نیز مدیر سابق امور اداری دانشگاه که از پاسداران دوران جنگ بوده است، بدلیل اعتراض به سیاست های مدیریتی ریاست دانشگاه، از سمت خویش برکنار شد.

رسانه های رژیم دلیل این عزل و نصبها را اینطور نوشته اند: ”دومینوی عزل نیرو های ولائی و تقویت نیرو های اصلاح طلب پیش از این با انتصاب معاون و مدیر امور آموزشی دانشگاه که از حامیان موج فتنه (پیش و پس از انتخابات) بودند رسانه ای شد و تا کنون با مقاومت سر سختانه ی ریاست دانشگاه ادامه دارد.
اگر چه عزل و نصب مدیران و معاونان و دیگر مسئولین دانشگاه از اختیارات ریاست دانشگاه به شمار می رود، اما آنچه عزل و نصب اخیر را بیش از پیش پرسش بر انگیز کرده است، عدم عزل نیرو های اصلاح طلب و در عین حال نصب فردی است که چندی پیش موضع گیری وی در قبال جلسه ی درس تفسیر نماینده ی ولی فقیه در استان بوشهر، افکار عمومی را جریحه دار کرد!“