Montag, 17. Oktober 2011

91 نفر از حجاج به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه های ایران دستگیر شدن

-العربیه.

91 نفر که قصد سفره به سعودی برای انجام مناسک حج تمتع بودند، به جرم حمل مواد مخدر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در فرودگاه های کشور دستگیر شدند.

به گزارش سایت خبری "جهان" مدیرکل مقابه با مواد مخدر با بیان اینکه طی یک هفته گذشته حدود 30 هزار نفر به حج تمتع رفته اند، گفت: "با سلسله اقداماتی که در رابطه با کنترل مبادی خروجی در ایام حج تمتع امسال انجام شده است، 91 نفر در فرودگاه‌های کشور به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده‌اند."

زاهدیان با اعلام این که از مجموع دستگیرشدگان در یک هفته نخست حج تمتع امسال، حدود یک کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است اظهار داشت: "53 نفر از زائران دستگیر شده مرد و 38 نفر آنان زن بوده‌اند."

پیش از این، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران اعلام کرده بودند انتقال حتی یک گرم مواد مخدر از ایران به سعودی، باعث ممنوع‌الخروج شدن همیشگی افراد مجرم می‌شود. مسئولان دولتی سعودی نیز اعلام کرده بودند در صورتی که حجاج را با مواد مخدر در این کشور دستگیر کنند، مجازات‌های سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

به گفته زاهدیان پرونده افراد دستگیر شده برای ابطال گذرنامه به مبادی ذی‌ربط ارسال خواهد شد و آنان برای همیشه ممنوع‌الخروج خواهند شد و نخواهند توانست به کشور خارجی دیگری مسافرت کنند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تاکید کرد: "تمامی بارهای زائران توسط دستگاه‌های الکترونیکی، سگ‌های موادیاب، ایکس‌ری و بادی‌اسکنر کنترل می‌شود، بنابراین آنان توجه داشته باشند که هیچ نوع ماده مخدری را چه در بار همراه و چه در بار غیر همراه خود حمل نکنند؛ چرا که از خروج افرادی که به هر نحو حامل این مواد باشند جلوگیری می‌شو